Ως αβάσιμη, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης απέρριψε την ειδική διοικητική προσφυγή των Δημοτικών Συμβούλων Αμφίπολης Κωνσταντίνου Μελίτου και Αντωνίου Χαμαϊλίδη, ως προς το σκέλος απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορούσε την κατά πλειοψηφία έγκριση της διόρθωση του τίτλου του ΚΑ 63.7135.01 με τίτλο «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ψηφιακών υδρομετρητών και συστήματος τηλεμετρίας του Δήμου Αμφίπολης» σε «Προμήθεια εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεμετρίας του Δήμου Αμφίπολης».
Μάλιστα για το ανωτέρω 6ο σκέλος επί δεκαοκτώ (18) ψηφισάντων δημοτικών συμβούλων, επτά (7) δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν «υπέρ», δύο (2) «παρών» και εννέα (9) ψήφισαν «όχι».
Η Αποκεντρωμένη απέρριψε ως αβάσιμη την αριθμ.227280/12.10.2022 κατατεθείσα ειδική διοικητική προσφυγή των κ.κ. Κωνσταντίνου Μελίτου του Δημητρίου και Αντωνίου Χαμαϊλίδη του Στεφάνου, δημοτικών συμβούλων του Δήμου Αμφίπολης, κατά της αριθμ.75/2022 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αμφίπολης για τους ειδικότερους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης.
Αναλυτικά, το σκεπτικό της απόφασης έχει ως εξής:
«Ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ.6.2.α του άρθ.64 και του άρθ.78 του ν.4954/2022 (ΦΕΚ136/Α΄).
2. Τις διατάξεις του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α΄/07-06-2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
3. Τις διατάξεις του ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α΄/2006) Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
4. Τις διατάξεις του ν.3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α’/13.07.2010) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο- Πρόγραμμα Διαύγεια και άλλες διατάξεις».
5. Tις διατάξεις των άρθρων 28 παρ.1 και 8 και 28Α παρ.1 και 5 του ν.4325/2015(ΦΕΚ47 Α΄/2015) «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις», όπως τροποπoιήθηκε και ισχύει.
6. Τις διατάξεις των άρθρων 8 και 24 του Π.Δ. 142/27-12-2010 (ΦΕΚ 235 Α΄/27-12-2010) «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης».
7. Την αριθμ.εγκ.163/33282/29.05.2020(ΑΔΑΨ3ΧΝ46ΜΤΛ6-ΑΨ7) εγκύκλιο του Υπ.Εσωτερικών «Ενημέρωση αναφορικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων των συλλογικών οργάνων των δήμων».
8. Την αριθμ.πρωτ.34012/25.05.2022 (ΦΕΚ 435/Υ.Ο.Δ.Δ/26.05.2022) Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών περί ανανέωσης θητεία του Συντονιστή.
9. Την αριθμ.227280/12.10.2022 κατατεθείσα ειδική διοικητική προσφυγή των κ.κ.Κωνσταντίνου Μελίτου του Δημητρίου και Αντωνίου Χαμαϊλίδη του Στεφάνου, δημοτικών συμβούλων του Δήμου Αμφίπολης, κατά της αρ.75/2022 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αμφίπολης
10. Το αριθμ.227659/13.10.2022 έγγραφό μας προς το Δήμο Αμφίπολης για την ενημέρωση άσκησης της προσφυγής, με το οποίο ζητήθηκαν συμπληρωματικά στοιχεία σχετικά με την εξέταση της προσφυγής.
11. Το αριθμ.8668/25.10.2022 έγγραφο του Δήμου Αμφίπολης με το οποίο απεστάλησαν τα ζητούμενα στοιχεία (απόψεις, αποφάσεις, απομαγνητοφωνημένα πρακτικά απόφασης κλπ.) για την εξέταση της προσφυγής.
13. Με τις διατάξεις του άρθρου 118 του ν.4555/2018 ορίζεται ότι: «Το άρθρο 227 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 227 Ειδική διοικητική προσφυγή – Αιτήσεις θεραπείας 1.Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής.
Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’ αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών. 2. Προσφυγή επιτρέπεται και κατά παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας των οργάνων της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή η προσφυγή ασκείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παρέλευση άπρακτης της ειδικής προθεσμίας που τυχόν τάσσει ο νόμος για την έκδοση της οικείας πράξης, διαφορετικά μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου. (…) 5. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί. 6. Η άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ένδικων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.».
14. Mε τις διατάξεις του άρθρου 131 του ν.4555/2018 ορίζεται ότι: «Αντικατάσταση του άρθρου 238 του ν. 3852/2010 . Το άρθρο 238 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. – Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α. 1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996, Α΄ 21), που βρίσκονται στην έδρα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.(…). . Όπου στα ανωτέρω άρθρα αναφέρεται ο Επόπτης Ο.Τ.Α., κατά το μεταβατικό διάστημα, νοείται ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου αναφέρεται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εποπτείας Ο.Τ.Α. της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας ή της αντίστοιχης Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται η εποπτεία των Ο.Τ.Α. της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου αναφέρεται υπάλληλος της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται υπάλληλος της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.».
15. Με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 12 του ν.4623/2019 (ΦΕΚ134 Α/9-8-2019): Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα ορίζεται ότι : «1 α. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 77 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού διεξάγεται επί της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής και επί των εναλλακτικών προτάσεων των παρατάξεων που τυχόν υποβλήθηκαν. Έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης, είτε υπέρ της κατατεθείσας από την οικονομική επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων, που κατατίθενται σύμφωνα με την παράγραφο 9.» β. Η παράγραφος 9 του άρθρου 77 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «9. Εναλλακτικές προτάσεις προϋπολογισμού κατατίθενται είτε στην οικονομική επιτροπή κατά το στάδιο σύνταξης του σχεδίου του προϋπολογισμού, είτε στο δημοτικό συμβούλιο κατά την πρώτη συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού. Οι εναλλακτικές προτάσεις συντάσσονται από τις προτείνουσες παρατάξεις ή τους προτείνοντες συμβούλους, συνοδεύονται από αιτιολογική έκθεση και εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου, συζητούνται διακριτά και τίθενται σε ψηφοφορία κατά την ίδια συνεδρίαση που συζητείται το σχέδιο που έχει υποβληθεί από την οικονομική επιτροπή. Σε περίπτωση που τροποποιούν κωδικούς αριθμούς εσόδων και δαπανών, θα πρέπει να διασφαλίζεται πάντοτε η ισοσκέλιση τουλάχιστον του προϋπολογισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου. Κατά τη σύνταξη των προτάσεων από τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε σχετικό στοιχείο. Η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων».
16.Στην εισηγητική έκθεση του Νόμου 4623/2019 και ειδικότερα επί των άρθρων 8-12 αναφέρονται τα εξής : «Με τις διατάξεις των άρθρων 8-12 ρυθμίζονται θέματα ψήφισης του τεχνικού προγράμματος (άρθρο 8), του επιχειρησιακού προγράμματος (άρθρο 9), του προγράμματος αξιοποίησης της περιουσίας (άρθρο 10), του ορισμού φόρων, τελών και εισφορών (άρθρο 11) και της ψήφισης προϋπολογισμού σε δήμους και περιφέρειες (άρθρο 12). Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις μπορούν να συντάξουν και να καταθέσουν εναλλακτικές προτάσεις, οι οποίες συζητούνται και ψηφίζονται παράλληλα με την πρόταση του Δημάρχου. Η εναλλακτική πρόταση για να γίνει δεκτή προς συζήτηση, πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση που συντάσσει ο προτείνων, στην οποία αιτιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση του υπό κρίση ζητήματος, και από εισήγηση των αρμοδίων, κατά περίπτωση, υπηρεσιών του δήμου σχετικά με το εφαρμόσιμο ή μη της πρότασης, σε περίπτωση που τυχόν αυτή εγκριθεί από το οικείο συμβούλιο. Οι προτάσεις συζητούνται και ψηφίζονται διακριτά κατά την ίδια συνεδρίαση. Έγκριση λαμβάνει η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λάβει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων. Εάν δεν υποβληθεί εναλλακτική πρόταση, θεωρείται εγκεκριμένη η εισήγηση του Δημάρχου. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τροποποιείται το ισχύον πλαίσιο που εισήχθη με τον ν. 4555/2018 και εξασφαλίζεται αφενός η, σε κάθε περίπτωση, ψήφιση σημαντικών αποφάσεων για λειτουργία των δημοτικών/περιφερειακών υπηρεσιών και αφετέρου, μέσω της δυνατότητας κατάθεσης εναλλακτικών προτάσεων, αναβαθμίζεται τόσο η πολυφωνία, όσο και η δυνατότητα εξεύρεσης της καλύτερης δυνατής λύσης για τα συμφέροντα του δήμου ή της περιφέρειας. Για να τηρούνται η αρχή της αναλογικότητας και η αρχή της ισότητας των όπλων, αλλά και να εξασφαλισθεί ότι οι εισαγόμενες ρυθμίσεις δεν θα καταστρατηγηθούν στα πλαίσια ενός στείρου αντιπολιτευτικού λόγου, εισάγονται ως δικλείδες ασφαλείας ότι α) η εναλλακτική κατατιθέμενη πρόταση ρυθμίζει πλήρως το προς συζήτηση θέμα (π.χ. κατάθεση εναλλακτικού προϋπολογισμού ως σύνολο και όχι πρόταση για μία ομάδα κωδικών ή ολοκληρωμένο τεχνικό πρόγραμμα και όχι πρόταση για τα έργα μίας δημοτικής ή περιφερειακής ενότητας), β) η κατατιθέμενη εναλλακτική πρόταση συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση που αναλυτικά εκτίθεται και αιτιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος και γ) συνοδεύεται από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου για την πληρότητα αυτής ως σύνολο και το εφαρμόσιμο αυτής σε περίπτωση που ψηφιστεί, ώστε να αποκλειστεί το φαινόμενο να ψηφιστεί πρόταση που είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί και να τεθεί έτσι σε σοβαρό κίνδυνο η λειτουργία του δήμου ή της περιφέρειας και η παροχή αποτελεσματικών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Οι προτάσεις συντάσσονται από τις προτείνουσες παρατάξεις, ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν όποιο σχετικό στοιχείο ήθελε αιτηθεί».
17.Την εγκύκλιο 108 με αριθμό πρωτ. 72349/16-10-2019 του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Παροχή διευκρινίσεων επί οικονομικών τοπικής αυτοδιοίκησης», σύμφωνα με την οποία στην περίπτωση που δεν υποβληθεί καμία εναλλακτική πρόταση προς ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο, η πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής θα τεθεί σε ψηφοφορία, η οποία θα διεξαχθεί κατά τα οριζόμενα στην παρ. 8 του αρ. 77 του ν. 4172/2013, σύμφωνα με την οποία έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ της κατατεθείσας από την οικονομική επιτροπή πρότασης (απουσών εναλλακτικών όμοιων), ενώ λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας.
18.Επειδή η αναμόρφωση του προϋπολογισμού αποτελεί ουσιαστικά τροποποίηση της απόφασης με την οποία ψηφίζεται αυτός. Ως εκ τούτου, για τις αναμορφώσεις ακολουθείται η ίδια διαδικασία που ακολουθείται για την ψήφιση του προϋπολογισμού, συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων των παρ. 8 & 9 του άρθρου 77 του ν. 4172/2013, όπως πλέον ισχύουν.
Συνεπώς, κατατίθενται προς ψήφιση και εναλλακτικές προτάσεις, εφόσον υπάρχουν τέτοιες από τις δημοτικές παρατάξεις που διαφωνούν με την πρόταση της οικονομικής επιτροπής ώστε να έχουν τη δυνατότητα να υπερψηφίσουν τη δική τους πρόταση, ενώ έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης.
19. Επειδή από το φάκελο της υπόθεσης προκύπτει ότι η προσφυγή ασκείται εμπρόθεσμα και με έννομο συμφέρον εφόσον οι προσφεύγοντες δημοτικοί σύμβουλοι καταψήφισαν την απόφαση κατά τη λήψη αυτής στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Aμφίπολης στις 29 Σεπτεμβρίου 2022.
20. Με την αριθμ.75/2022 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αμφίπολης κατά τη συζήτηση του 5ου θέματος της ημερήσιας διάταξης εγκρίθηκε η 25η αναμόρφωση του προϋπολογισμού 2022 του Δήμου Αμφίπολης. Κατά το αποφασιστικό σκέλος της απόφασης αναμόρφωσης στο 6ο σκέλος αναφέρεται ότι το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει κατά πλειοψηφία «6.Εγκρίνει την διόρθωση του τίτλου του Κ.Α. 63.7135.01 με τίτλο «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ψηφιακών υδρομετρητών και συστήματος τηλεμετρίας του Δήμου Αμφίπολης» σε «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεμετρίας του Δήμου Αμφίπολης», όπως φαίνεται στην πράξη ένταξης. (Η αλλαγή του τίτλου οφείλεται στη μη χρηματοδότηση των ψηφιακών υδρομέτρων της αρχικής υποβολής και του αντίστοιχου τεχν. Δελτίου με αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση στην απόφαση ένταξης του αναφερόμενου τίτλου).».
Για το ανωτέρω 6ο σκέλος επί δεκαοκτώ (18) ψηφισάντων δημοτικών συμβούλων, επτά (7) δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν «υπέρ», δύο (2) «παρών» και εννέα (9) ψήφισαν «όχι».
21. Οι προσφεύγοντες δημοτικοί σύμβουλοι επικαλούνται ότι το σκέλος αυτό δεν αναφερόταν σε αναμόρφωση αλλά σε αλλαγή τίτλου κωδικού και για το λόγο αυτό δεν απαιτούνταν κατάθεση εναλλακτικής πρότασης, ενώ από την καταμέτρηση των ψήφων καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία και για το λόγο αυτό δε θα έπρεπε να αναφέρεται στο πρακτικό ότι εγκρίνεται αλλά ότι απορρίπτεται καθώς η περίπτωση αυτή δεν εμπίπτει στις διατάξεις των παρ. 8 και 9 του άρθρου 77 του ν. 4172/2013, όπως αντικαταστάθηκαν με αυτές των παρ.1Α και 1Β του άρθρου 12 του ν. 4623/19 για την κατάθεση εναλλακτικής πρότασης.
22. Επειδή η περιγραφή των κωδικών Κ.Α. του προϋπολογισμού αποτελεί μέρος αυτού, συνεπώς αποτελεί ορθή πάγια τακτική των οικονομικών υπηρεσιών να εντάσσουν σε εισηγήσεις αποφάσεων αναμόρφωσης του προϋπολογισμού αντίστοιχες περιπτώσεις αλλαγής ή τροποποίησης του τίτλου Κ.Α., ώστε σύμφωνα με την ακολουθούμενη τυπική διαδικασία έγκρισης αναμόρφωσης να ληφθούν οι αντίστοιχες εγκρίσεις από τα αρμόδια όργανα του δήμου.
23. Επειδή από την εξέταση των πρακτικών της απόφασης επί της ουσίας η καταψήφιση της περίπτωσης 6 της απόφασης δεν αφορούσε την τροποποίηση του λεκτικού του Κ.Α.63.7135.01 σαν τίτλο και μόνο του κωδικού, αλλά την ουσία ύπαρξης του κωδικού αυτού εξόδων, δηλαδή την αποδοχή ή όχι της προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία συστήματος τηλεμετρίας του Δήμου Αμφίπολης και τον αντίστοιχο κωδικό εξόδων για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης. Συνεπώς εφόσον οι καταψηφίσαντες σύμβουλοι είχαν τη δυνατότητα έπρεπε να έχουν καταθέσει την αιτιολογημένη εναλλακτική τους πρόταση στην οικονομική υπηρεσία του Δήμου, ώστε να υπάρξει η σχετική εισήγηση από αυτήν και να ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία όπως περιγράφεται από τη νομοθεσία.
24. Επειδή μέχρι τη συζήτηση του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο είχε προηγηθεί τόσο η α.π.7382/16.09.2022 εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου Αμφίπολης με την πρόταση αναμόρφωσης και η αριθμ.148/21.09.2022 απόφαση της οικονομικής επιτροπής για την έγκριση εισήγησης στο δημοτικό συμβούλιο της 25ης αναμόρφωσης, οι οποίες περιέχουν την αιτιολόγηση και ως 6ο σκέλος της αναμόρφωσης την πρόταση τροποποίησης της περιγραφής του ανωτέρω Κ.Α.63.7135.01.
25. Επειδή η αποφώνηση από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου κατά το τέλος της ψηφοφορίας περί απόρριψης της τροποποίησης για την αναμόρφωση, ασχέτως του γεγονότος εάν έγινε εκ παραδρομής μετά την καταμέτρηση των ψήφων, δε μπορεί όμως να επηρεάσει την ισχύ και εφαρμογή των διατάξεων της υφιστάμενης νομοθεσίας του άρθρου 12 του ν.4623/2019 που θεωρεί ως έγκυρες μόνο τις ψήφους υπέρ συγκεκριμένης πρότασης.
26. Συνεπώς πρέπει να γίνουν δεκτές οι απόψεις της δημοτικής αρχής ως προς το νόμιμο της διαδικασίας και να απορριφθούν ως αβάσιμες οι αιτιάσεις των προσφευγόντων.
Για τους ανωτέρω λόγους
Αποφασίζουμε
Απορρίπτουμε ως αβάσιμη την αριθμ.227280/12.10.2022 κατατεθείσα ειδική διοικητική προσφυγή των κ.κ. Κωνσταντίνου Μελίτου του Δημητρίου και Αντωνίου Χαμαϊλίδη του Στεφάνου, δημοτικών συμβούλων του Δήμου Αμφίπολης, κατά της αριθμ.75/2022 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αμφίπολης για τους ειδικότερους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 151 του N. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη στην οδό Τ. Οικονομίδη & Καθ. Ρωσσίδου 11 Τ.Κ. 54008, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίηση της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής».