Σύλλογος Εκπαιδευτικών Σερρών: Να μην καταργηθούν τα Τμήματα Ένταξης

Να μην καταργηθούν τα Τμήματα Ένταξης που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες του Ν. Σερρών ζητά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Σερρών «Ο Εμ. Παπάς». Με αφορμή έγγραφο του υπουργείο Παιδείας, που θέτει νέες προϋποθέσεις για την λειτουργία των Τ.Ε. Η πρόταση του συλλόγου είναι να ιδρυθεί ένα Τμήμα Ένταξης σε κάθε 12θέσιο σχολείο της πόλης και στα συστεγαζόμενα.

1. Το συγκεκριμένο έγγραφο καθορίζει ως κριτήριο για την ίδρυση Τμήματος Ένταξης την ύπαρξη τριών διαγνώσεων με πρόταση για φοίτηση του μαθητή σε Τ.Ε. Η πρόταση αυτή βάζει στην ουσία εμπόδια στην ίδρυση Τμημάτων Ένταξης, αφού όλοι γνωρίζουν την τεράστια λίστα αναμονής που υπάρχει στα νεοιδρυθέντα ΚΕΣΥ εξαιτίας της υποστελέχωσής τους και του μεγάλου αριθμού μαθητών που έχουν στην ευθύνη τους. Τα σχολεία που δεν έχουν ΤΕ συνήθως δεν έχουν τις απαραίτητες γνωματεύσεις που απαιτούνται για φοίτηση, ενώ το ΚΕΣΥ συνήθως στις γνωματεύσεις προτείνει παράλληλη στήριξη για να αντιπαρέλθει την έλλειψη τμήματος ΤΕ

2. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δοθεί να μην καταργηθούν τμήματα τα οποία βρίσκονται σε αναστολή λόγω προσωρινής έλλειψης μαθητών. Η κατάργηση τω Τμημάτων Ένταξης θα στερήσει από εκατοντάδες μαθητές το δικαίωμα στη δημόσια, δωρεάν ειδική εκπαίδευση και υποστήριξη. Τα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία συνεχίζουν να καταπατούνται και να καταστρατηγούνται. Αλήθεια από ποια νομοθεσία προκύπτει η κατάργησή τους; Γιατί να μην ισχύει η αναστολή λειτουργίας, η οποία επιτρέπει στο μέλλον την επαναλειτουργία του ΤΕ? Η Δ/νση ΠΕ Σερρών ζητά με έγγραφο της από τους Συλλόγους Διδασκόντων να βεβαιώσουν ότι δεν υπάρχει λόγος λειτουργίας του ΤΕ. Εμείς ζητάμε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην μπουν σε αυτήν την διαδικασία υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής και να συμβάλλουν στην διατήρηση του Τ. Ε. της μονάδας τους.

3. Προτείνουμε την ίδρυση ενός Τμήματος Ένταξης σε κάθε 12θέσιο σχολείο της πόλης και στα συστεγαζόμενα, ανεξάρτητα από την ύπαρξη τριών διαγνώσεων γιατί και μόνο αναλογικά του μεγάλου πληθυσμού των μαθητών υπάρχουν μαθητές που χρειάζονται στήριξη στη μαθησιακή διαδικασία μέσω του ΤΕ. Είναι απαράδεκτο να έχουμε τη δυνατότητα δημιουργίας θέσεων και να μην το υλοποιούμε γι αυτό ζητούμε από τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να αποστείλουν το αίτημα αυτό προς την Δ/νση ΠΕ Σερρών. Παρακαλούμε τους Διευθυντές να καταγράψουν τις ανάγκες των μαθητών του σχολείου τους και να ζητήσουν ΤΕ ακόμα και αν δεν

υπάρχουν οι 3 γνωματεύσεις. Οι διαδικασίες θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτες και καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένες/ νους να στηρίξουν την ίδρυση νέων ΤΕ.

4. Ζητάμε από το νεοιδρυθέν 4ο ΠΕΚΕΣ Κεντρ. Μακεδονίας, ως φορέα και εκφραστή εκπαιδευτικής πολιτικής να συνδράμει σε αυτήν την προσπάθεια αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής στον νομό μας και να προβεί στην σύνταξη σύντομου κειμένου/αιτιολογικής έκθεσης όπου θα καταδεικνύει την αδήριτη ανάγκη στήριξης της ΕΑΕ με την ίδρυση και στελέχωση κατάλληλων υποδομών στα σχολεία του νομού μας.

5. Ζητούμε από τους Δημάρχους του Νομού Σερρών να μην δεχτούν οποιαδήποτε πρόταση της ΔΠΕ Σερρών για κατάργηση τμήματος Ένταξης στα σχολεία αρμοδιότητας τους και να διασφαλίσουν έτσι την μελλοντική πρόσβαση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε κατάλληλες για αυτά εκπαιδευτικές παροχές. Παράλληλα τους ζητάμε να εγκρίνουν οποιαδήποτε ίδρυση νέων ΤΕ στην περιοχή τους.

6. Ζητάμε από τον Δ/ντη Α/θμιας Εκπ/σης Σερρών να μην εισηγηθεί καμία κατάργηση τμήματος ένταξης και να μην συνηγορήσει στην υποβάθμιση της ποιότητα εκπαίδευσης των μαθητών του Νομού μας αλλά αντίθετα να προχωρήσει σε αναστολή λειτουργίας των ΤΕ που αποδεδειγμένα δεν λειτουργούν.

7. Ζητάμε από την προϊσταμένη του ΚΕΣΥ να επιβεβαιώσει γραπτώς την κατάσταση που περιγράψαμε παραπάνω σχετικά με την υποστελέχωση του Κέντρου και την αναμενόμενη αδυναμία έγκαιρης ικανοποίησης των αιτημάτων για διάγνωση.

Ο χώρος της ΕΑΕ είναι πολύπαθος και δυστυχώς συχνά προσφέρεται για πειραματισμούς και για επίκληση στο συναίσθημα. Ήρθε η ώρα η πραγματική ευαισθησία να αποτυπωθεί και με πράξεις και έργα. Αφού υπάρχει η αναγνώριση της τεράστιας σημασίας της ύπαρξης δομών και εκπαιδευτικών πολιτικών Ειδικής Αγωγής, μένει μόνο οι υπεύθυνοι να αναλάβουν και την ευθύνη των πράξεων τους.. Χρόνια τώρα η ΕΑΕ υποβαθμίζεται συνειδητά λόγω υποχρηματοδότησης. Ο τελικός στόχος, κάτω από το όνομα της δήθεν ένταξης ή συμπερίληψης ή συνεκπαίδευσης είναι το πέταγμα των παιδιών με αναπηρίες στα Γενικά σχολεία χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο ΟΛΟΙ μας να βοηθήσουμε να έχουμε τουλάχιστον στις μεγάλες σχολικές μονάδες τμήματα ένταξης.

Κοινοποίηση