Πότε θα ανοίξει η γέφυρα του Τσέλιου- Ποιες απαντήσεις έδωσε στο Δ.Σ. ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ. Νυκτοπάτης- Γιατί χαρακτήρισε «απογοητευτική» την πρόταση για ολοκληρωτική επισκευή


Για τις εξελίξεις στο θέμα της γέφυρας του «Τσέλιου», στην κοιλάδα των Αγίων Αναργύρων, ενημέρωσε σήμερα το βράδυ το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Έργων Γιώργος Νυκτοπάτης.

Όπως είναι γνωστό, η γέφυρα δέχθηκε μεγάλη πίεση στις πλημμύρες της 21ης Ιουνίου 2020 και έκτοτε δρομολογήθηκαν μία σειρά από ενέργειες για τη στατική επάρκειά της.

Η γέφυρα δόθηκε στην κυκλοφορία μετά από την ολοκλήρωση των απαραίτητων ελέγχων στις 4 Αυγούστου 2020 για οχήματα βάρους μέχρι 2 τόνους. Ωστόσο, δυστυχώς μετά τα πλημμυρικά φαινόμενα της 4ης Ιανουαρίου 2021 αλλά και τον όγκο νερού, που δέχθηκε η γέφυρα διαπιστώθηκαν νέα προβλήματα στα θεμέλια της.

Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε στις 12 Ιανουαρίου να κλείσει προσωρινά η γέφυρα «Τσέλιου» μέχρι να γίνει η αποκατάστασή της.

Αρχικά, ο κ. Νυκτοπάτης υπογράμμισε πως είναι έτοιμη η μελέτη για τις εργασίες ήπιας αποκατάστασης, που θα προφυλάξουν στην ουσία τη γέφυρα από τα προβλήματα που τυχόν θα δημιουργήσουν έντονα καιρικά φαινόμενα.

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Έργων, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η άδεια απαλλαγής περιβαλλοντικών όρων, καθώς επικρατεί το καθεστώς της έκτακτης ανάγκης, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι, περίπου, 90.000€, χωρίς να υπολογίζεται η σχετική έκπτωση.

Ο κ. Γιώργος Νυκτοπάτης διαβεβαίωσε πως τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν οι εργασίες και πως αν είναι ευνοϊκές οι καιρικές συνθήκες, η γέφυρα του «Τσέλιου» ανοίξει και θα δοθεί πάλι στην κυκλοφορία, μόνο για οχήματα μέχρι 2 τόνους, σε λιγότερο από δύο μήνες.

Αίσθηση προκάλεσε ο χαρακτηρισμός «απογοητευτική», με τον οποίο περιέγραψε ο κ. Νυκτοπάτης την πρόταση για ολοκληρωτική επισκευή της γέφυρας και εξήγησε:
«Παρόλο που δεν έχει προϋπολογισθεί ακόμη, ο μηχανικός μιλά στην ουσία για νέα γέφυρα. Πρέπει να βγει το οριζόντιο τμήμα της γέφυρας, να ενισχυθούν τα θεμέλια και το πάνω μέρος. Άρα, λοιπόν, μιλάμε για μία πολύ ακριβή λύση, οπότε έτσι κι αλλιώς προχωράμε σε μία νέα γέφυρα που δικαιούμαστε».

Υπάρχουν, όμως, «αγκάθια» στην εκτέλεση του έργου νέας γέφυρας;

Όπως τόνισε ο Αντιδήμαρχος Έργων, η μελέτη της γέφυρας υπάρχει από το 2017, η οποία- όμως- εκπονήθηκε με βάση το συνολικό, αντιπλημμυρικό έργο.

Τα βήματα που πρέπει να γίνουν και που έχουν ξεκινήσει είναι:
• Αισθητική παρέμβαση στη γέφυρα,
• Κυκλοφοριακή μελέτη για την ένωση της γέφυρας με τους δρόμους, που θεωρείται εύκολη διαδικασία καθώς οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις θα είναι μικρής έκτασης,
• Προσαρμογή του αντιπλημμυρικού έργου.

Το τελευταίο θεωρείται και το «αγκάθι» της υπόθεσης, καθώς η γέφυρα σχεδιάστηκε με βάση το αντιπλημμυρικό έργο που θα εκτελεσθεί. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει μία προσαρμογή στις δύο πλευρές της γέφυρας, για να «δέσουν» το παλιό με το καινούργιο σχέδιο, καθώς το αντιπλημμυρικό έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την κατασκευή της γέφυρας.

«Άμεσα ξεκινήσαμε τη σύνταξη του φακέλου, ώστε να προχωρήσουμε και βρούμε το μελετητή. Δεν μπορώ να δώσω ακόμη χρονοδιάγραμμα, αλλά το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι οι διαδικασίες ‘τρέχουν’ και δεν θα καθυστερήσουμε καθόλου» είπε- τέλος- απευθυνόμενος στους δημοτικούς συμβούλους, ο Αντιδήμαρχος Έργων Γιώργος Νυκτοπάτης.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •