BMW: Νέες εκδόσεις με plug-in υβριδική τεχνολογία

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Συνδυασμός πρωτοποριακής ενεργειακής απόδοσης, εντυπωσιακής οικονομίας και οδηγικής απόλαυσης BMW στις νέες εισαγωγικές εκδόσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων της BMW Σειράς 3 και BMW Σειράς 5. Και στις δύο σειρές θα προστεθούν δύο ακόμα μοντέλα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από τον Μάρτιο του 2021. Οι  νέες εκδόσεις της BMW Σειράς 3 Sedan και BMW Σειράς 3 Touring καθώς και της BMW Σειράς 5 Sedan και BMW Σειράς 5 Series Touring, υιοθετούν την τέταρτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive.

Με αυτόν τον τρόπο, το BMW Group συνεχίζει σταθερά την προϊοντική του επέλαση στο χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Είναι ήδη σαφές ότι η ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται σε σημαντικό μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης για την εταιρεία. Για το οικονομικό έτος 2021, το BMW Group στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά 50% περίπου συγκριτικά με το ήδη πολύ επιτυχημένο 2020. Τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 3 και BMW Σειράς 5 έχουν τα απαραίτητα προσόντα για να προσελκύσουν περισσότερα target groups στην ηλεκτροκίνηση. Μόνο στη γκάμα της BMW Σειράς 3, θα διατίθενται ήδη τέσσερις plug-in υβριδικές εκδόσεις, από τις οποίες τρεις με προαιρετικό έξυπνο σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive. Η BMW Σειρά 5 θα περιλαμβάνει πέντε εκδόσεις που θα συνδυάζουν σπορ χαρακτήρα, καθημερινή χρηστικότητα και καταλληλότητα για ταξίδια με ηλεκτροκίνηση μηδενικών ρύπων. Τρία από αυτά διατίθενται με ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD), στάνταρ ή προαιρετικά.

Συνολικά, το BMW Group θα προσφέρει 15 μοντέλα BMW και ένα μοντέλο MINI με plug-in υβριδική τεχνολογία από τον Μάρτιο του 2021. Η νέα επέκταση της γκάμας αντιπροσωπεύει το επόμενο λογικό βήμα για ένα portfolio προϊόντων με 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023.

Η νέα γκάμα περιλαμβάνει τις εξής εκδόσεις:

BMW 320 e Sedan : Σταθμισμένη κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 1,8 – 1,3 l/100 km (WLTP), 1,8 – 1,5 l/100 km (NEDC), σταθμισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μικτός κύκλος: 18,1 – 16,1 kWh/100 km (WLTP), 14,8 – 14,2 kWh/100 km (NEDC), σταθμισμένες εκπομπές CO2, μικτός κύκλος: 41 – 29 g/km (WLTP), 41 – 35 g/km (NEDC)

BMW 320 e Touring : Σταθμισμένη κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 1,9 – 1,4 l/100 km (WLTP), 1,9 – 1,7 l/100 km (NEDC), σταθμισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μικτός κύκλος: 18,6 – 16,7 kWh/100 km (WLTP), 15,3 – 14,3 kWh/100 km (NEDC), σταθμισμένες εκπομπές CO2, μικτός κύκλος: 44 – 32 g/km (WLTP), 44  38 g/km (NEDC)

BMW 320 e xDrive Touring : Σταθμισμένη κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 2,2 – 1,5 l/100 km (WLTP), 2,1 – 1,9 l/100 km (NEDC) σταθμισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μικτός κύκλος: 19,5 – 17,3 kWh/100 km (WLTP), 16,4 – 16,0 kWh/100 km (NEDC), σταθμισμένες εκπομπές CO2, μικτός κύκλος: 49 – 35 g/km (WLTP), 49  43 g/km (NEDC)

BMW 520 e Sedan : Σταθμισμένη κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 1,8 – 1,3 l/100 km (WLTP), 1,9 – 1,7 l/100 km (NEDC) σταθμισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μικτός κύκλος: 18,2 – 16,3 kWh/100 km (WLTP), 15,1 – 14,5 kWh/100 km (NEDC), σταθμισμένες εκπομπές CO2, μικτός κύκλος: 41 – 30 g/km (WLTP), 43 – 39 g/km (NEDC)

BMW 520 e Touring : Σταθμισμένη κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος: 1,9 – 1,5 l/100 km (WLTP), 2,0 – 1,8 l/100 km (NEDC) σταθμισμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μικτός κύκλος: 18,4 – 17,0 kWh/100 km (WLTP), 15,6 – 15,0 kWh/100 km (NEDC), σταθμισμένες εκπομπές CO2, μικτός κύκλος: 43 – 34 g/km (WLTP), 46 – 42 g/km (NEDC)

Προσιτή ηλεκτρική οδηγική απόλαυση
Οι νέες αφίξεις στη γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων ανοίγουν νέες δυνατότητες καθώς συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της νέας BMW Σειράς 3 και της νέας BMW Σειράς 5 με ένα προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης με ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο. Το ειδικό plug-in υβριδικό σύστημα των νέων εισαγωγικών εκδόσεων περιλαμβάνει έναν 2.0L τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με 120 kW/163 hp και έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 83 kW/113 (BMW 520e Sedan και BMW 520e Touring: 80 kW/109 hp). Μαζί παράγουν συνολική ισχύ 150 kW/204 hp.

Η ευφυώς ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα πετυχαίνει την πασίγνωστη οδηγική απόλαυση της μάρκας με εξαιρετικά αποδοτική λειτουργία. Οι δύο κινητήρες κατανέμουν την ισχύ τους στους πίσω τροχούς μέσω του  8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic ή, και στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις, με τη βοήθεια του συστήματος xDrive. Πέραν της συνολικής ισχύος των 150 kW/204 hp που παράγει το σύστημα, η άμεση απόκριση του plug-in υβριδικού συστήματος και η μέγιστη ροπή των 350 Nm διασφαλίζουν υψηλή ικανότητα επιτάχυνσης (0-100km/h) και σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης.

Η νέα BMW 320e Sedan επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 225 km/h. Οι αντίστοιχες τιμές για τη νέα BMW 320e Touring είναι 7,9 δευτερόλεπτα και 220 km/h, ενώ για τη νέα BMW 320e xDrive Touring είναι 8,2 δευτ. και 219 km/h αντίστοιχα. Η νέα BMW 520e Sedan έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 7,9 δεύτερα και τελική ταχύτητα 225 km/h. Η νέα BMW 520e Touring ολοκληρώνει το στάνταρ σπριντ σε 8,2 δεύτερα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 218 km/h. Στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα και των δύο σειρών μπορούν να αναπτύξουν τελική ταχύτητα 140 km/h.

Υψηλή ηλεκτρική αυτονομία χάρη στην προηγμένη τεχνολογία κυψελών μπαταριών
Λόγω του ιδιαίτερα αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα και της υψηλής αποθηκευτικής ικανότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης, τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα μπορούν να καλύπτουν τις συνήθεις καθημερινές διαδρομές, όπως μετακινήσεις από και προς τη δουλειά, αμιγώς με ηλεκτροκίνηση και μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Βασισμένες στην πιο πρόσφατη τεχνολογία κυψελών μπαταριών και κατασκευασμένες από το BMW Group, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου προσφέρουν ενεργειακό περιεχόμενο 12,0 kWh και χωρητικότητα 34 Ah. Η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP είναι από 48 μέχρι 57 km για τη νέα BMW 320e Sedan, 46 – 54 km για τη νέα BMW 320e Touring, 41 – 55 km για τη νέα BMW 520e Sedan και 45 – 51 km για τη νέα BMW 520e Touring.

Στο δρόμο, η μπαταρία υψηλής τάσης είναι ιδιαίτερα αποδοτική χάρη στην ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης. Με τα δύο καλώδια φόρτισης (βασικός εξοπλισμός), μπορεί επίσης να φορτίζεται σε μία συμβατική οικιακή πρίζα καθώς και σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) και δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται με 3,7kW (το μέγιστο) από 0 στο 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε 2,6 ώρες και από 0 στο 100% σε 3,6 ώρες.

Ψηφιακές υπηρεσίες υποστηρίζουν την οδήγηση μηδενικών ρύπων
Το BMW Live Cockpit Plus συμπεριλαμβανομένου του Connected Package Professional, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των νέων plug-in υβριδικών μοντέλων και επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν πολυάριθμες ψηφιακές υπηρεσίες, μερικές από τις οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για ηλεκτροκίνηση. Με τις ψηφιακές υπηρεσίες BMW eDrive Zone και BMW Points, προσφέρονται πρόσθετα κίνητρα και ευκαιρίες στους οδηγούς των plug-in υβριδικών μοντέλων BMW για συχνή χρήση του προγράμματος ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων, και συμβολή στη μείωση των εκπομπών CO2 και θορύβων σε κέντρα των πόλεων. Όταν ένα όχημα εισέρχεται στο κέντρο μιας πόλης που αναγνωρίζεται ως eDrive Zone με τη βοήθεια της τεχνολογίας geo-fencing μέσω GPS, το σύστημα ελέγχου του plug-in υβριδικού συστήματος ενεργοποιεί αυτόματα το πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Εκτός από τις επίσημες αστικές περιβαλλοντικές ζώνες στη Γερμανία, οι eDrive Zones περιλαμβάνουν επίσης αστικές περιοχές σε πολλές ακόμα Ευρωπαϊκές χώρες. Συνολικά, η υπηρεσία BMW eDrive Zone μπορεί ήδη να χρησιμοποιείται σε περισσότερες από 80 Ευρωπαϊκές πόλεις.

Η αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας όχι μόνο συνεισφέρει στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά περιορίζει και το λειτουργικό κόστος για τον πελάτη. Αυτό ισχύει κυρίως σε αστικές συνθήκες κυκλοφορίας, όπου η συνεχής χρήση ηλεκτροκίνησης πετυχαίνει υψηλότερο ποσοστό απόδοσης συγκριτικά με έναν βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα.

Με το πρόγραμμα BMW Points, το πρώτο στον κόσμο πρόγραμμα επιβράβευσης κατόχων plug-in υβριδικών μοντέλων BMW, η εταιρεία  δημιουργεί πρόσθετα κίνητρα (συλλογή πόντων) για χρήση της ηλεκτροκίνησης. Για κάθε χιλιόμετρο που διανύει αμιγώς με ηλεκτροκίνηση, ο οδηγός πιστώνεται με ένα πόντο. Στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως BMW eDrive zones, η χρήση ηλεκτροκίνησης επιβραβεύεται με διπλάσιους  πόντους. Οι πόντοι που συλλέγονται, στη συνέχεια, μετατρέπονται σε ένα πιστωτικό υπόλοιπο, το οποίο εξαργυρώνεται στους  δημόσιους σταθμούς φόρτισης της υπηρεσίας BMW Charging κατά τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Οι υπηρεσίες BMW eDrive Zones και BMW Points προσφέρονται επίσης στάνταρ με τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 3 και BMW Σειράς 5.

Απεριόριστη καθημερινή κινητικότητα και καταλληλότητα για ταξίδια, εκτενής λίστα στάνταρ εξοπλισμού
Η μπαταρία υψηλής τάσης των νέων plug-in υβριδικών εκδόσεων της BMW Σειράς 3 και της BMW Σειράς 5 είναι εγκατεστημένη κάτω από τον πάγκο των πίσω καθισμάτων για εξοικονόμηση χώρου. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των Sedan και Touring είναι σχεδόν πλήρως ωφέλιμη. Συγκεκριμένα, είναι 375 λίτρα στη νέα BMW 320e Sedan και 410 λίτρα στη νέα BMW 520e Sedan. Στη νέα BMW 320e Touring, η αποθηκευτική ικανότητα μπορεί να αυξηθεί από 410 στα 1.420 λίτρα και από 430 στα 1.560 λίτρα στη νέα BMW 520e Touring. Το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ είναι 1.500 κιλά για τα μοντέλα της BMW Σειράς 3 και 1.700 κιλά για τα μοντέλα της BMW Σειράς 5.

Η αξιοσημείωτη ευρυχωρία συμβάλλει στην ελκυστική ευελιξία των plug-in υβριδικών μοντέλων, όπως και η φιλοσοφία κίνησης με τους δύο κινητήρες. Χάρη σε ένα ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 40 λίτρων στα μοντέλα της BMW Σειράς 3 και 46 λίτρων στα μοντέλα της BMW Σειράς 5, εξασφαλίζεται υψηλή αυτονομία, που σημαίνει ότι είναι κατάλληλα για μακρινά ταξίδια.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της BMW Σειράς 3 και BMW Σειράς 5 εφοδιάζονται επίσης με ενεργή προστασία πεζών, στάνταρ. Όταν το όχημα κινείται ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 30 km/h, παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος σχεδιασμένος ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW για να καταστήσει αντιληπτό το όχημα στους άλλους χρήστες του δρόμου, χωρίς να είναι ενοχλητικός για τους επιβάτες.

Τα σπορ χαρακτηριστικά των νέων plug-in υβριδικών μοντέλων αναβαθμίζονται με ειδικές βελτιώσεις (tuning) και στοχευμένη αναμετάδοση του ήχου του κινητήρα μέσω του ηχοσυστήματος, με την άμεση και ακριβή απόκριση του γκαζιού και το ειδικό πρόγραμμα αλλαγών του 8-ταχυτου κιβωτίου Steptronic, μεταξύ των οποίων και τα κατεβάσματα σχέσεων για αυξημένο φρένο κινητήρα

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα κλιματισμού (A/C) με εκτεταμένες λειτουργίες (BMW 520e Sedan, BMW 520e Touring) ή αυτόματο A/C (BMW 320e Sedan, BMW 320e Touring) και βοηθητικό καλοριφέρ και A/C. Η καμπίνα του αυτοκινήτου μπορεί να θερμαίνεται ή να ψύχεται εκ των προτέρων, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Έτσι διασφαλίζονται ευχάριστες θερμοκρασίες πριν την εκκίνηση ακόμα και με χαμηλή φόρτιση της μπαταρίας. Η ενεργοποίηση της ρύθμισης της θερμοκρασίας (pre-conditioning) μπορεί να γίνει από απόσταση μέσω του My BMW App και ενός smartphone.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •