Ρεπορτάζ: Μπάμπης Τσιρώνης-karvasaras.gr
Μία πολύ σημαντική εξέλιξη που αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο Αγρίνιο, έχει δρομολογηθεί στο πρώην Στρατιωτικό Αεροδρόμιο στο Δοκίμι Αγρινίου, όπου τα τελευταία χρόνια διεξάγονται αρκετοί αγώνες, μεταξύ των οποίων και για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster.
Σύμφωνα με πληροφορίες του karvasaras.gr, στο πρώην Στρατιωτικό Αεροδρόμιο του Δοκιμίου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες ώστε πλέον ένα μέρος του να τροποποιηθεί και να αποτελεί επίσημη πίστα αγώνων υψηλών προδιαγραφών, που θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμη και Ευρωπαϊκούς Αγώνες.
Το όνομα της πίστας είναι «Agrinio RaceWay» και για να μπορέσουν να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, απαιτείται έγκριση από την Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στον 4ο αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Dragster που θα διεξαχθεί στο Αγρίνιο το τριήμερο 3 – 4 – 5 Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα στην εν λόγω πίστα, θα βρίσκεται εκπρόσωπος της FIA για να ελέγξει τις προδιαγραφές της και να δώσει την έγκριση, ώστε το όνειρο πολλών φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην περιοχή να πάρει «σάρκα και οστά» και το Αγρίνιο να αποκτήσει επιτέλους μία επίσημη πίστα αγώνων, ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Κάπου εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι εργασίες δεν αφορούν το οδόστρωμα το οποίο πληροί όλες τις προδιαγραφές για την διεξαγωγή Ευρωπαϊκών Αγώνων.
Σημειώνεται ότι ο 4ος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Dragster θα είναι ο πρώτος που θα διεξαχθεί στο Αγρίνιο μετά το δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 33χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος στις 14 Μαΐου 2021.
Αναλυτικά οι εργασίες:
Μέχρι τώρα έχουν τοποθετηθεί 1.100 μέτρα τοιχία από την κάθε μεριά και αυτά ξεκινούν από την αρχή του Burn Out (20 μέτρα πριν την εκκίνηση) και έχουν φτάσει μέχρι την παλιά έξοδο των διαδρόμων που ήταν στην αριστερή μεριά.
Το συνολικό φάρδος και των 2 διαδρόμων είναι 19 μέτρα. Σημειώνεται ότι οι προδιαγραφές FIA-FIM είναι από 18 μέτρα έως το πολύ 24 με ιδανικό φάρδος και για τις δύο ομοσπονδίες τα 18,5 έως τα 19 μέτρα.
Έχουν τοποθετηθεί 110 μέτρα επιπλέον τοιχία σε κάθε μεριά, σε απόσταση 4 μέτρων δεξιά και αριστερά από τα τοιχία των διαδρόμων με σκοπό την επιπλέον ασφάλεια των θεατών και πάνω σε αυτά έχει φυτευτεί πλέγμα που μαζί με το τοιχίο φτάνει σε ύψος τα 2,10 μέτρα, κάτι που θα εμποδίσει πιθανά εξαρτήματα από τα οχήματα να εκτοξευτούν προς τους θεατές.
Έχει βαφτεί η κεντρική γραμμή των δύο διαδρόμων.
Σε εσοχή που έχουν τα τοιχία τοποθετούνται λάμες διαστάσεων 30 πόντοι Χ16 πόντοι Χ10 χιλιοστά που τα συνδέουν μεταξύ τους και πίσω από αυτά και σε κάθε τους μάτιση φυτεύονται δεξιά και αριστερά μπετόβεργες 20 χιλιοστών.
Έχουν οριοθετηθεί και αριθμηστεί τα πιτς με 120 θέσεις.
Έχει βαφτεί η εκκίνηση.
Η συνέχεια μέχρι τον αγώνα αλλά και μετά από αυτόν, έχει βάψιμο κάθετης γραμμής τερματισμού, βάψιμο και τοποθέτηση κερκίδων, κάγκελα οριοθέτησης θεατών, βάψιμο όλα τα τοιχία, μετρήσεις μηχανικού για τις αποστάσεις των φωτοκυττάρων και των κλίσεων της πίστας, αν και τις έχουμε ήδη μετρήσει και είναι πολύ μέσα στα επιτρεπόμενα όρια FIA-FIM, κερκίδα VIP, στρώσιμο με ασφαλτική κόλλα τις επιστροφές των οχημάτων στα πιτ για μείωση των χαλικιών, υδραυλική εγκατάσταση με βρύσες για τα πιτ, επιπλέον κερκίδες και σκίαση τους και άλλα πολλά.
Έπειτα θα εκκρεμεί η πιστοποίηση FIA-FIM η οποία μπορεί να εγκριθεί από εκπρόσωπο της FIA, ο οποίος μπορεί να προχωρήσει και σε επιπλέον προτάσεις σε θέματα ασφάλειας στο Dragster και στο Drift.