Αβραμάκης: Οφείλουμε να διεκδικήσουμε την επαναχάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»

Οφείλουμε να διεκδικήσουμε την επαναχάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» αναφέρει με γραπτή δήλωσή του, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Σερρών-Προοδευτική Συμμαχία Λευτέρης Αβραμάκης. “Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης από κοινού με άλλους Βουλευτές της Βόρειας Ελλάδας έχουν ήδη αναλάβει σχετική πρωτοβουλία προκειμένου η εν λόγω πρόταση να εξεταστεί και εν τέλει να υιοθετηθεί από το ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και να γίνει η αιχμή του δόρατος στην διεκδίκηση μιας νέας αναπτυξιακής πολιτικής για την Βόρεια Ελλάδα συνολικά” αναφέρει το δελτίο τύπου που εστάλη στα ΜΜΕ

Η αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι μια διαδικασία που εξετάζεται περισσότερο από μια δεκαετία τώρα. Η συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για τη σύνδεση αρχικά της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάς, χάρη στη πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, δημιούργησε νέα δεδομένα κυρίως λόγω της προοπτικής χρηματοδότησης νέων σιδηροδρομικών γραμμών και αναβάθμισης των υφιστάμενων από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστική συζήτηση με τις τοπικές κοινωνίες η διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε να εντάξει σε ένα πλάνο σύνδεσης των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης, τους σχεδιασμούς της για την επέκταση του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, υιοθετώντας προτάσεις υφιστάμενες ήδη από το 2012. Στις υπόψη μελέτες είναι εμφανές ότι επικρατεί η άποψη να συνδεθεί μέσω προαστιακού η Θεσσαλονίκη, με τις περιοχές του Σταυρού, των Βρασνών και της Ασπροβάλτας με γνώμονα προφανώς την αύξηση της επιβατικής κίνησης που θα επιτυγχανόταν κατά τη θερινή περίοδο.

Η επικράτηση αυτής της άποψης διαχρονικά στις διοικήσεις του ΟΣΕ, θα έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί στη βάση των νέων δεδομένων που δημιουργεί η συμφωνία με τη Βουλγαρία και η ορθή πρόθεση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που συμμερίζεται και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, να υπάρξει σύνδεση των εμπορικών λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τον σιδηρόδρομο, τις βαλκανικές χώρες, τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη. Η ουσιώδης αυτή αλλαγή της στόχευσης από αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ουσιαστικό πόλο εμπορικής και διακομετακομιστικής ανάπτυξης μέσω του σιδηροδρόμου, αλλάζει άρδην τα δεδομένα και θέτει νέα αναπτυξιακά ζητήματα για το Νομό Σερρών και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η χάραξη της νέας γραμμής που μέχρι στιγμής προωθεί η διοίκηση του ΟΣΕ, θα αντιμετωπίσει πολλά και σύνθετα προβλήματα εάν τελικά υιοθετηθεί, δεδομένου ότι στηρίζεται σε οικονομοτεχνικές μελέτες που ως ζητούμενο είχαν την αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω ανάπτυξης προαστιακών δικτύων και όχι της ανάπτυξης ενός δικτύου ταχείας μεταφοράς εμπορευμάτων.

Υπό το πρίσμα της ανάδειξης του σιδηροδρόμου ως μέσο οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας, δεν πρέπει να επιτραπεί να ισχύσει ένας σχεδιασμός του ΟΣΕ που αφήνει εκτός δύο μεγάλες και παραγωγικές περιφερειακές ενότητες όπως είναι ο Νομός Σερρών και ο Νομός Δράμας. Οι δύο αυτοί Νομοί που έχουν πρακτικά εξαιρεθεί και από την οδική Εγνατία, έχουν τις προϋποθέσεις, το χώρο και τις δυνατότητες να αναπτυχθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια με την ανάπτυξη της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας». Επιπρόσθετα σε σχετικές προτάσεις και μελέτες που έχουν γίνει από τον μηχανικό και υποψήφιο Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κώστα Κατσιμίγα, αναδεικνύονται μια σειρά από ζητήματα και προβλήματα που έχει η προτεινόμενη από τη διοίκηση του ΟΣΕ νέα γραμμή και προτείνεται η αναθεώρηση του σχεδιασμού ώστε να συμπεριληφθούν οι Νομοί Σερρών και Δράμας στη νέα χάραξη, με λιγότερο κόστος για το κράτος, με δυνατότητα ανάπτυξης διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων για μεταφορά επιβατικών και εμπορικών συρμών, περιλαμβάνει άμεση σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηρόδρομο που σήμερα δεν προβλέπεται και δημιουργεί ένα ισχυρό αναπτυξιακό πόλο έξι μεσαίου μεγέθους αστικών κέντρων (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή). Η επιβατική κίνηση θα πολλαπλασιαστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους λόγω των πανεπιστημίων της Θράκης και θα υπάρξουν οι δυνατότητες μεγάλης ανάπτυξης ιδίως για το Νομό Σερρών και τη Δράμα που με τους ισχύοντες σχεδιασμούς καταδικάζονται στο περιθώριο και την παρακμή.

Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης από κοινού με άλλους Βουλευτές της Βόρειας Ελλάδας έχουν ήδη αναλάβει σχετική πρωτοβουλία προκειμένου η εν λόγω πρόταση να εξεταστεί και εν τέλει να υιοθετηθεί από το ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και να γίνει η αιχμή του δόρατος στην διεκδίκηση μιας νέας αναπτυξιακής πολιτικής για την Βόρεια Ελλάδα συνολικά. Πέρα όμως από τις διαδικασίες στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, είναι κρίσιμο να ανοίξει ένας ευρύτερος δημόσιος διάλογος όλων των φορέων της πόλης των Σερρών και όχι μόνο, προκειμένου να διεκδικηθεί το συντομότερο δυνατόν το δικαίωμα του Νομού μας στην ανάπτυξη. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι σε αυτή τη συγκυρία, αρμόδιος Υπουργός για αυτά τα θέματα είναι ο Σερραίος Βουλευτής, Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαίο συνολικά οι πολιτικές δυνάμεις του Νομού Σερρών και οι φορείς του τόπου μας να καταθέσουμε μια εμπεριστατωμένη προσέγγιση για να πετύχουμε τον ανασχεδιασμό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ώστε να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες της περιοχής μας και να αποτελέσει ένα ουσιώδες πόλο ανάπτυξης. Εάν αυτό δεν γίνει, τότε ο Νομός Σερρών δεν θα μπορέσει να ανασυγκροτηθεί στον τομέα της μεταποίησης των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, θα συρρικνωθεί οικονομικά ακόμη περισσότερο και θα συρρικνωθεί και δημογραφικά.

Ο ΟΣΕ οφείλει να λάβει υπόψη του και τις ανάγκες της δικής μας κοινωνίας, ιδιαίτερα όταν η πρότασή μας συνεπάγεται και την βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Οργανισμού.