Παρακολουθώντας αγώνες ποδοσφαίρου με τη βοήθεια της τεχνολογίας VR


Το παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ αποτέλεσε μία από τις κορυφαίες στιγμές του 2022, καθώς το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές σπορ στον πλανήτη και το Μουντιάλ η πιο σημαντική διοργάνωσή του. Σε πολλές διοργανώσεις βλέπουμε κάποια τεχνολογική καινοτομία να χρησιμοποιείται ευρύτερα και φέτος ήταν η σειρά της εικονικής πραγματικότητας ή VR όπως είναι ευρύτερα γνωστή. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται με πολλές προσδοκίες από τους λάτρεις του ποδοσφαίρου.
Έχει τις δυνατότητες να αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε από το σπίτι μας το ποδόσφαιρο, με μια πολύ πιο ρεαλιστική εμπειρία.

Η συμφωνία της FIFA

Η παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου, η FIFA, πραγματοποίησε μία σημαντική συμφωνία με την εταιρεία Upland για την προώθηση του παγκοσμίου Κυπέλλου μέσω της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας. Η Upland δημιούργησε μία εφαρμογή VR στο Metaverse του Facebook. Αρκετοί φίλαθλοι χρησιμοποίησαν τη συγκεκριμένη εφαρμογή συλλέγοντας και ανταλλάσσοντας ψηφιακές συλλογές με θέμα το παγκόσμιο Κύπελλο και τις ομάδες που έλαβαν μέρος σε αυτό. Οι προσδοκίες, βέβαια, για το μέλλον είναι μεγαλύτερες και κυρίως αφορούν την παρακολούθηση των ίδιων των αγώνων μέσω της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας.

Εικονική περιήγηση και συλλογές

Πάνω από 3 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποίησαν στο Μουντιάλ και συνεχίζουν ακόμη να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Μέσω αυτής τους δόθηκε η δυνατότητα να βρεθούν σε μία εικονική αναπαράσταση του σταδίου Lusail του Κατάρ, να επισκεφτούν καταστήματα της FIFA, αίθουσες με εκθέματα και πολλές άλλες ακόμη περιοχές που παρουσιάζουν ποδοσφαιρικό ενδιαφέρον.

Οι χρήστες της εφαρμογής δημιούργησαν την εικονική συλλογή τους, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει διάφορα αντικείμενα που σχετίζονται με το παγκόσμιο Κύπελλο, τις ομάδες και μεμονωμένα τους παίκτες, όπως παπούτσια, μπλούζες, λογότυπα κλπ.

Δυστυχώς, η τεχνολογία δεν πρόσφερε ακόμη τη δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς αγώνες του παγκοσμίου Κυπέλλου εικονικά σαν να ήταν μέσα στο στάδιο και να παρακολουθεί ζωντανά τον αγώνα. Αυτό προς το παρόν αποτελεί μία πρόκληση που ίσως να υλοποιηθεί στο επόμενο Μουντιάλ. Είναι απλά και μόνο θέμα χρόνου όμως αυτό να συμβεί. Μέσα σε 4 χρόνια, έως την επόμενη διοργάνωση, μπορούν να αλλάξουν πολλά και η τεχνολογία VR αλλά και το ίδιο το Metaverse θα έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, προσφέροντας νέες δυνατότητες.

Αυτό είναι όμως το μεγάλο ζητούμενο από τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Ας φανταστούμε πως μπορεί κανείς να παρακολουθήσει όποιον αγώνα ποδοσφαίρου επιθυμεί από το σπίτι του, σε μια πρωτόγνωρα ρεαλιστική εμπειρία που θα προσομοιάζει όσο γίνεται με τη φυσική παρουσία στο γήπεδο. Αυτό θα αποτελέσει μια τεράστια καινοτομία, τόσο στον χώρο του αθλητισμού όσο και στον χώρο του θεάματος.

Οι εμπορικές προοπτικές είναι πάρα πολλές και τα δυνητικά κέρδη τεράστια, γι’ αυτό και η FIFA, αλλά και όσοι ασχολούνται με τις αθλητικές μεταδόσεις, θα ήθελαν να δουν την τεχνολογία να προσφέρει ζωντανά τους αγώνες μέσω VR. Είμαστε όμως πραγματικά πολύ κοντά στην υλοποίηση αυτής της ιδέας. Άλλωστε μέρα με την ημέρα παρατηρούμε πως η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας βελτιώνεται και επεκτείνεται σε όλο και περισσότερες χρήσεις.

Άλλες εφαρμογές της τεχνολογίας VR

Εφαρμογές VR βλέπουμε πολύ συχνά να χρησιμοποιούνται σε περιηγήσεις σε μουσεία και σε άλλα σημεία τουριστικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος. Όλο και περισσότεροι τέτοιοι χώροι δίνουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με το κοινό, μέσω διαδραστικών περιηγήσεων. Αυτή η διαδικασία χρησιμοποιείται και σε επίπεδο εκπαίδευσης μικρών και μεγαλύτερων σε ηλικία, με πολλές και διαφορετικές υλοποιήσεις.

Οι πιο κλασικές ωστόσο εφαρμογές του VR έχουν να κάνουν με παιχνίδια. Κονσόλες όπως το PlayStation 5 υποστηρίζουν την τεχνολογία, η οποία είναι επίσης διαθέσιμη σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές με σετ όπως το περίφημο Oculus Rift που επιτρέπει στους παίκτες να παίξουν ρεαλιστικά παιχνίδια με τρισδιάστατα γραφικά.

Η τεχνολογία VR χρησιμοποιείται, πλέον, ευρέως και σε άλλες εφαρμογές. Τον Οκτώβριο του 2022 η PokerStars, μία κορυφαία εταιρεία στο χώρο των παιχνιδιών, δημιούργησε το δικό της τίτλο VR για το νέο σετ εικονικής πραγματικότητας του Metaverse. Όπως συμβαίνει αντίστοιχα με το ποδόσφαιρο, έτσι και το πόκερ αποτελεί μία δημοφιλή ψυχαγωγική δραστηριότητα και ένα άθλημα που διαθέτει εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Με αυτό το νέο τίτλο οι παίκτες του πόκερ έχουν τη δυνατότητα να παίξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τα avatars τους και να εμβαθύνουν σε μία νέα ψηφιακή εμπειρία.

Αναφέρθηκε παραπάνω πως το να παρακολουθήσει κάνεις ποδοσφαιρικούς αγώνες με την τεχνολογία VR δεν είναι εφικτό ακόμη. Είναι εφικτό όμως να παρακολουθήσει άλλα αθλήματα και αγώνες με την τεχνολογία που δημιούργησε η πλατφόρμα Livelike. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα διαθέτει εικονικά στάδια και μάλιστα τον Οκτώβριο 2022 μετέδωσε για πρώτη φορά έναν αγώνα μπάσκετ του NBA μέσω της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ήταν, βέβαια, μία δοκιμαστική μετάδοση και θα χρειαστεί λίγος χρόνος προκειμένου το σύστημα να χρησιμοποιηθεί σταθερά για παρόμοιες μεταδόσεις. Το θετικό για την εταιρεία στην όλη υπόθεση ήταν ότι αμέσως μετά την δοκιμαστική μετάδοση εμφανίστηκαν χορηγοί, οι οποίοι θέλησαν να επενδύσουν στη συγκεκριμένη εφαρμογή βλέποντας πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι. Η πλατφόρμα NextVR προγραμματίζει, επίσης, εικονικές ξεναγήσεις σε στάδια καθώς επίσης και εικονικές συναυλίες.

Η Trillenium είναι -αντίστοιχα- μία εταιρεία που δημιούργησε την ομώνυμη εφαρμογή, η οποία βοηθά επιχειρήσεις να δημιουργήσουν εικονικά καταστήματα.

Σκοπός της εταιρείας είναι να προσφέρει μία εμπειρία στους αγοραστές που θα τους βοηθήσει να γνωρίσουν καλύτερα τα προϊόντα των εταιρειών και να έχουν καλύτερη άποψη γι’ αυτά. Αντί λοιπόν κανείς να κοιτά έντυπους καταλόγους με απλό κείμενο και εικόνες ή κάποιον ιστότοπο, μπορεί να έχει μία καλύτερη άποψη μέσω μίας εικονικής περιήγησης σε ένα ψηφιακό κατάστημα, δίνοντας προσοχή στα αντικείμενα τα οποία τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Ο χρήστης-αγοραστής έχει τη δυνατότητα να δει συγκεκριμένα πράγματα που τον ενδιαφέρουν με όλες τους τις λεπτομέρειες σαν να βρισκόταν μπροστά σε ένα φυσικό κατάστημα.

Η Audi ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έφερε την ψηφιακή ψυχαγωγία μέσω του VR στο αυτοκίνητο. Αυτό γίνεται μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία Holoride από το καλοκαίρι 2022. Το λογισμικό της εταιρείας καταφέρνει να χρησιμοποιήσει τις κινήσεις του αυτοκινήτου, μεταφέροντες τις σε εφαρμογές και παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας. Η εμπειρία του χρήστη είναι πραγματικά πολύ ρεαλιστική και ποιοτική.

Κοινοποίηση