Το MINI John Cooper Works επιστρέφει στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Ο 24ωρος αγώνας στο Nürburgring θεωρείται η απόλυτη δοκιμασία αντοχής για ανθρώπους και μηχανές. Η 50ή έκδοση αυτής της αναμέτρησης υψηλών ταχυτήτων θα λάβει χώρα φέτος από τις 26 μέχρι τις 29 Μαΐου, στην πίστα μήκους 25.378 χλμ. που αποτελείται από το σιρκουί του Grand Prix και το θρυλικό Nordschleife του Nürburgring, με τη συμμετοχή ενός MINI John Cooper Works.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, το project ξεκίνησε στην Bulldog Racing στην περιοχή Eifel, σε απόσταση μόλις μερικών μέτρων από το Nordschleife. Το βασικό αυτοκίνητο είναι ένα MINI John Cooper Works με 4-κύλινδρο turbo κινητήρα, γνωστό από τα MINI John Cooper Works Clubman και MINI John Cooper Works Countryman με ισχύ 225 kW/306 hp και μέγιστη ροπή 450 Nm. Το κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων που προέρχεται από μοντέλα παραγωγής μεγάλης κλίμακας και περιλαμβάνει ένα ενσωματωμένο, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής έως 70% εξασφαλίζει ότι η ροπή μετατρέπεται σε συναρπαστική απόδοση χωρίς απώλειες.

Αγωνιστικές μετατροπές

Με γνώμονα τις αγωνιστικές απαιτήσεις, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω τροποποιήσεις στο στάνταρ MINI John Cooper Works, οι οποίες υπερκαλύπτουν τους κανονισμούς της κατηγορίας SP3T:

  • Εγκαταστάθηκε ένας αγωνιστικός κλωβός ειδικά εξελιγμένος για το συγκεκριμένο μοντέλο.
  • Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου αυξήθηκε στα 100 λίτρα.
  • Πραγματοποιήθηκαν εκτενείς παρεμβάσεις στην αεροδυναμική, μεταξύ των οποίων μία ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, ένα πλήρως καλυμμένο κάτω μέρος αμαξώματος, ένας πίσω διαχύτης και εμπρός splitter.
  • Το βάρος μειώθηκε σημαντικά, π.χ. με τη χρήση υαλοπινάκων Makrolon®.
  • Τοποθετήθηκε μία ειδική για το μοντέλο αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης.
  • Όλα τα κινούμενα μέρη του πλαισίου και της ανάρτησης αντικαταστάθηκαν με ενισχυμένα ρουλεμάν Uniball.
  • Τοποθετήθηκε μία μονάδα ανύψωσης.
  • Το σπορ σύστημα εξαγωγής προσαρμόστηκε με έναν αγωνιστικό καταλυτικό μετατροπέα.
  • Τοποθετήθηκαν γνήσια εξαρτήματα φρένων της σειράς BMW M Performance.

Η MINI στο μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η Pat Moss έγραψε ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1962, πετυχαίνοντας την πρώτη νίκη σε διεθνή αγώνα ράλι για την MINI, στο Tulip Rally. Η νίκη της σηματοδότησε την αρχή του μοναδικού success story του Classic Mini στους αγώνες ράλι, με 3 νίκες γενικής κατάταξης στο Monte Carlo Rally το 1964 (Paddy Hopkirk), το 1965 (Timo Mäkinen) και το 1967 (Rauno Aaltonen).

Αυτή η σειρά επιτυχιών περιλάμβανε τρεις νίκες στη γενική κατάταξη στο Dakar Rally το 2012 (Leonid Novitskiy), το 2013 (Stéphane Peterhansel), το 2014 (Nani Roma), το 2015 (Nasser Al-Attiyah), το 2020 (Carlos Sainz Sr.) και το 2021 (Stéphane Peterhansel).

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο MINI John Cooper Works “Made in Nürburg” αποτίει φόρο τιμής στην αγωνιστική παράδοση της μάρκας MINI, στον κλασικό χρωματικό συνδυασμό των αγωνιστικών αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1960 σε κόκκινο / λευκό.

Πρόγραμμα υψηλών ταχυτήτων

Μόνο επτά μήνες πέρασαν από την έναρξη του project μέχρι την παρουσίαση στα τέλη Μαρτίου 2022. Τις προσεχείς εβδομάδες και μέχρι την έναρξη του 24ωρου αγώνα, προγραμματίζονται περαιτέρω δοκιμές στην Nordschleife του Nürburgring και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Miramas, στη Νότια Γαλλία. Ευρισκόμενη μεταξύ Μασσαλίας και Αβινιόν, η πρώην πίστα αγώνων αποτελεί το ιδανικό πεδίο για εκτενείς δοκιμές και βελτιστοποίηση σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Το πλαίσιο του αγωνιστικού MINI John Cooper Works υποβάλλεται σε ένα εκτενές και ποικίλο πρόγραμμα δοκιμών εκεί. Ο Friedhelm Thelen, ειδικός του Nürburgring και επικεφαλής της ομάδας Bulldog Racing, γνωρίζει πόσο σημαντικές είναι οι ολοκληρωμένες δοκιμές πριν από έναν αγώνα: «Στον 24ωρο αγώνα στο Nürburgring όλα τα εξαρτήματα του οχήματος υπόκεινται σε υψηλή καταπόνηση. Γι’ αυτό είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να χρησιμοποιούμε το Κέντρο Δοκιμών του BMW Group για να δοκιμάζουμε εκεί το John Cooper Works στα όριά του».

Το BMW Group δοκιμάζει νέα μοντέλα και καινοτόμες τεχνολογίες πλαισίου στην πίστα δοκιμών του Miramas από το 1986.

Η σύνθεση των οδηγών και το αγωνιστικό πρόγραμμα για τη συνέχεια για το 2022, θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Κοινοποίηση