Μία διαφορετική προσέγγιση στην εξέλιξη του νέου Opel Astra

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Το νέο Astra γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έδρα της Opel στο Rüsselsheim την 1η Σεπτεμβρίου. Πλέον της τολμηρής, ‘καθαρής’ του σχεδίασης, το Astra, που διατίθεται και ως ηλεκτρικό μοντέλο για πρώτη φορά, προκαλεί θετικά συναισθήματα. Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το νέο μοντέλο πριν από το τέλος της χρονιάς, με τιμή εκκίνησης 22.465€ (λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία). Η ολοκαίνουργια έκτη γενιά Astra εξελίχθηκε σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια από μία 25μελή βασική ομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου τα μισά μέλη της ομάδας ήταν γυναίκες. Τον έλεγχο κριτηρίων ποιότητας των στρατηγικών προμηθευτών για το Astra, για παράδειγμα, είχε η Zuzana Majorova. Υπεύθυνη εξέλιξης του ψηφιακού Opel Pure Panel ήταν η Haiyan Yu. Τον κύριο λόγο στη σχεδίαση χρωμάτων και υλικών εσωτερικού είχε η Ilka Höbermann. Τέλος, εύλογα, η Mariella Vogler, ως αρχιμηχανικός, ήταν υπεύθυνη της συνολικής εξέλιξης και έδωσε μεγάλη έμφαση στην άμεσα “αντιληπτή ποιότητα”.
«Μία διεθνής ομάδα ένωσε τις δυνάμεις της και υλοποίησε το στόχο της μέσα από τη δεκτικότητα και την αμοιβαία εκτίμηση» σχολιάζει η Mariella Vogler. «Δεν μπορείς να δημιουργήσεις ένα αυτοκίνητο ικανό να διεγείρει θετικά συναισθήματα με εγωιστική νοοτροπία. Δεν είναι τόσο το γυναικείο στοιχείο, όσο η πολυσυλλεκτικότητα και τα πολλά ταλέντα της ομάδας που βελτίωσαν τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση και, κατά συνέπεια, το τελικό προϊόν.»

Τέλος, το νέο Astra αναπτύχθηκε τελείως διαφορετικά από οποιοδήποτε Opel μέχρι τώρα: η προσέγγιση είναι πιο συναισθηματική, με μεγάλη έμφαση στο πως αντιλαμβανόμαστε την ποιότητα. Ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται για οπτικά, ακουστικά ή απτικά ερεθίσματα – το νέο Astra πρέπει να ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις του καταναλωτή. «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα αξιαγάπητο αυτοκίνητο που παράλληλα είναι και επιθυμητό μέσα από όλες τις αισθήσεις» εξηγεί η αρχιμηχανικός. Στο πλαίσιο αυτό, η “αντιληπτή ποιότητα” δεν είναι άγνωστη στο χώρο του αυτοκινήτου, απλά στο πρόγραμμα του νέου Astra εντάχθηκε από την αρχή στη διαδικασία εξέλιξης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά.

Η απόφαση γι’ αυτή τη μεταστροφή (paradigm shift) είναι στενά συνδεδεμένη με τον επαναπροσδιορισμό της μάρκας, που έλαβε χώρα το 2018 παράλληλα με την έναρξη του προγράμματος εξέλιξης του bestseller. Εκείνη την εποχή, ειδικοί από τους τομείς σχεδίασης, μάρκετινγκ και μηχανολογίας εργάστηκαν εντατικά προκειμένου να ενσωματώσουν τις αξίες της Opel “Γερμανική”, “προσιτή” και “συναρπαστική” μέσω της σχεδιαστικής γλώσσας, της τεχνολογίας και της ουσίας του οχήματος. Έτσι γεννήθηκε η σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με τα χαρακτηριστικά “τολμηρή” και “λιτή”. Ήταν λοιπόν η κατάλληλη στιγμή για τη δημιουργία ενός Astra με πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα.

Άριστη απτική ποιότητα: Ένας μηχανισμός που ενεργοποιεί μία αίσθηση ομαδικότητας

Το στοιχείο που καθιστά το νέο Astra τόσο επιθυμητό δεν είναι μόνον η σχεδιαστική λιτότητα, αλλά και η ισχυρή συναισθηματική απήχηση του αυτοκινήτου. Οι γραμμές στο πλαϊνό τμήμα είναι σχεδιασμένες με σαφήνεια και ένταση ώστε να προκαλούν ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης. «Ως γονείς, όταν τοποθετείτε το παιδί σας στο κάθισμα και κλείνετε την πόρτα θέλετε να γνωρίζετε ότι εσείς και η οικογένειά σας είστε προστατευμένοι» εξηγεί η Mariella Vogler. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα ‘απτικής αριστείας’ βρίσκεται στο πίσω τμήμα του πεντάθυρου Astra. Η ομάδα θέλησε να αποφύγει αυτό το δυσάρεστο συναίσθημα που όλοι γνωρίζουν όταν πρέπει να βρεις μία αόρατη κοιλότητα στην πίσω πόρτα για να την ξεκλειδώσεις. Γι’ αυτό, οι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν το μηχανισμό ανοίγματος στο λογότυπο της Opel. Έτσι, το λογότυπο του κεραυνού λειτουργώντας ως λαβή ενεργοποιεί μία αίσθηση ομαδικότητας. Το Astra αποτίει επίσης φόρο τιμής στην ιστορία του με μία ακόμα λεπτομέρεια: τα “βράγχια” στην κολόνα θυμίζουν το Opel Kadett.

Οπτική αποτοξίνωση: Ο περιορισμός στα βασικά και απαραίτητα αυξάνει την ικανοποίηση

Το άλμα εξέλιξης που έχει συντελεστεί στο εσωτερικό της νέας γενιάς Astra είναι στενά συνδεδεμένο με την “αντιληπτή ποιότητα”. Παίρνοντας θέση πίσω από το τιμόνι, νιώθεις ευπρόσδεκτος. Αυτό το συναίσθημα ευεξίας επιτυγχάνεται μέσα από την απέριττη φιλοσοφία του εσωτερικού – η ομάδα εξέλιξης το αποκαλεί “Οπτική Αποτοξίνωση”. Με το πλήρως ψηφιακό Pure Panel, τα αναλογικά όργανα αποτελούν παρελθόν. Αντί αυτών, η νέα διεπαφή ανθρώπου-μηχανής προσφέρει μία διαισθητική εμπειρία στον χρήστη, χάρη στη σαφή διάταξη. Το γεγονός ότι η ομάδα έχει συμπεριλάβει μερικές λειτουργίες με διακόπτες στόχο έχει να τονίσει την πρακτικότητα του Astra. Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός νιώθει την ανάγκη για καθαρό αέρα, ο διακόπτης “Max AC” προσφέρει άμεσα πλήρη ισχύ από το σύστημα κλιματισμού (A/C).

Νέο ηχοτοπίο: Έγχορδα και κρουστά όργανα δίνουν τον τόνο

Για τη δημιουργία μιας συνολικά ευχάριστης ατμόσφαιρας, η ομάδα έχει δώσει στο νέο Astra ακόμα και τη δική του μουσικότητα – τηρώντας πάντα τις προδιαγραφές ασφάλειας φυσικά. Μουσικοί ήχοι δημιουργούν ένα εντελώς νέο και ευχάριστο ακουστικό περιβάλλον – όπως ο ρυθμικός ήχος των φλας και η ηχητική προειδοποίηση πρόσδεσης των ζωνών ασφαλείας. Η ομάδα ένοιωσε ότι οι τυποποιημένοι ήχοι ήταν πολύ απρόσωποι. Γι’ αυτό, ζήτησαν από ένα μουσικό να έρθει στο στούντιο ηχογράφησης για να ηχογραφήσει ηχητικές ακολουθίες με τα έγχορδα και τα κρουστά του, που θα συνοδεύουν αρμονικά τον οδηγό.

Αρμονική συνύπαρξη: Αντιληπτή ποιότητα σε συνδυασμό με αντοχή

Η αντιληπτή ποιότητα έχει αποκτήσει μία νέα σημασία στο Astra, χωρίς να έχουν παραγκωνιστεί άλλα τυπικά χαρακτηριστικά της Opel. «Ήταν ξεκάθαρο για εμάς ότι το νέο Astra μπορεί να είναι επιθυμητό μόνον εάν διατηρήσουμε την αποδεδειγμένη αξιοπιστία της μάρκας. Έτσι, πέρα από την αντιληπτή ποιότητα, η υψηλή αντοχή διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο» λέει σχετικά η Mariella Vogler. Άλλωστε, η Opel φημίζεται για την αξιοπιστία της. Επιπλέον, το νέο Astra φέρνει καινοτομίες στη συμπαγή κατηγορία μέχρι πρότινος γνωστές από αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Μεταξύ αυτών είναι η τελευταία έκδοση του προσαρμοζόμενου συστήματος φωτισμού Intelli-Lux LED® Pixel ή τα εμπρός καθίσματα με πιστοποίηση AGR (“Aktion gesunder Rücken e.V”/Καμπάνια για υγιή πλάτη) που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά. Ένα συναίσθημα που κυριαρχεί στην ομάδα εξέλιξης είναι η υπερηφάνεια για τα επιτεύγματά της: «Θέλουμε οι πελάτες μας να νιώθουν τον ενθουσιασμό όλων όσων συμμετείχαν στην εξέλιξη του αυτοκινήτου» καταλήγει η αρχιμηχανικός, μιλώντας εκ μέρους ολόκληρης της ομάδας.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •