Ο μηχανικός του GT-R που “χαρίζει” επιδόσεις και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Ο  Naoki Nakada έχει σίγουρα πάθος με τα αυτοκίνητα. Ως ένας από τους αρχιμηχανικούς κινητήρων της Nissan, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη ορισμένων από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα VR38DETT που προσφέρει “απλόχερα” τις επιδόσεις του στο R35 GT-R. Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο βρυχηθμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης με πατημένο το γκάζι που συναρπάζει τον Nakada. Είναι ο ίδιος μηχανικός που ανέπτυξε και τον ήσυχο κινητήρα για το ηλεκτρικό LEAF της Nissan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Έχοντας εργαστεί και στα δύο άκρα του φάσματος, το επόμενο έργο του ήταν να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κινητήρες:  την ταχύτητα και τη δύναμη ενός σπορ αυτοκινήτου και την στιγμιαία ροπή ενός EV,  καλωσορίζοντας με αυτό τον τρόπο την τεχνολογία e-POWER της Nissan.

Για τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, το Nissan GT-R αποτελεί έναν θρύλο, χάρη στον σπορτίφ χαρακτήρα του και τον εξαιρετικό χειρισμό του σε υψηλές ταχύτητες.

“Όταν αναπτύξαμε το R35 GT-R, δεν επιδιώξαμε απλώς την ταχύτητα, αλλά και το ικανοποιητικό συναίσθημα της επιτάχυνσης”, δήλωσε ο Nakada. «Για τους οδηγούς GT-R, υπάρχουν λίγα που συγκρίνονται με την εκπληκτική αίσθηση που απορρέει όταν μπαίνεις στους ρυθμούς του. ”

Μετά την ανάπτυξη του ηλεκτρικού κινητήρα για το Nissan LEAF, Ο Nakada ήταν αποφασισμένος να φέρει την εμπειρία του GT-R στην επόμενη γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

“Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ουδέτερη από άνθρακα κοινωνία, πρέπει να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά οχήματα”, δήλωσε ο Nakada. “Ένα ηλεκτρικό όχημα από την Nissan δεν πρέπει να είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά να είναι απολαυστικό και συναρπαστικό στην οδήγηση.”

Ένας κινητήρας που αίρει τα εμπόδια της ηλεκτρονικής κινητικότητας

Η μετάβαση από την παραδοσιακή στην πλήρως ηλεκτρική κινητικότητα, δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. Ορισμένοι έχουν δισταγμούς ως προς την απόκτηση ενός EV, που έχουν να κάνουν με την χιλιομετρική εμβέλεια με μία μόνο φόρτιση, τις τοπικές και περιφερειακές υποδομές φόρτισης και το κόστος. Έχοντας συνειδητοποιήσει τα παραπάνω, ο Nakada ξεκίνησε να διασκεδάσει  τις ανησυχίες των υποψήφιων αγοραστών, αναπτύσσοντας ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης που συνδυάζει τις συναρπαστικές επιδόσεις ενός ηλεκτροκινητήρα με την ευκολία που απορρέει από την χρήση ενός  παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Αυτή  είναι η φιλοσοφία της τεχνολογίας e-POWER της Nissan.

Ενσωματωμένη απόδοση κατανάλωσης καυσίμου

Το Nissan e-POWER διαφέρει από τα τυπικά υβριδικά συστήματα, καθώς απλοποιεί τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης να παρέχει αποκλειστικά ισχύ στους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα, επαναφορτίζεται από έναν εξαιρετικά αποδοτικό, ενσωματωμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Για τους οδηγούς, το e-POWER προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία ισχυρής επιτάχυνσης, παρόμοια με αυτή ενός EV, χωρίς την ανησυχία της φόρτισης. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας,  καθιστά την ηλεκτρική κινητικότητα διαθέσιμη σε πολλούς περισσότερους οδηγούς από ποτέ.

Η αποδοτικότητα της κατανάλωσης καυσίμου  βρίσκεται επίσης στον πυρήνα του συστήματος e-POWER της Nissan, με τον κινητήρα να λειτουργεί με βελτιστοποιημένη ταχύτητα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ο κινητήρας ενεργοποιείται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες κύλισης ή σε ανώμαλο δρόμο, όταν ο ήχος του κινητήρα μπορεί να καλυφθεί από τον θόρυβο του δρόμου. Αυτό διασφαλίζει ότι η οδηγική εμπειρία είναι, στα περισσότερα σενάρια οδήγησης,  ήσυχη σαν ένα EV, όπως μια βόλτα στην πόλη.

“Το e-POWER μοιάζει με ένα απλό σύστημα που είναι εύκολο να αναπτυχθεί. Στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο”, εξηγεί ο Nakada. “Πρέπει να έχετε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της χρήσης και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, διασφαλίζοντας τον τέλειο χρόνο για το πότε ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί και ταιριάζει τη χωρητικότητα της μπαταρίας με τον τύπο του αυτοκινήτου.”

Παρουσιάζοντας την τεχνολογία e-POWER στον κόσμο

Η Nissanλάνσαρε για πρώτη το e-POWER με το μοντέλο Note για την αγορά της Ιαπωνίας το 2016, ακολουθώντας στη συνέχεια το  Serena e-POWER. Η επιτυχία των οχημάτων e-POWER δεν έχει προηγούμενο, με τις  πωλήσεις στην Ιαπωνία να πλησιάζουν τις 500.000 αυτοκίνητα. Το 2020 παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία και σε ορισμένες ασιατικές αγορές το crossoverKicks e-POWER, επεκτείνοντας τις διαθέσιμες επιλογές της τεχνολογίας e-POWER.

Με την επέκταση του e-POWER σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής με το ολοκαίνουργιο QASHQAI να διατίθεται και με e-POWER,  ο Nakada είναι αποφασισμένος να συνεχίσει τις εργασίες έρευνας και ανάπτυξης για να διασφαλίσει ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι βελτιστοποιημένο για τις οδηγικές συνήθειες και τις συνθήκες κυκλοφορίας κάθε περιοχής:

“Θέλουμε να προσφέρουμε το e-POWER σε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς, το συντομότερο δυνατόν. Με το e-POWER, τους προσφέρουμε μια πλήρη εμπειρία ηλεκτροκίνησης, η οποία με τη σειρά της μπορεί να συμβάλει στην επιτάχυνση προς έναν κόσμο κινητικότητας με ουδέτερο άνθρακα.”

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •