Nissan Z Proto: Εμπνευσμένο από το παρελθόν του!

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο του  σε μια εικονική εκδήλωση παγκοσμίου εμβέλειας από το Nissan Pavilion στη Yokohama, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει νέο σχεδιασμό εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και έναν κινητήρα V-6 twin turbo με χειροκίνητο κιβώτιο.

“Το Z, ως αγνό σπορ αυτοκίνητο, αντιπροσωπεύει το πνεύμα της Nissan”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida. “Είναι ένα βασικό μοντέλο στο πλάνο μετασχηματισμού μας με την ονομασία Nissan NEXT και είναι απόδειξη της ικανότητάς μας να κάνουμε αυτό που άλλοι δεν τολμούν να κάνουν, από το Α έως το Ω. Ως λάτρης του Ζ, είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι το επόμενο Z είναι καθ’ οδόν.”

Εξωτερικός σχεδιασμός : το παρελθόν συναντά το μέλλον

Δημιουργημένο με την έμπνευση της ομάδας σχεδιασμού στην Ιαπωνία, το Z Proto διαθέτει ένα νέο, ελκυστικό εξωτερικό σχεδιασμό  με σιλουέτα που επικοινωνεί τον σεβασμό στο αρχικό μοντέλο. Διαθέτει ένα λαμπερό κίτρινο χρώμα πέρλας, σε συνδυασμό με μαύρη οροφή, ως  φόρο τιμής στο δημοφιλές χρώμα τόσο της πρώτης γενιάς Z (S30), όσο και του 300ZX (Z32).

Ο συνδυασμός ενός ρετρό θέματος με ένα που προβάλλει τον φουτουρισμό ήταν προκλητικός, δήλωσε ο Alfonso Albaisa, επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan.

“Οι σχεδιαστές μας έκαναν αμέτρητες μελέτες και σκίτσα, καθώς ερευνήσαμε κάθε γενιά και τους λόγους της επιτυχίας τους “, δήλωσε ο Albaisa. “Τελικά, αποφασίσαμε ότι το Z Proto πρέπει να ταξιδέψει μεταξύ των δεκαετιών, συμπεριλαμβανομένου του μέλλοντος.”

Το σχήμα του ρύγχους  και οι κεκλιμένοι προβολείς LED σε σχήμα δακρύων υπενθυμίζουν με τρόπο αμφίσημο το αρχικό Z. Οι διαστάσεις της ορθογώνιας μάσκας είναι παρόμοιες με το τρέχον μοντέλο με την προσθήκη οβάλ πτερυγίων στις γρίλιες, που  προσφέρουν μια ανανεωμένη μοντέρνα εμφάνιση.  Το όλο αποτέλεσμα  αποπνέει μια σπορ και κομψή αίσθηση.

“Οι προβολείς LED έχουν δύο ημικύκλια που θυμίζουν το  240ZG της δεκαετίας του 70, που κυκλοφόρησε αποκλειστικά  στην Ιαπωνία”, εξήγησε ο Albaisa. “Το ZG διαθέτει καθαρούς φακούς στο κάτοπτρο των προβολέων, οι οποίοι υπό το φως εκπέμπουν δύο κυκλικές αντανακλάσεις πάνω από κάθε προβολέα. Μας άρεσε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό και ανακαλύψαμε ότι ταιριάζει, με φυσικό τρόπο, με την ταυτότητα του Ζ.”

Ο συνειρμός με το αυθεντικό  Z είναι πιο εντυπωσιακός όταν το Z Proto φαίνεται από το πλάι. Η γραμμή οροφής ρέει από το ρύγχος προς τα  πίσω, δημιουργώντας  ένα ξεχωριστό προφίλ από το Z πρώτης γενιάς,  του οποίου το πίσω άκρο ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από το ύψος του μπροστινού φτερού, δίνοντας στο Z μια μοναδική στάση. Η μετάβαση της υπογραφής από το πίσω κρύσταλλο στη χαμηλή θέση της πίσω ουράς, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο  αποτέλεσμα.

Το πίσω μέρος είναι εμπνευσμένο  από τα πίσω φώτα του 300ZX (Z32), που ερμηνεύονται σχεδιαστικά εκ νέου, πλήρως ανταποκρινόμενα στην σύγχρονη εποχή.  Μέσα σε ένα ορθογώνιο μαύρο τμήμα που διατρέχει το πίσω μέρος και περικλείεται από τις εξωτερικές άκρες, τα πίσω φώτα LED μεταδίδουν μια έντονη λάμψη.

Η μικρές “επεμβάσεις” με ανθρακονήματα  στα μαρσπιέ, στο μπροστινό κάτω χείλος και στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα,  έρχονται για να εξασφαλίσουν τις ευέλικτες επιδόσεις. Οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και οι διπλές εξατμίσεις συμπληρώνουν την εντυπωσιακή παρουσία του Z Proto στον δρόμο.

Εσωτερικός σχεδιασμός: μοντέρνα τεχνολογία με vintage πινελιά

Σχεδιασμένη για να ταιριάζει σαν γάντι στον οδηγό, αλλά  και στον  συνοδηγό, η καμπίνα του Z Proto συνδυάζει απρόσκοπτα τη σύγχρονη τεχνολογία με τις γνώριμες  vintage πινελιές ενός Z.

Η ομάδα εσωτερικού σχεδιασμού αναζήτησε συμβουλές από θρυλικούς οδηγούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού  για να δώσει στο Z Proto μια ιδανική καμπίνα σπορ αυτοκινήτου, τόσο για τον δρόμο, όσο και για την πίστα. Αυτό γίνεται εμφανές από τον πίνακα οργάνων του  Ζ. Όλες οι ζωτικές πληροφορίες βρίσκονται στην  ψηφιακή οθόνη  των 12,3 ιντσών και είναι διατεταγμένες με τρόπο τέτοιο ώστε να βοηθούν τον οδηγό να τις κατανοήσει με μια ματιά.

Το νέο, βαθύ τιμόνι προσφέρει στον οδηγό άμεση απόκριση και γρήγορη πρόσβαση σε λειτουργίες, χωρίς να θυσιάζει την vintage αισθητική.

Πινελιές κίτρινου χρώματος βρίσκονται σε ολόκληρη την καμπίνα, συμπεριλαμβανομένων των ραφών στο ταμπλό. Τα καθίσματα διαθέτουν ειδική κίτρινη πινελιά και μια ιδιαίτερη λωρίδα σχεδιασμού  στο κέντρο που δίνει βάθος.

Απολαμβάνοντας ένα συναρπαστικό σπορ αυτοκίνητο, με δυναμικές επιδόσεις

Το αυθεντικό Z δημιουργήθηκε για να φέρει τη χαρά και τον ενθουσιασμό ενός σπορ αυτοκινήτου,  σε όσο το δυνατόν περισσότερους τυχερούς ιδιοκτήτες.

“Το Z ήταν πάντα ένα δυνατό αυτοκίνητο, κάνοντας εύκολο στον εκάστοτε ιδιοκτήτη του να απολαύσει τις δυνατότητές του και να αισθάνεται  όσο το δυνατόν πιο συνδεδεμένος μαζί του”, δήλωσε ο Hiroshi Tamura, επικεφαλής προϊοντικής ανάπτυξης του Z Proto. “Αυτό ισχύει για όλες τις γενιές του και αυτό είναι που οδηγεί το πάθος μας να καινοτομήσουμε και να αμφισβητήσουμε τον κανόνα.”

Ανέκαθεν κάθε νέα γενιά είχε έναν πιο ισχυρό κινητήρα, αν και το Z ως έννοια,  είναι κάτι παραπάνω από αύξηση της ισχύος.

“Το Ζ είναι μια ισορροπία μεταξύ ισχύος και ευελιξίας”, συνέχισε ο Tamura. “Είναι ένα όχημα που δημιουργεί μια σύνδεση με τον οδηγό όχι μόνο στο φυσικό επίπεδο, αλλά συναισθηματικά, πλήρως ανταποκρινόμενο στα συναισθήματα του οδηγού.”

Σε κάθε περίπτωση και προς αποφυγή παρανοήσεων,  το Z Proto διαθέτει ισχυρές επιδόσεις. Κάτω από το μεγάλο καπό  υπάρχει ένας ενισχυμένος V6 κινητήρας διπλού turbo, που συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Καθώς πρόκειται για  πρωτότυπο μοντέλο, οι εργασίες για τον συγχρονισμό της ισχύος του βρίσκονται τώρα στην φάση της εξέλιξης, εμπνευσμένες από την  χάρη και τον έλεγχο που ορίζει  το λογότυπο  Z, εδώ και 50 χρόνια.

“Με το λανσάρισμα του πρωτοποριακού Ariya EV αυτό το καλοκαίρι, ξεκινήσαμε μια νέα εποχή ηλεκτροκίνησης και τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης”, δήλωσε ο Uchida. “Με το Z, φέρνουμε στους οδηγούς τον ενθουσιασμό ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου. Για περισσότερα από 50 χρόνια δημιουργούμε μαζί τον θρύλο του Z. Χαίρομαι που είστε μαζί μας για το επόμενο συναρπαστικό κεφάλαιο. Το νέο  Ζ είναι καθ’ οδόν.”

Κοινοποίηση