Το BMW Group αναδείχτηκε ηγέτης στον κλάδο του στο Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones 2020

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Το BMW Group επικράτησε στην πρώτη θέση στην κατηγορία ‘Αυτοκίνητα’ σύμφωνα με την πρόσφατη κατάταξη που δημοσίευσε η S&P Dow Jones Indices για το Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones Sustainability Indices World & Europe (DJSI), συγκεντρώνοντας 80 βαθμούς με άριστα το 100. Επομένως, το BMW Group κατατάσσεται ως η πιο βιώσιμη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο και είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που συγκαταλέγεται σταθερά ανάμεσα στους ηγέτες της βιομηχανίας, από τότε που ιδρύθηκε ο Δείκτης Βιωσιμότητας Dow Jones.

Συνολικά 39 εταιρείες από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αξιολογήθηκαν το 2020. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το BMW Group έχει βελτιωθεί και στους τρεις τομείς αξιολόγησης (Διακυβέρνηση & Οικονομικά, Περιβάλλον, Κοινωνική διάσταση).

«Ο αγώνας για την κλιματική αλλαγή και ο τρόπος διαχείρισης των πόρων είναι κρίσιμοι παράγοντες για το μέλλον της κοινωνίας μας – αλλά και του BMW Group. Γι’ αυτό το λόγο, η βιωσιμότητα και η αποδοτική διαχείριση πόρων βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής κατεύθυνσης της εταιρείας και η φιλοσοφία αυτή διέπει όλες τις δραστηριότητές μας. Θεωρούμε ότι είναι ένα σημαντικό συστατικό στοιχείο για ένα επιτυχημένο μέλλον, αφού το επιχειρηματικό μοντέλο μας και η βιωσιμότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG.

Η κατάταξη του BMW Group στην πρώτη θέση της κατηγορίας ‘Αυτοκίνητα’ στο Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones αντανακλά τις συνεχείς βελτιώσεις που εφαρμόζει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, σε όλο το δίκτυο παραγωγής του, το BMW Group έχει μειώσει την κατανάλωση ενέργειας ανά παραγόμενο όχημα κατά 40% και τις εκπομπές CO2 κατά 70% περίπου από το 2006. Όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά και μόνο από ανανεώσιμες πηγές. Επίσης, το BMW Group μείωσε τις εκπομπές CO2 από τα νέα του οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη κατά περίπου 42% το διάστημα 1995 – 2019. Η εταιρεία έχει καθιερώσει συστηματικά υψηλά περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας της και είναι πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα.

Τώρα κάνει το επόμενο βήμα στον αγώνα για την κλιματική αλλαγή και στην υπεύθυνη διαχείριση πόρων. Το BMW Group παρουσίασε τη νέα στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας για τη βιωσιμότητα τον Ιούλιο.

Η εταιρεία θέτει σαφείς στόχους για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030. Το νέο στοιχείο είναι ότι αυτοί οι στόχοι επεκτείνονται για πρώτη φορά σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των προϊόντων: από την εφοδιαστική αλυσίδα μέχρι την παραγωγή και το τέλος της φάσης χρήσης. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2 ανά όχημα τουλάχιστον κατά ένα τρίτο, σε όλο το φάσμα. Για ένα στόλο περίπου 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων, σύμφωνα με την παραγωγή του BMW Group το 2019, αυτό θα αντιστοιχεί σε μείωση μεγαλύτερη των 40 εκατ. τόνων CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής τους, μέχρι το 2030.

Το BMW Group στοχεύει τώρα να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από την παραγωγή (Scope 1+2) κατά επιπλέον 80% από τα επίπεδα του 2019 μέχρι το 2030. Οι εκπομπές CO2 θα είναι τότε κάτω από 10% συγκριτικά με αυτές του 2006.

Εκτός του ότι προμηθεύεται αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ήδη από το 2020, το BMW Group σκοπεύει να επενδύσει συστηματικά στη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης. Οι υπόλοιπες εκπομπές CO2 από την παραγωγή σε όλο τον κόσμο θα αντισταθμιστούν με χρήση κατάλληλων πιστοποιητικών ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή του BMW Group θα είναι κλιματικά ουδέτερη σε όλα τα εργοστάσιά του από το 2021.

Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα του BMW Group κατά 40% ανά χιλιόμετρο που διανύουν, μέχρι το 2030. Αυτό θα επιτευχθεί με τη μαζική επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Σε δέκα χρόνια, θα υπάρχουν πάνω από επτά εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα του BMW Group στους δρόμους – από τα οποία τα δύο τρίτα θα διαθέτουν αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το BMW Group θα μειώσει επίσης τις εκπομπές CO2 της εφοδιαστικής αλυσίδας ανά όχημα κατά 20% περίπου από τα επίπεδα του 2019. Θα καθιερωθεί ένα αποτύπωμα άνθρακα προμηθευτή ως κριτήριο απόφασης στις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων στο μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θέτει σαφείς στόχους CO2 για τους προμηθευτές.

Το BMW Group παραμένει πλήρως δεσμευμένο στις αρχές της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, έχοντας ωστόσο πολύ πιο φιλόδοξες βλέψεις από τον κατώτερο στόχο της Συμφωνίας, δηλαδή την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της Γης κατά 2 βαθμούς Κελσίου.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •