Ερώτηση Λ. Αβραμάκη στη Βουλή: «Επικίνδυνα για τους οδηγούς τα διόδια στο Λαγκαδά»


Την επικινδυνότητα των διοδίων στο Λαγκαδά αναδεικνύει με ερώτησή του στη Βουλή ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης και 11 ακόμη Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ζητώντας την κατάργησή τους ή τη μεταφορά τους σε άλλο ασφαλέστερο για την οδική ασφάλεια σημείο.

Οι Βουλευτές τονίζουν ότι αν και έχει επισημανθεί ότι τα διόδια βρίσκονται σε επικίνδυνο σημείο τόσο για τους οδηγούς που έρχονται προς Θεσσαλονίκη όσο και για όσους κατευθύνονται προς Σέρρες και Προμαχώνα, παρ’ όλα αυτά τα διόδια λειτουργούν σε εικοσιτετράωρη πλέον βάση, προκαλώντας την ακινητοποίηση οχημάτων, σύγχυση σε οδηγούς και εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους ατυχήματος.

Η διαπίστωση των πολύ σοβαρών κινδύνων για την οδική ασφάλεια επέβαλαν την αναστολή λειτουργίας τους τον περασμένο Ιούλιο. Χωρίς όμως να έχει γίνει καμία ουσιαστικά ενέργεια για την προστασία των οδηγών που διέρχονται το συγκεκριμένο σημείο, η λειτουργία τους ξεκίνησε και πάλι από τον ιδιώτη ανάδοχο της Εγνατίας Οδού. Οι Βουλευτές ζητούν να ενημερωθούν για τυχόν ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή της αναδόχου εταιρίας για την αντιμετώπιση των κινδύνων που υπάρχουν και ταυτόχρονα την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων μέχρι την επίλυση των προβλημάτων οδικής ασφάλειας που προκαλεί, την κατάργηση ή τη μεταφορά του σταθμού διοδίων σε άλλο σημείο που θα διασφαλίζει ότι δεν θα τίθενται σε κίνδυνο οι διερχόμενοι οδηγοί.

Την ερώτηση του Βουλευτή Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Λευτέρη Αβραμάκη συνυπογράφουν οι: Αλεξιάδης Τρύφων, Βαρδάκης Σωκράτης, Γιαννούλης Χρήστος, Κασσιμάτη Νίνα, Καφαντάρη Χαρά, Μάλαμα Κυριακή, Νοτοπούλου Κατερίνα, Πέρκα Πέτη, Σκουρολιάκος Πάνος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος και Φάμελλος Σωκράτης.

Αναλυτικά η ερώτηση:
«Λίγο διάστημα μετά την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού τέθηκαν και πάλι σε 24ωρη λειτουργία τα διόδια του Λαγκαδά στην κάθετο της Εγνατίας Οδού για Σέρρες και Προμαχώνα. Το σημείο στο οποίο λειτουργούν τα συγκεκριμένα διόδια είχε κριθεί εξαιρετικά επικίνδυνο τόσο για τους οδηγούς που θέλουν να κινηθούν προς τις Σέρρες και τον Προμαχώνα, όσο και σε όσους έρχονται προς Θεσσαλονίκη χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο οδικό άξονα. Η διαπίστωση τον Ιούλιο του 2021 ότι ακινητοποιούνται οχήματα πάνω στην Εγνατία Οδό προκειμένου να διέλθουν των διοδίων ενώ την ίδια στιγμή αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες από τους οδηγούς που κατευθύνονται προς Καβάλα μέσω Εγνατίας, ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.
Αντίστοιχα, οι οδηγοί που κατευθύνονται από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη, αναγκάζονται να μειώσουν απότομα ταχύτητα και να ακινητοποιηθούν για αρκετή ώρα δεδομένου ότι το σημείο που έχουν εγκατασταθεί τα διόδια, πάνω σε στροφή και ο μικρός αριθμός των σημείων ελέγχου (τρία διόδια εκ των οποίων το μεσαίο για epass) δημιουργεί τεράστιες καθυστερήσεις και αναγκάζει τους περισσότερους οδηγούς να αλλάξουν λωρίδες για να πληρώσουν το αντίτιμο με μετρητά. Ταυτόχρονα, η ακινητοποίηση που προκαλείται για την πληρωμή των διοδίων στα μεγάλου όγκου φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα και το γεγονός ότι μετά τα διόδια ξεκινάει η άνοδος στο Δερβένι, όπου η κλίση του δρόμου είναι τέτοια που δεν επιτρέπει ιδίως στα φορτωμένα οχήματα μεγάλου όγκου να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες με αποτέλεσμα και πάλι να κινδυνεύουν όσοι οδηγοί έρχονται με υψηλές ταχύτητες από την Καβάλα μέσω Εγνατίας.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις, υποχρέωσαν άλλωστε τον περασμένο Ιούλιο σε αναστολή της λειτουργίας των διοδίων. Όπως όμως αποδεικνύεται τελικά, χωρίς να έχει βρεθεί κατάλληλη λύση για την ασφάλεια όλων των διερχόμενων οδηγών, τα διόδια του Λαγκαδά ξεκίνησαν και πάλι να λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως.
ΕΠΕΙΔΗ η είσπραξη του αντιτίμου των διοδίων του Λαγκαδά από την ανάδοχο εταιρία δεν μπορεί να τίθεται πάνω από την οδική ασφάλεια
ΕΠΕΙΔΗ οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για τους διερχόμενους οδηγούς και οδήγησαν στην αναστολή λειτουργίας των συγκεκριμένων διοδίων μόλις τον περασμένο Ιούλιο, εξακολουθούν να υφίστανται
ΕΠΕΙΔΗ μεταξύ των υποχρεώσεων της κάθε εταιρίας που διαχειρίζεται οδικούς άξονες δεν μπορεί παρά να είναι η μέγιστη φροντίδα για την οδική ασφάλεια και την αποφυγή ατυχημάτων
ΕΠΕΙΔΗ το σημείο στο οποίο έχει τοποθετηθεί ο σταθμός διοδίων είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και ο αριθμός των σημείων ελέγχου είναι πολύ μικρός προκαλώντας επιπλέον κυκλοφοριακά προβλήματα και κινδύνους
Ερωτάται ο κ Υπουργός:
1. Ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου ή της αναδόχου εταιρίας από τη διαπίστωση των κινδύνων που εγκυμονούν από τη λειτουργία διοδίων στο συγκεκριμένο σημείο και οδήγησαν στην αναστολή λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2021;
2. Ποιοι από τους κινδύνους που εντοπίστηκαν εξακολουθούν να υφίστανται και πώς θα τους αντιμετωπίσει;
3. Προτίθεται να αναστείλει τη λειτουργία των συγκεκριμένων διοδίων μέχρι να αντιμετωπιστούν στο σύνολο τους τα προβλήματα κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας που δημιουργούν;
4. Εξετάζει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο να καταργήσει ή έστω να μεταφέρει σε άλλο σημείο τα συγκεκριμένα διόδια ώστε να μην διασαλεύεται η οδική ασφάλεια των οδηγών και να μην προκαλούνται αναίτια κυκλοφοριακά προβλήματα και καθυστερήσεις;».

Κοινοποίηση