Η BMW M3 μετράει 35 χρόνια την πρώτη εμφάνιση

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Μετρώντας 35 χρόνια αφότου η πρώτη BMW M3 έκανε την εμφάνισή της στην αυτοκινητιστική σκηνή, η BMW M GmbH παρουσιάζει την τελευταία γενιά των σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Οι νέες BMW M3 Sedan, BMW M3 Competition Sedan και BMW M4 Competition Coupé προάγουν τον απαράμιλλο συνδυασμό αγωνιστικών επιδόσεων και άριστης καθημερινής χρηστικότητας σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Το λανσάρισμα των νέων σπορ μοντέλων στην αγορά προγραμματίζεται για το Μάρτιο του 2021. Όπως και οι αντίστοιχες αυτοκινητιστικές φιλοσοφίες τους – αφενός, ένα sedan με χώρο για μέχρι πέντε άτομα, αφετέρου ένα τετραθέσιο coupé – έτσι και τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα προσφέρουν στους πελάτες πολλές δυνατότητες ώστε να διαμορφώσουν τα αυτοκίνητα σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Η νέα BMW M3 Sedan και η νέα BMW M4 Coupé εφοδιάζονται με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με ισχύ 353 kW/480 hp και μετάδοση στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου – μοναδικό στην κατηγορία. Στις νέες BMW M3 Competition Sedan και BMW M4 Competition Coupé, η έκδοση με 375 kW/510 hp του υψηλόστροφου κινητήρα συνεργάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Τα δύο μοντέλα Competition θα διατίθενται επίσης (κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021) με σύστημα τετρακίνησης M xDrive.

Επομένως, οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν από τέσσερα διαφορετικά προφίλ για τον χαρακτήρα του sedan ή του coupé τους. Οι αξιοσημείωτες βελτιώσεις της δυναμικής συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα είναι αποτέλεσμα μιας κλασικής διαδικασίας εξέλιξης και ρυθμίσεων (tuning) M που πραγματοποιήθηκαν, εν μέρει, παράλληλα με δοκιμές για τη νέα αγωνιστική BMW M4 GT3. Άλλα κοινά σημεία μεταξύ των νέων αυτοκινήτων BMW M είναι το φάσμα συναισθημάτων που πυροδοτούν τα συστήματα κίνησης και πλαισίου, η εκφραστική σχεδίαση και το νέο σύστημα ελέγχου/λειτουργίας φιλοσοφίας M. Τα συναισθήματα αυτά ποικίλουν: από τη μία είναι η χαρά της οδήγησης ενός χαρισματικού αυτοκινήτου τόσο για μακρινά ταξίδια όσο και για καθημερινή χρήση, από την άλλη είναι η συγκίνηση της οδήγησης ενός σπορ εργαλείου που ξεδιπλώνει χωρίς όρια όλες τις δυνατότητές του στην αγωνιστική πίστα.

Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας βενζίνης με άμεση απόκριση και κλασικό υψηλόστροφο χαρακτήρα ‘Μ’

Οι κινητήρες των νέων μοντέλων συνδυάζουν τον υψηλόστροφο χαρακτήρα ‘Μ’ με την τελευταία γενιά της τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Το αποτέλεσμα είναι νέες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής για τους εξακύλινδρους εν σειρά βενζινοκινητήρες της BMW.  Η ελαφριά δομή και η εξαιρετική ακαμψία είναι οι σημαντικότερες αρετές της βασικής έκδοσης του κινητήρα που μεγιστοποιούν τις επιδόσεις. Δύο υπερσυμπιεστές με έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης, σύστημα εισαγωγής αέρα βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης που λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar συνεισφέρουν στην άμεση απόκριση, την έντονη δίψα για στροφές και τη συνεχή ροή ισχύος μέχρι τις πολύ υψηλές στροφές.

Ο κινητήρας των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé αποδίδει μέγιστη ροπή 550 Nm από τις 2.650 μέχρι τις 6.130 σαλ. Η μέγιστη ισχύς των 353 kW/480 hp αποδίδεται στις 6.250 rpm. Ο κινητήρας των μοντέλων Competition ομοίως διατηρεί τη μέγιστη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών, με τα 650 Nm να είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.750 και 5.500 σαλ. Η μέγιστη ισχύς των 375 kW/510 hp παράγεται στις 6.250 rpm, με το ανώτερο όριο στροφών του κινητήρα να αγγίζει τις 7.200 rpm.

Τέτοιες επιδόσεις υπόσχονται μία άκρως συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé χρειάζονται μόλις 4,2 δευτ. για να επιταχύνουν από 0 στα 100 km/h. Το 0 – 200 km/h επιτυγχάνεται σε 13,7 δευτ. Τα μοντέλα Competition επιταχύνουν από 0 στα 100 km/h σε 3,9 δευτ. και από 0 – 200 km/h σε 12,5 δευτ. Το ειδικό σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα πτερύγια προσφέρει έναν έντονα συναισθηματικό ήχο.

Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της αγωνιστικής πίστας, όπου τα εξαρτήματα δοκιμάζονται στα όρια των δυνατοτήτων τους. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο ψυγεία για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας στους θόλους των τροχών. Στα μοντέλα Competition το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Η συσσωρευμένη τεχνογνωσία της BMW M GmbH από το μηχανοκίνητο αθλητισμό κάνει αισθητή την παρουσία της και στο σχεδιασμό του συστήματος τροφοδοσίας λαδιού. Το κάρτερ λαδιού έχει δύο ανεξάρτητους θαλάμους και ένα ενσωματωμένο κανάλι αναρρόφησης. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο που εμπλέκεται όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης.

Ποικίλοι συνδυασμοί: εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, οκτατάχυτο M Steptronic με Drivelogic , πίσω κίνηση και M xDrive

Ο συνδυασμός ενός εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé προσφέρει μία κλασική οδηγική εμπειρία υψηλών επιδόσεων. Το μηχανικό κιβώτιο περιλαμβάνει Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιεί έλεγχο ταχύτητας εμπλοκής για να εξασφαλίζει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα για είσοδο στις στροφές.

Το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic στα μοντέλα Competition διαθέτει κλιμάκωση άριστα προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και μεγάλο συνολικό εύρος. Αυτό επιτρέπει πλήρως αυτόματες και μηχανικές αλλαγές με τον ειδικό επιλογέα Μ ή τα σχετικά χειριστήρια (shift paddles) στο τιμόνι. Τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου ρυθμίζονται μέσω του μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρεις τελείως διαφορετικές ρυθμίσεις (setup) στο αυτόματο και μηχανικό πρόγραμμα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των BMW M3 και BMW M4, οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν σύστημα τετρακίνησης για τα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων – κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021 – εναλλακτικά, αντί της παραδοσιακής πίσω κίνησης. Το σύστημα M xDrive μεταφέρει γενικά περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και συνδέεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Από το Setup menu, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD. Η κατανομή ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και η απουσία επεμβάσεων από τα συστήματα  ελέγχου ευστάθειας ενισχύουν τη γνήσια οδηγική απόλαυση για τους έμπειρους οδηγούς.

Ειδικό πλαίσιο Μ, υψηλή στρεπτική ακαμψία

Η πολύ υψηλή στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και οι βάσεις του πλαισίου είναι ζωτικός παράγοντας για τον πασίγνωστο συνδυασμό δυναμισμού, ευελιξίας και ακρίβειας των μοντέλων BMW M, όπως και μία γραμμική ανάπτυξη εγκάρσιων φορτίων όσο ισχυρή κι αν είναι η πλευρική επιτάχυνση, αλλά και μία ουδέτερη κατευθυντικότητα ακόμα και στο όριο.  Ένα ειδικό πακέτο ενισχύσεων για το διαμέρισμα του κινητήρα, ένα υποπλαίσιο εμπρός άξονα με αλουμινένιο πίσω πάνελ, ενισχύσεις πατώματος και ένα υποπλαίσιο πίσω άξονα με άκαμπτη σύνδεση στο αμάξωμα συνεισφέρουν στον ακριβή έλεγχο της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ακόμα και σε ακραίες δυναμικές συνθήκες.

Προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, αλλά και γεωμετρία και ελαστοκινηματική για τον εμπρός και πίσω άξονα ειδική για μοντέλο M αποτελούν στάνταρ χαρακτηριστικά των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé. Επίσης διαθέτουν σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και ειδική έκδοση M ενός ενιαίου συστήματος πέδησης, που προσφέρει στον οδηγό δύο διαφορετικές ρυθμίσεις απόκρισης και αίσθησης του πεντάλ φρένων. Η εισαγωγή μιας λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης τροχών επιτρέπει στο σύστημα DSC να λειτουργεί με αυξημένη ακρίβεια. Επιπλέον, το M Dynamic Mode που περιλαμβάνεται στάνταρ, ανοίγει το δρόμο για μία εξαιρετικά σπορ οδήγηση με ελεγχόμενα ντριφταρίσματα στις στροφές. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου M – σε μέγεθος 18” για τον εμπρός άξονα και 19” για τον πίσω. Τα ελαστικά είναι 275/40 ZR18 μπροστά και 285/35 ZR19 πίσω.

Εντυπωσιακή σχεδίαση με απήχηση στο συναίσθημα

Η ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé στέλνει ένα μήνυμα πιο ηχηρό από ποτέ για τις ανώτερες επιδόσεις και τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Σχεδιαστικά στοιχεία Μ που εξυπηρετούν τις λειτουργικές απαιτήσεις των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων εντάσσονται αρμονικά στη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα. Ανάμεσα στα στοιχεία που συνεισφέρουν στην εντυπωσιακή εμφάνιση των δύο μοντέλων είναι η μεγάλη κάθετη μάσκα νεφρών τύπου Μ με οριζόντιες μπάρες, τα δυναμικά σμιλεμένα τόξα στους θόλους των τροχών με εντυπωσιακά βράγχια Μ και τα εκτεταμένα μαρσπιέ με εξαρτήματα σύνδεσης με τις εμπρός και πίσω ποδιές. Το sedan και το coupé διαθέτουν οροφή από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πτερύγια, πίσω αεροτομή και δύο ζεύγη απολήξεων εξαγωγής που τώρα αποτελούν σύνηθες χαρακτηριστικό των μοντέλων Μ.

Προβολείς full-LED προσφέρονται στάνταρ, ενώ Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight διατίθενται προαιρετικά. Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει τις νέες και αποκλειστικές αποχρώσεις Sao Paulo Yellow non-metallic, Toronto Red metallic και Isle of Man Green metallic. Ένα προαιρετικό πακέτο εξωτερικού εξοπλισμού M Carbon και ειδικά εξαρτήματα BMW M Performance Parts μπορούν να παραγγέλνονται από το λανσάρισμα.

Στο εσωτερικό των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé, ένα άριστα οργανωμένο ταμπλό και η εργονομική σχεδίαση του cockpit εξασφαλίζουν ότι ο οδηγός είναι πλήρως προσηλωμένος στην οδηγική εμπειρία. Νέας σχεδίασης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα M με υψηλής ποιότητας επένδυση δέρματος Merino με περισσότερα χαρακτηριστικά διατίθενται στάνταρ, και με εξαερισμό καθισμάτων για πρώτη φορά. Στη λίστα προαιρετικών επιλογών ξεχωρίζουν τα bucket καθίσματα M Carbon με δομική σχεδίαση, που συνδυάζουν σπορ λειτουργικότητα με δομή ελαφρού βάρους, άνεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και χειροποίητη πολυτέλεια. Αυτά τα καινοτόμα καθίσματα φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα που αποσυναρμολογούνται για οδήγηση στην πίστα, ένα φωτιζόμενο λογότυπο του μοντέλου και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Καθώς είναι εμπνευσμένα από αγωνιστικά αυτοκίνητα, η δομή τους επιτρέπει τη χρήση ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων.

Σύστημα ελέγχου/λειτουργίας προδιαγραφών M για μία εξατομικευμένη εμπειρία

Το σύστημα ελέγχου και απεικόνισης των νέων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé περιλαμβάνει νέα χαρακτηριστικά που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το προαιρετικό M Drive Professional, που κάνει το ντεμπούτο του εδώ, είναι σχεδιασμένο ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Περιλαμβάνει το καινοτόμο, νέο M Traction Control, που επιτρέπει την προσαρμογή της νέας ενσωματωμένης λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών του συστήματος DSC (σε δέκα στάδια) στις προσωπικές απαιτήσεις και ανάγκες του οδηγού. Άλλα στοιχεία του M Drive Professional είναι το M Drift Analyser, που καταγράφει και αξιολογεί οδηγικά στατιστικά στοιχεία που σημειώνονται σε δυναμικούς ελιγμούς, και το M Laptimer, που παρέχει τους χρόνους των γύρων και άλλες πληροφορίες που συγκεντρώνονται κατά την οδήγηση στην πίστα.

Το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα παρέχει άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρύθμισης για τον κινητήρα, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, και – ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση – το σύστημα M xDrive, Gear Shift Assistant και έλεγχο πρόσφυσης. Δύο ατομικές ρυθμίσεις για όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου μπορούν να αποθηκεύονται και να ενεργοποιούνται αμέσως οποιαδήποτε στιγμή από τα μπουτόν Μ στο τιμόνι.

Ένα ακόμα στάνταρ στοιχείο στην κεντρική κονσόλα είναι το μπουτόν M Mode. Αυτό μπορεί να μεταβάλλει την απόκριση και τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την επιφάνεια προβολής του Head-Up Display, προσαρμόζοντας την οδηγική εμπειρία ανάλογα με την κατάσταση και όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με το σήμα Μ. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ των ρυθμίσεων ROAD και SPORT, ενώ το TRACK mode, σχεδιασμένο αποκλειστικά για χρήση σε αγωνιστική πίστα προστίθεται στη φαρέτρα όταν παραγγέλνεται το πακέτο M Drive Professional.

Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, επιλογές υψηλής ποιότητας που προσφέρουν τα επιθυμητά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και επιδόσεων

Με νέες προσθήκες στις λίστες στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé ανεβάζουν ψηλότερα τον πήχη, σε επίπεδο όχι μόνον αγωνιστικής αίσθησης, αλλά και άνεσης και λειτουργικότητας. Προηγμένα συστήματα υποστήριξης απαλλάσσουν τον οδηγό από το φόρτο σε μονότονες διαδρομές ή περίπλοκες καταστάσεις στο δρόμο. Και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με Park Distance Control με αισθητήρες μπροστά και πίσω, Front Collision Warning και Lane Departure Warning, και επιπλέον σύστημα ανίχνευσης οδικών σημάτων Speed Limit Info. Προαιρετικά, διατίθεται το Driving Assistant Professional, σε συνδυασμό με το Steering και Lane Control Assistant, λειτουργία Active Navigation, Emergency Lane Assistant, BMW Drive Recorder και η τελευταία γενιά του BMW Head-Up Display με ειδικό περιεχόμενο για μοντέλα M. Το επίσης προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parking Assistant περιλαμβάνει λειτουργίες όπως Reversing Assistant.

Ο στάνταρ εξοπλισμός που περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, εσωτερικό φωτισμό LED και κρυφό φωτισμό και ένα hi-fi σύστημα ηχείων, αναβαθμίζει την άνεση σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης και μεγαλύτερα ταξίδια. Το BMW Live Cockpit Professional – με όλες τις ψηφιακές ενδείξεις συγκεντρωμένες, σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud, BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant – προσφέρεται στάνταρ για τις νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé. Τέλος, η ενημερωμένη ενσωμάτωση smartphone επιτρέπει τη χρήση Apple CarPlay και Android Auto μέσω του λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου.

Μία ατσάλινη οροφή με ενσωματωμένη κρυστάλλινη ανακλινόμενη/συρόμενη ηλιοροφή διατίθεται χωρίς επιπλέον χρέωση και για τα δύο μοντέλα, εναλλακτικά, αντί της στάνταρ έκδοσης από ανθρακονήματα. Από την άλλη, το νέο M Race Track Package, πετυχαίνει μία στοχευμένη μείωση του βάρους του οχήματος. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει κεραμικά φρένα M Carbon, πολύ ελαφρές ζάντες αλουμινίου M (διατίθενται προαιρετικά με ελαστικά semi-slick) και bucket καθίσματα M Carbon.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •