Παρέμβαση του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Γιάννη Μωυσιάδη στο Περιφερειακό Συνέδριο

Σε μια σειρά σημαντικών θεμάτων που αφορούν άμεσα την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών αναφέρθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Μωυσιάδης , κατά την παρέμβασή του στην 1η εσπερινή συνεδρία του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ,που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Με αφορμή το αντικείμενο της εσπερίδας που ήταν η διασυνοριακή ανάπτυξη και η διαβαλκανική συνεργασία ο κ. Μωυσιάδης έκανε αναφορά στα εξής θέματα :

1ο : Επισήμανε την ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις στον τελωνειακό σταθμό του Προμαχώνα.

 Όπως τόνισε η αρμοδιότητα για τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις βρίσκεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση , η οποία ωστόσο αδυνατεί να προχωρήσει σε παρεμβάσεις καθώς δεν διαθέτει τεχνική υπηρεσία και επομένως δεν μπορεί να εκπονήσει μελέτες και να προχωρήσει σε εκτέλεση έργων. Γι ‘ αυτό το λόγο πρότεινε τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας είτε στην Περιφέρεια είτε στον Δήμο ώστε να μπορέσει να υπάρξει παρέμβαση στο σημείο.

2ο : Έθεσε ως αναγκαίο τον επαναπροσδιορισμό της χάραξης του κάθετου άξονα 61 Προμαχώνας – Καβάλα.

Ο κ. Μωυσιάδης τόνισε πως η χάραξη του συγκεκριμένου άξονα δεν έχει χωροθετηθεί κατόπιν αναγνωριστικής μελέτης από μηχανικούς αλλά με καθαρά πολιτικές σκοπιμότητες με σκοπό να ικανοποιηθούν παράλογα αιτήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο εν λόγω άξονας να μην έχει τη συντομότερη δυνατή πορεία αλλά να κινείται αντιδεοντολογικά και αντιεπιστημονικά , διαγράφοντας πορεία 25 χλμ μεγαλύτερης της κανονικής. Επισήμανε λοιπόν πως θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί η χάραξη από τον Σ.Σ. Αγγίστας προς την Καβάλα και κατόπιν να ολοκληρωθεί επιτέλους η μελέτη και να προχωρήσει η κατασκευή.

3ο :  Αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα δημιουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αντιπεριφερειάρχης, η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας η οποία θα κινείται από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα-Αλεξανδρούπολη και θα ανεβαίνει στα βουλγαρικά λιμάνια Πύργου και Βάρνας είναι ένα σημαντικό έργο που θα εξυπηρετήσει τις εθνικές και τις ελληνοβουλγαρικές μεταφορές. Τόνισε ωστόσο πως θα πρέπει παράλληλα να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη γραμμή Θεσσαλονίκης-Κιλκίς- Σερρών ώστε να λειτουργήσει προαστιακός σιδηρόδρομος (γεγονός που θα σημαίνει δρομολόγιο Σέρρες – Θεσσαλονίκη σε μία ώρα το πολύ) και βεβαίως να αναβαθμιστεί και η γραμμή παλιός σταθμός Σιδηροκάστρου-Σόφια ώστε οι μεταφορές της Ανατολικής Βουλγαρίας να γίνονται μέσω της Σιδηροδρομικής Εγνατίας , οι μεταφορές όμως της Δυτικής Βουλγαρίας και της Σόφιας να γίνονται μέσω της γραμμής Σόφια-Προμαχώνας-Θεσσαλονίκη.

4ο : Μέτρα ενίσχυσης των μικτών κλιμακίων ελέγχου στον Προμαχώνα.

Η ελλιπέστατη λειτουργία των μικτών κλιμακίων ελέγχου στον Προμαχώνα δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα , επισήμανε ο Γιάννης Μωυσιάδης. Γι’ αυτό το λόγο τόνισε πως επιβάλλεται να γίνουν οι αναγκαίες μισθολογικές ρυθμίσεις που θα καλύψουν την αποζημίωση των υπαλλήλων που συμμετέχουν στα μικτά κλιμάκια , έτσι ώστε να υπάρχει στα σύνορα πλήρης αστυνόμευση σε 24ωρη βάση. Μ’ αυτό τον τρόπο θα πάψει να μαστίζεται η σερραϊκή και όχι μόνο αγορά από τα παρανόμως εισαγόμενα προϊόντα και τον αθέμιτο ανταγωνισμό .Παράλληλα, το δημόσιο θα έχει σημαντικά οφέλη από τους δασμούς και τα πρόστιμα.

5ο : Δημιουργία ζώνης μειωμένων συντελεστών φορολογίας   

Ο Γιάννης Μωυσιάδης επισήμανε τις τεράστιες διαφορές στην φορολογία εισοδήματος και στις ασφαλιστικές εισφορές μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που έχει ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση της δευτερογενούς παραγωγής (Βιοτεχνία μεταποίησης) από την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών. Αυτό βεβαίως συνεπάγεται βαρύτατο οικονομικό πλήγμα και εκτίναξη της ανεργίας. Επισήμανε λοιπόν πως οι τεράστιες αυτές διαφορές θα πρέπει να μειωθούν με κάποιας μορφής ελαφρύνσεις όπως για παράδειγμα τη δημιουργία μιας ζώνης στην περιοχή των συνόρων , όπου θα υπάρχουν μειωμένοι συντελεστές στη φορολογία και στην ασφάλιση.                                                               

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •