BMW Group: Πάνω από 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες του μέλλοντος μέχρι το 2025

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Το BMW Group ενστερνίζεται τη μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη αυτοπεποίθηση και επενδύει μεγάλα ποσά στην έρευνα και εξέλιξη με στόχο τη διαμόρφωση του μέλλοντος της μετακίνησης προς όφελος των πελατών του.

Στο πλαίσιο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, Oliver Zipse, τόνισε στο Μόναχο την Τετάρτη: «Απαιτείται αλληλεγγύη και υπεύθυνη δράση. Στην κοινωνία μας, αποτελεί καθήκον και υποχρέωση των ισχυρών η προστασία των αδυνάτων. Γι’ αυτό, το BMW Group υποστηρίζει πλήρως τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού». Το BMW Group απαντά στην αναμενόμενη καμπύλη ζήτησης στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές αναπροσαρμόζοντας τον όγκο παραγωγής, σε πρώτη φάση, ενώ παράλληλα θα αξιοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη γκάμα εργαλείων για μεγιστοποίηση της ευελιξίας.

Ο Manfred Schoch, Πρόεδρος Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων, τόνισε τη σημασία των εργαλείων που συμφωνήθηκαν μεταξύ Διοίκησης και Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων: «Σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα, το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων επιδιώκει να προσφέρει μία σαφή αίσθηση κατεύθυνσης στους συνεργάτες του. Πρωταρχική προτεραιότητα είναι η προστασία της υγείας τους και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των αποδοχών τους. Το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων συμφώνησε σε τρία σημαντικά εργαλεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο: Ευέλικτα ωράρια εργασίας, δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, και, το πιο πρόσφατο, υπαγωγή σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Αυτό θέτει ως προϋπόθεση, οι καθαρές αποδοχές ενός εργαζόμενου που ανήκει στη μισθολογική κλίμακα της BMW να μην υπολείπονται του 93% του κανονικού μισθού του. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτά τα τρία εργαλεία θα μας επιτρέψουν να υποστηρίξουμε το προσωπικό μας με ασφάλεια μέχρις ότου παρέλθει η κρίση του κορωνοϊού».

Στη συνέχεια, ο Zipse δήλωσε τα εξής: «Λαμβάνουμε σοβαρά τις ευθύνες μας, τόσο ως προς τη διασφάλιση της προστασίας και υγείας των εργαζομένων μας, όσο και ως προς την επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας σε ό,τι αφορά την κερδοφορία. Ένα είναι βέβαιο: ο κορωνοϊός είναι εδώ τώρα, αλλά θα υπάρξει και εποχή μετά από αυτόν. Η προσέγγιση που υιοθετούμε δείχνει ξεκάθαρα την ικανότητα του BMW Group να αντιδρά γρήγορα και ευέλικτα».

«Οι νέες τεχνολογίες είναι το κλειδί για το μέλλον της μετακίνησης. Μέχρι το 2025, σκοπεύουμε να επενδύσουμε πάνω από 30 δις. ευρώ στον τομέα έρευνας & εξέλιξης, υπογραμμίζοντας ότι κρατάμε τα σκήπτρα της καινοτομίας. Από αυτό απορρέει και η αυτοπεποίθησή μας για τη μελλοντική μας ανάπτυξη» δήλωσε ο Zipse. «Η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαφορετικών τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι εταιρείες εκείνες που θα καταφέρουν να αναπτύξουν και να συνδυάσουν εξίσου hardware (εξοπλισμό) και software (λογισμικό) θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Από αυτή την άποψη, αναμφισβήτητα, οδηγούμε τις εξελίξεις».

Αποφασιστικά βήματα την κατάλληλη στιγμή

Στο μέλλον, το BMW Group θα επωφεληθεί από τις πρώιμες στρατηγικές αποφάσεις που έλαβε, κάτι που του χαρίζει ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτή την κρίσιμη φάση της αλλαγής για ολόκληρη τη βιομηχανία. «Κάναμε αποφασιστικά βήματα στους σχετικούς στρατηγικούς τομείς την κατάλληλη στιγμή και τώρα σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την τάση της βιομηχανίας», συνέχισε ο Zipse.

Το BMW Group έβαλε στην ατζέντα του την επίτευξη νέων στόχων εκπομπών CO 2 από πολύ νωρίς, κάτι που λειτούργησε ως κίνητρο για να αποφασίσει τον συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Με το πρόγραμμα Performance > NEXT που λανσαρίστηκε το 2017, έγιναν περαιτέρω κινήσεις για την επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης και ισχυρότερων λειτουργικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα τελευταία οκτώ χρόνια, περίπου 46.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Εν όψει της αυξανόμενης σημασίας της τεχνογνωσίας σε θέματα λογισμικού (software know – how ), το BMW Group ίδρυσε την κοινοπραξία Critical Techworks IT το 2018 προκειμένου να διασφαλίσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Το ίδιο το BMW Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες IT στη Γερμανία με 5.300 εργαζόμενους να έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων (data analytics). Η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που ήταν απαραίτητη για την παραγωγή ηλεκτροκίνησης διασφαλίστηκε επίσης με στρατηγικό τρόπο. Από την έναρξη της τρέχουσας χρονιάς, το BMW Group προμηθεύεται απευθείας το απαιτούμενο κοβάλτιο και λίθιο και παρέχει αυτές τις ύλες στους προμηθευτές που εμπλέκονται στην κατασκευή κυψελών μπαταριών.

Ταυτόχρονα, το BMW Group παραμένει πλήρως προσηλωμένο στις ανάγκες των πελατών και στις καινοτομίες που είναι απαραίτητες για να ικανοποιηθούν αυτές οι ανάγκες. Με γνώμονα αυτό, θα συνεχίσει σταθερά την απόκτηση νέων, εξειδικευμένων γνώσεων σε τεχνολογίες του μέλλοντος.

Η οικονομική ευρωστία θα αποτελέσει τη βάση για την επιτυχία του αύριο

Για την αντιστάθμιση των υψηλών δαπανών που απαιτούν οι τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group θα εξακολουθήσει να εργάζεται συστηματικά με στόχο τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Performance > NEXT.

«Θέσαμε στους εαυτούς μας σαφείς στόχους για το 2020. Υψηλή προτεραιότητα θα δοθεί στην κερδοφορία και τη ρευστότητα σε ό,τι αφορά τη μελλοντική διαχείριση της επιχείρησής μας. Όλα τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το Performance > NEXT μας οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Αναφορικά με τη ρευστότητα, επικεντρωνόμαστε κυρίως στις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τη συνεπή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης», δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Οικονομικών. «Ήδη σημειώνουμε μετρήσιμη πρόοδο, που θα συνεχίσει να έχει αισθητή θετική επίδραση στα κέρδη – είτε σε επίπεδο πωλήσεων, είτε σε κόστος υλικών ή έμμεσων προμηθειών».

Πρωταρχικό στοιχείο σε αυτή την προσπάθεια είναι η ανάπτυξη ακόμα ταχύτερων ψηφιακών διαδικασιών και πιο λιτών δομών. Το πρόγραμμα Performance > NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι εξέλιξης νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.

Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου. Ένας από τους στόχους του Group είναι να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.

Σαφής δέσμευση στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές CO2

Το BMW Group συνεχίζει την προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2 από το στόλο των νέων αυτοκινήτων του. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στην εθελοντική της δέσμευση και θα πετύχει το στόχο των εκπομπών CO2 για τις Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται να είναι περίπου 20% κάτω από τα επίπεδα του περσινού στόχου. Κατά το ένα τρίτο αυτό μπορεί να επιτευχθεί από περαιτέρω βελτιώσεις στα συμβατικά συστήματα κίνησης και κατά τα δύο τρίτα από την άνοδο του τομέα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επομένως, οι προσπάθειες του BMW Group για συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης υποστηρίζονται αφενός από τις τεχνολογίες Efficient Dynamics – που χρησιμοποιεί το BMW Group από το 2007 – αφετέρου από τον συνεχιζόμενο εξηλεκτρισμό οχημάτων.

Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη σήμερα κορυφαίος κατασκευαστής και προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αυτή τη στιγμή συνεχίζει δυναμικά την επέκταση της γκάμας του. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει στους δρόμους πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Σε αυτό το στάδιο, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Μαζί με το BMW i3, η ζήτηση για το οποίο αυξήθηκε για έκτη συνεχή φορά, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI Cooper SE ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Ηνωμένο Βασίλειο) προς το τέλος του 2019. Το BMW iX3 θα αρχίσει να παράγεται φέτος στο εργοστάσιο του Shenyang, Κίνα, ενώ το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT στο Dingolfing (Γερμανία) και το BMW i4 στο εργοστάσιο του Μονάχου – όλα θα εφοδιάζονται με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς.

Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα περιλαμβάνει μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση

Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα σηματοδοτήσει ένα νέο ορόσημο. Το μοντέλο ναυαρχίδα της μάρκας BMW προσφέρει στους πελάτες της τη ‘Δύναμη της Επιλογής’ (“Power of Choice”) και διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σε επίπεδο συστημάτων κίνησης: μία πολύ αποδοτική έκδοση diesel ή βενζίνης, μία plug-in υβριδική έκδοση και, για πρώτη φορά, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο BEV, που θα εφοδιάζεται επίσης με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς. Προσφέροντας μία τόσο ολοκληρωμένη γκάμα, το BMW Group εκφράζει τη φιλοδοξία του να δώσει σε κάθε πελάτη τη δυνατότητα επιλογής της κατάλληλης τεχνολογίας για την υλοποίηση της βιώσιμης μετακίνησης.

Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το ‘κλειδί’ για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η υιοθέτηση μιας ευφυούς αρχιτεκτονικής οχημάτων, η οποία με την υποστήριξη ενός εξαιρετικά ευέλικτου συστήματος παραγωγής, θα επιτρέπει την κατασκευή ενός μοντέλου με πλήρως ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό ή συμβατικό σύστημα κίνησης με θερμικό κινητήρα. Εφόσον πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, η εταιρία θα είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στη ζήτηση σε κάθε αντίστοιχη κατηγορία της αγοράς και να προσφέρει στους πελάτες της τη δύναμη της επιλογής μεταξύ των διαφόρων τύπων κίνησης. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα προβλέπεται να διπλασιαστεί συγκριτικά με το 2019. Στη συνέχεια, το BMW Group εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται κατά μέσο όρο πάνω από 30% ετησίως.

Υψηλές δαπάνες R&D για τη μελλοντική μετακίνηση

Προετοιμάζοντας το δρόμο για το μέλλον της μετακίνησης, οι δαπάνες για τεχνολογίες του μέλλοντος βρέθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Οι δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη (R&D) για όλη τη χρονιά σύμφωνα με το IFRS ανήλθαν σε 5,95 δισ. ευρώ, σημαντική άνοδος από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,32 δισ. ευρώ, +11,9%). Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνει ανάλογα και τα κόστη παραγωγής. Δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών επηρέασαν πτωτικά τα κέρδη. Επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία αυξήθηκαν κατά 12,3% στα 5,65 δισ. ευρώ από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,02 δισ. ευρώ) λόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά του IFRS 16. Οι επενδύσεις έγιναν κυρίως λόγω της συνέχισης λανσαρισμάτων νέων μοντέλων και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών των εργοστασίων ώστε να γίνουν πιο ευέλικτα.

Σταθερή βελτίωση κερδοφορίας και EBIT το οικονομικό έτος 2019

Η κερδοφορία και τα κέρδη προ φόρων και τόκων του BMW Group βελτιώθηκαν από το προηγούμενο τρίμηνο του 2019. Το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την αναγνώριση πρόβλεψης ύψους 1,4 δισ. ευρώ μετά τη λήψη της Κοινοποίησης Αιτιάσεων από την Κομισιόν αναφορικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Τα κέρδη του Group προ φόρων για το δεύτερο εξάμηνο του 2019 αυξήθηκαν σημαντικά από την προηγούμενη χρονιά (4,3 δισ. ευρώ, +18,8%).

Το τέταρτο τρίμηνο, οι παραδόσεις πολυτελών οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce ανήλθαν στις 665.8031 μονάδες και επομένως αυξήθηκαν ελαφρά συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά (2018: 656.8231 +1,4%1). Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν αισθητά στα 29,36 δισ. ευρώ (2018: 24,48 δισ. ευρώ, +19,9%) με την υποστήριξη διαφόρων θετικών παραγόντων που προέκυψαν από την πολύ μεγαλύτερη αναλογία οχημάτων από την ανώτερη πολυτελή κατηγορία. Πρόκειται για την υψηλότερη τιμή εσόδων που έχει καταγραφεί ποτέ από το BMW Group σε ένα τρίμηνο και υπογραμμίζει πόσο ελκυστική είναι η τρέχουσα γκάμα προϊόντων. Τα κέρδη προ φόρων & τόκων βελτιώθηκαν επίσης σημαντικά στα 2,33 δισ. ευρώ (2018: 1,76 δισ. ευρώ, +32,1%), ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,05 δισ. ευρώ (2018: 1,80 δισ. ευρώ, +14,2%). Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 7,0% (2018: 7,4%).

Το 2019, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 2,2%1 σημειώνοντας νέο ρεκόρ 2.538.3671 μονάδων (2018: 2.483.2921). Με 104,21 δισ. ευρώ, τα έσοδα του Group ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ για πρώτη φορά (2018: 96,85 δισ. ευρώ, +7,6%). Επηρεασμένα από την προαναφερθείσα πρόβλεψη που αναγνωρίστηκε το πρώτο τρίμηνο καθώς και από τις υψηλές δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη, τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος για το οικονομικό έτος 2019 έφτασαν 7,41 δισ. ευρώ, (2018: 8,93 δισ. ευρώ, -17,0%). Όπως ήταν αναμενόμενο, δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι υψηλότερες τιμές πρώτων υλών είχαν αρνητικές επιπτώσεις.

Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε, οι θετικές οικονομικές αποτιμήσεις που καταγράφηκαν το 2018 δεν επαναλήφθηκαν το 2019 και συνέβαλαν σε σημαντική πτώση του οικονομικού αποτελέσματος του Group. Τα κέρδη προ φόρων αναφέρθηκαν στα 7,11 δισ. ευρώ, (2018: 9,62 δισ. ευρώ, -26,1%). Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 6,8% (2018: 9,9%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 5,02 δισ. ευρώ, (2018: 7,06 δισ. ευρώ, -28,9%).

Με βάση τις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις της BMW AG, το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 14 Μαΐου 2020 ποσό μερίσματος 2,50 ευρώ ανά κοινή μετοχή και 2,52 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή, που μεταφράζεται σε αναλογία 32,8% (2018: 32,0%) επί του καθαρού κέρδους. Το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό μερισμάτων θα φτάσει τα 1,65 δισ. ευρώ.

Υψηλή ρευστότητα παρά τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες

Τα έσοδα από τον αυτοκινητιστικό τομέα το τέταρτο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν στα 26,82 δισ. ευρώ (2018: 23,21 δισ. ευρώ, +15,6%) ως αποτέλεσμα του μίγματος θετικών παραγόντων που προαναφέρθηκε. Τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος βελτιώθηκαν επίσης σημαντικά στα 1,82 δισ. ευρώ (2018: 1,45 δισ. ευρώ, +25,7%). Επομένως, το περιθώριο EBIT βελτιώθηκε τόσο σε επίπεδο έτους όσο και συγκρινόμενο με το τρίτο τρίμηνο και ανήλθε στο 6,8% (2018: 6,3%).

Τα έσοδα της κατηγορίας για όλη τη χρονιά 2019 ανήλθαν σε 91,68 δισ. ευρώ (2018: 85,84 δισ. ευρώ, +6,8%). Επηρεασμένο από την προαναφερθείσα πρόβλεψη που αναγνωρίστηκε το πρώτο τρίμηνο καθώς και από τα υψηλά επίπεδα δαπανών για έρευνα & εξέλιξη, τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος ανήλθαν σε 4,49 δισ. ευρώ (2018: 6,18 δισ. ευρώ, -27,2%). Το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε στο 4,9% (2018: 7,2%). Εξαιρουμένης της προαναφερθείσας πρόβλεψης, το περιθώριο EBIT ήταν 6,4%. Τα κέρδη προ φόρων αναφέρθηκαν στα 4,46 δισ. ευρώ (2018: 6,97 δισ. ευρώ, -36,0%). Παρά τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες και το μικρότερο καθαρό κέρδος, ο τομέας παρήγαγε ρευστότητα 2,56 δισ. ευρώ (2018: € 2,71 δισ. ευρώ, -5,4%).

Συνολικά, 2.185.7931 οχήματα μάρκας BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2019 (2018: 2.114.9631 μονάδες, +3.3%1). Η άνοδος ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στην ανώτερη πολυτελή κατηγορία, με τους όγκους να φτάνουν συνολικά το 75%1 περίπου, υπερβαίνοντας τις 100.0001 μονάδες, χάρη σε νέα μοντέλα όπως η Σειρά 8. Οι παραδόσεις του πλήρως ηλεκτρικού BMW i3 αυξήθηκαν κατά 13%1 περίπου στις 40.0001 μονάδες.

Εστιάζοντας στην κερδοφόρα άνοδο των πωλήσεων σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, οι παραδόσεις οχημάτων MINI το 2019 ανήλθαν στις 347.4741 μονάδες (2018: 364.1351 μονάδες, -4,6%1). Το plug-in υβριδικό MINI Cooper S E Countryman ALL4 ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, με άνοδο στις παραδόσεις περίπου 28%1 – σχεδόν 17.0001 μονάδες.

Η Rolls-Royce Motor Cars κατέγραψε τις καλύτερες πωλήσεις στην 116χρονη ιστορία της μάρκας, με παραδόσεις 5.1001 μονάδων σε όλο τον κόσμο (2018: 4.1941, +21,6%1). Άνοδος σημειώθηκε σε όλες τις περιοχές, με τη Β. Αμερική να ξεχωρίζει ως η πιο σημαντική αγορά. Την περασμένη χρονιά σημειώθηκε εξαιρετική ζήτηση σε όλο τον κόσμο για τα μοντέλα Cullinan και Black Badge.

Με 1.083.6691 μονάδες, οι παραδόσεις του BMW Group στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο για πέμπτη συνεχή χρονιά, αν και ο αριθμός αυτός ήταν λίγο μικρότερος από το υψηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (1.097.1171 μονάδες -1,2%1). Αντίθετα, οι παραδόσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν στις 375.7511 μονάδες (2018: 355.3731 μονάδες +5,7%1). Ο μεγαλύτερος παράγοντας αύξησης ήταν η Κίνα, όπου οι παραδόσεις αυξήθηκαν σημαντικά στις 724.7331 μονάδες (2018: 635.8131 μονάδες, +14,0%1).

Ο τομέας μοτοσικλετών πέτυχε τους στόχους της χρονιάς

Όπως ήταν αναμενόμενο, η BMW Motorrad κατέγραψε ισχυρή άνοδο το 2019, με συνολικές παραδόσεις 175.162 μοτοσικλετών BMW και maxi-scooters (2018: 165.566 μονάδες, +5,8%). Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν στα 2,36 δισ. ευρώ, (2018: 2,17 δισ. ευρώ, +9,0%). Τα κέρδη προ του οικονομικού αποτελέσματος βελτιώθηκαν στα 194 εκατ. ευρώ (2018:175 εκατ. ευρώ, +10,9%). Το περιθώριο EBIT για την κατηγορία διαμορφώθηκε στο 8,2% (2018: 8,1%) και επομένως εντός του εύρους στόχου μεταξύ 8 – 10%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 187 εκατ. ευρώ (2018: 169 εκατ. ευρώ, +10,7%).

Ο τομέας Οικονομικών Υπηρεσιών συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του

Το τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών παρουσίασε μία καλή εικόνα και το 2019. Συνολικά, 2.003.782 νέες συμβάσεις υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής το 2019 (2018: 1.908.640, +5,0%). Το portfolio συμβάσεων πελατών λιανικής περιείχε 5.973.682 συμβάσεις στο τέλος της περιόδου αναφοράς (31 Δεκεμβρίου 2018: 5.708.032 συμβάσεις, +4,7%). Τα έσοδα του τμήματος ανήλθαν σε 29,59 δισ. ευρώ (2018: 27,70 δισ. ευρώ, +6,8%). Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 2,27 δισ. ευρώ (2018: 2,14 δισ. ευρώ, +6,0%).

Το Ανθρώπινο Δυναμικό στα επίπεδα της περσινής χρονιάς

Όπως είχε προβλεφθεί, το ανθρώπινο δυναμικό του BMW Group περιλάμβανε 133.778 εργαζομένους στις 31 Δεκεμβρίου 2019 – χωρίς ιδιαίτερες αποκλίσεις από τα περσινά επίπεδα (2018: 134.682 εργαζόμενοι, -0,7%). Ειδικότερα, το BMW Group συνεχίζει την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού και ειδικών της Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT) για τομείς μελλοντικού ενδιαφέροντος όπως ανάπτυξη λογισμικού, ψηφιοποίηση, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση καθώς και για το διεθνές δίκτυο παραγωγής.

Από την αρχή του οικονομικού έτους 2020, ο βασικός δείκτης μέτρησης του ανθρώπινου δυναμικού θα βασίζεται αποκλειστικά στον αριθμό των βασικών και προσωρινών εργαζομένων. Αυτή η αλλαγή ευθυγραμμίζεται με μία αναδιοργάνωση της εσωτερικής διοίκησης, που εστιάζει σε αυτές τις ομάδες εργαζομένων. Ομάδες εργαζομένων όπως μαθητευόμενοι, φοιτητές του προγράμματος Internship και διδακτορικοί φοιτητές δεν θα περιλαμβάνονται σε αυτό το βασικό δείκτη μέτρησης στο μέλλον, καθώς κυρίως εξυπηρετούν την προώθηση της εκπαίδευσης νέων ανθρώπων και τη διασφάλιση της επόμενης γενιάς εργαζομένων. Σύμφωνα με τη νέα μέθοδο αναφοράς, το ανθρώπινο δυναμικό περιλάμβανε 126.016 εργαζομένους στις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2020

Το BMW Group θέτει στον εαυτό του φιλόδοξους στόχους, παρά το ότι διανύουμε – πολιτικά και οικονομικά – ταραγμένους καιρούς.

Η περιρρέουσα αβεβαιότητα ως προς την περαιτέρω παγκόσμια εξάπλωση του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις αυτής καθιστούν δύσκολη την ακριβή πρόβλεψη της επιχειρηματικής πορείας του BMW Group για το οικονομικό έτος 2020. Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, το BMW Group εκτιμά ότι η εξάπλωση του COVID-19 και τα απαιτούμενα περιοριστικά μέτρα θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους παραδόσεων σε όλες τις σημαντικές αγορές για όλο το 2020.

Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις του Τομέα Αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο το 2020 αναμένεται τώρα να είναι αισθητά κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς.

Αυτή η εξέλιξη εκτιμάται ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα κέρδη του Αυτοκινητιστικού τομέα, κυρίως το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αναλόγως, αρνητικά θα επηρεαστεί κατά περίπου 4% και το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα σε βάση 12μήνου. Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις, το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 2 και 4%.

Στον τομέα Οικονομικών Υπηρεσιών, ο αριθμός νέων συμβάσεων προβλέπεται να μειωθεί και το κόστος αντιστάθμισης κινδύνου να αυξηθεί. Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης απόδοσης ίδιων κεφαλαίων Return on Equity αναμένεται να είναι ελαφρώς πιο κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς.

Λαμβάνοντας υπόψη της επιπτώσεις που προαναφέραμε, τα κέρδη προ φόρων του Group αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερα από αυτά του 2019.

Οι παραδόσεις σε πελάτες από το τμήμα Μοτοσικλετών προβλέπεται να παρουσιάσουν ελαφρά μείωση, με το περιθώριο EBIT να κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8%.

Αυτοί οι στόχοι θα επιτευχθούν με ανθρώπινο δυναμικό ίδιου μεγέθους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.