Τα ζητήματα της παιδείας στο επίκεντρο της επίσκεψης Τζούφη- Κοτσιφάκη στις Σέρρες


Περιοδεία σε δομές εκπαίδευσης της πόλης, καθώς και στην κεντρική εκδήλωση που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Σερρών του κόμματος στο Elpida Resort με τίτλο «Η παιδεία στα χρόνια της πανδημίας και η προοπτική της ως δημόσιο αγαθό», πραγματοποίησαν χθες της η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, πρώην Υφυπουργός Παιδείας, Μερώπη Τζούφη και ο Συντονιστής Παιδείας της Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Θέμης Κοτσιφάκης.

Οι δύο βουλευτές και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής μαζί με κλιμάκιο στελεχών της τοπικής οργάνωσης ξεκίνησαν τις επισκέψεις τους από τα 8 ο και 25ο Δημοτικά Σχολεία Σερρών, όπου συνάντηθηκαν με τους Διευθυντές των Σχολείων, Δημήτρη Χατζηαγοράκη και Δημήτρη Μπαζούκη, καθώς και με το διδακτικό προσωπικό των σχολείων αυτών. Στις συνέχεια επισκέφθηκαν τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Γιάννη Καραβασίλη και Στέλιο Ρίζο.

Επόμενος Σταθμός ήταν το Ειδικό Σχολειό & ΕΕΕΕΚ Σερρών, όπου συνάντησαν το Διευθυντή Κώστα Λάσκαρη και μέλη του διδακτικού προσωπικού. Ακολούθησε η επίσκεψη στο Μουσικό Σχολειό Σερρών, όπου τους βουλευτές και το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ περίμενε η Διευθύντρια Λίλα Σκέμπερη και καθηγητές του σχολείου.

Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας συνομίλησαν με τους Προέδρους Τμημάτων, Δημήτρη Χασάπη και Δημήτρη Βαρσάμη, καθώς και με τον Διευθυντή Μαλαματή Μπουντράκη ενώ αμέσως μετά έλαβε χώρα η Συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ.

Το απόγευμα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Μερώπη Τζούφη και Λευτέρης Αβραμάκης και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Θέμης Κοτσιφάκης επισκέφτηκαν το Εσπερινό ΕΠΑΛ & Ε.Ε.Κ Σερρών, όπου συνάντησαν τον Διευθυντή Δημήτρη Αναγνωστίδη, καθηγητές του Λυκείου, εκπροσώπους των μαθητών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η «πλούσια» σε συναντήσεις κι επισκέψεις περιοδεία στόχο είχε να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δομές εκπαίδευσης στο Νομό μας, αλλά και γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο χώρος της εκπαίδευσης.

«Η «αλλεργία» της κυβέρνησης αυτής και του Υπουργείου Παιδείας έχει αποτυπωθεί αρχικά στην πολιτική για την πρόληψη της μετάδοσης του covid στα σχολεία. Τμήματα των 25 ατόμων – εσχάτως είχαμε και συγχωνεύσεις τμημάτων με δημιουργία νέων των 30 ατόμων – ανεπαρκές προσωπικό καθαριότητας, ανεπαρκή κονδύλια για την χορήγηση από τα ίδια τα σχολεία μέσων προστασίας, αναστολή λειτουργίας των τμημάτων όταν υπάρξουν 50% +1 κρούσματα μέσα στην τάξη είναι μόνο μερικά αλλά ενδεικτικά της απαξίωσης μέτρα για την αντιμετώπιση του covid στις σχολικές αίθουσες. Επιπροσθέτως, σήμερα το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να διατηρεί 5000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιτείνοντας ακόμη περισσότερο τη δυσλειτουργία των δημόσιων σχολείων.
Η πρόθεση απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης είναι ακόμη πιο έντονη στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως έντονη είναι και η διάθεση αποκλεισμού χιλιάδων παιδιών από αυτά. Η Ειδική Βάση Εισαγωγής αποτελεί ίσως την πιο ξεκάθαρη απόδειξη, αφού φέτος η εφαρμογή της άφησε εκτός πανεπιστημίου υποψήφιους και υποψήφιες με πολύ καλές ακόμη και άριστες επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων, η έλλειψη διδακτικού προσωπικού και η ανεπαρκής ή μηδαμινή παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης οδηγούν ασφαλώς στην περαιτέρω υποβάθμιση των τριτοβάθμιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, τα οποία λήφθηκε απόφαση να επαναλειτουργήσουν δια ζώσης μετά από 1,5 χρόνο χωρίς να έχουν ληφθεί βασικές πρόνοιες κι έτσι να παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού στους χώρους του πανεπιστημίου» ανέφεραν- μεταξύ άλλων- οι ομιλητές.

Σε τοπικό επίπεδο η επίσκεψη της Μερώπης Τζούφη και του Θέμη Κοτσιφάκη ανέδειξαν για μία ακόμη φορά το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στις Σέρρες, αφού ακόμη δεν έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του ελλείψει υπηρεσιών καθαριότητας. Η μη εκπροσώπηση του πανεπιστημίου στην προσωρινή διοικούσα επιτροπή, η υποχρηματοδότηση του ιδρύματος, η έλλειψη διδακτικού προσωπικού, η εγγραφή φέτος 400 λιγότερων φοιτητών λόγω της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής σηματοδοτούν για το ΔΙΠΑΕ τη συνεχή του υποβάθμιση.

Επιπλέον, ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν το Ειδικό Σχολείο Σερρών, με σοβαρές ελλείψεις σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό και πόρους για τη συντήρηση των υποδομών του όπως και το Μουσικό Σχολείο Σερρών, πρότυπα σχολεία και τα δύο για τον Νομό με πολύ σημαντικό έργο που πλέον επαφίεται κυρίως στην διάθεση προσφοράς του εκπαιδευτικού προσωπικού δεδομένης της μη επαρκούς στήριξης από το Υπουργείο.

Η εκδήλωση που έλαβε χώρα το απόγευμα της ίδιας μέρας συνόψισε τα ως άνω προβλήματα και κατέγραψε μια σειρά άλλων ειδικότερων, τα οποία προστίθενται πλέον στις θέσεις του πολιτικού φορέα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προς διεκδίκηση και επίλυση.

Στα πλαίσια όλων αυτών ο Λευτέρης Αβραμάκης δήλωσε:
«Η επίσκεψη της Μερώπης Τζούφη και του Θέμη Κοτσιφάκη στις Σέρρες αποτέλεσε μία εξαιρετική ευκαιρία για να αναδείξουμε ως πολιτικός χώρος τοπικά τις αδυναμίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημόσιες δομές εκπαίδευσης στο Νομό μας. Μια εξαιρετική ευκαιρία για να αποκαλύψουμε στην τοπική κοινωνία τις βαθύτερες στοχεύσεις και τις ξεκάθαρες πλέον μεθοδεύσεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα της Παιδείας, που δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πλέον πως κατευθύνονται στην πλήρη απαξίωση και την κατάργηση έπειτα του κεκτημένου για δημόσια, ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση.
Ήταν επιπλέον μια ευκαιρία η επίσκεψη αυτή να θυμίσουμε στην κοινωνία όσα εδώ και καιρό διατρανώνουμε για τις τοπικές δομές εκπαίδευσης, σχολεία και ΔΙΠΑΕ. Η ενίσχυσή τους σε προσωπικό και πόρους είναι απαραίτητη, ώστε να μη δούμε στο μέλλον να υποβαθμίζονται ακόμη περισσότερο σχολεία και πρότυπες δομές, όπως το Μουσικό και το Ειδικό Σχολείο. Το διακύβευμα της δημόσιας εκπαίδευσης και της διασφάλισης της πρόσβασης σε αυτή χωρίς αδικαιολόγητα κωλύματα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες των διεκδικήσεων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στο δρόμο για μια Ελλάδα που θα δώσει προοπτική και μέλλον στα παιδιά της, που θα σταματήσει το brain drain και θα επενδύσει στην νέα γενιά. Είναι χρέος όλων μας να δώσουμε μάχη για να πάψει αυτή η πολιτική της απαξίωσης του πρώτου και κύριου μέσου που διαθέτουμε για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον, της δημόσιας Παιδείας».

Κοινοποίηση