Αποκεντρωμένη: Ακύρωσε εν μέρει απόφαση του Δ.Σ. Σερρών- «Ελήφθη κατά παράβαση του νόμου»

(Φωτογραφία αρχείου από συνεδρίαση του Δ.Σ. Σερρών)

Την ακύρωση εν μέρει της αριθ.462/2023 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σερρών ως προς το τρίτο και τέταρτο μέρος του αποφασιστικού της σκέλους, αποφάσισε σήμερα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης. Η Αποκεντρωμένη αναφέρει χαρακτηριστικά στην απόφασή της, πως η υπό κρίση απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ως προς το 3ο τρίτο και 4ο τέταρτο σκέλος ελήφθη κατά παράβαση νόμου και συνεπώς χρήζει ακύρωση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Αποκεντρωμένη:

α) το τρίτο μέρος της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού που αφορά στη μείωση του Κ.Α.Ε. 60.7413.001 «Μελέτη αποπεράτωσης Κλειστού Γυμναστηρίου» με το ποσό των 35.008,89€, το οποίο έχει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «ΕΛΛΑΔΑ 2004 ΑΤΤΙΚΗΣ 780» και αποτελεί υπόλοιπο χρηματοδότησης από την υλοποίηση έργου το έτος 2020. Το συγκριμένο υπόλοιπο σύμφωνα με το αριθ.35063/16-10-2023 επεξηγηματικό έγγραφο του Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου Σερρών παραμένει ανεκμετάλλευτο τη τελευταία 20ετία και μπορεί να διατεθεί σε άλλες δαπάνες χωρίς καμία δέσμευση από πρόγραμμα και τις διατάξεις του άρθρου 161 του Ν.3463/2006 όπως ισχύουν, οι οποίες ορίζουν ότι : επιτρέπεται η μεταφορά πίστωσης από έργο σε έργο ή και από έργο για την ενίσχυση ή δημιουργία οποιουδήποτε άλλου κωδικού αριθμού δαπάνης, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεωτικών δαπανών, υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται ο ανταποδοτικός ή εξειδικευμένος χαρακτήρας των πιστώσεων και με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων για τις πιστώσεις αυτές.
Επιπρόσθετα η αξιοποίηση του προαναφερόμενου υπολοίπου δεν πληροί τις περιοριστικά αναφερόμενες στην κείμενη νομοθεσία περιπτώσεις θεμάτων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων.

β) Στο τέταρτο μέρος της αναμόρφωσης αφορά στη δημιουργία του ΚΑΕ 4219.04 στο σκέλος των εσόδων με την ένδειξη «Επιστροφή δόσης δανείου ΔΕΥΑΣ (παρακράτηση από ΤΠΔ) με το ποσό των 312.015,36€, καθώς και στη δημιουργία αναντίστοιχου κωδικού εξόδου ΚΑΕ 10.8113.001 με την ένδειξη «Οφειλές ΠΟΕ Ύδρευσης ( λογιστική τακτοποίηση από εισπραχθέντα δανείων ΔΕΥΑΣ) για τακτοποίηση οφειλόμενων ποσών ύδρευσης με το ποσό των 550.000,00€, ποσό που αντιστοιχεί στην εκτέλεση υπολοίπου της διαταγής πληρωμής που εκδόθηκε κατά του Δήμου Σερρών και δεν αφορά σε εισπραχθέντα-βεβαιωθέντα ποσά δόσεων δανείων ΔΕΥΑΣ (παρακράτηση από ΤΠΔ).
Από το περιεχόμενο της υπό κρίση απόφασης και τη συνημμένη αλληλογραφία δεν προκύπτει ότι η συγκεκριμένη λογιστική τακτοποίηση εμπίπτει στις έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης δεδομένου ότι αναφέρεται ως υπόλοιπο της διαταγής πληρωμής κατόπιν της αριθ. 31/10-3-2023 απόφασης Μονομελούς Πρωτοδικείου Σερρών, η οποία έχει ήδη εκτελεστεί κατά ένα μέρος.

Το σκεπτικό της απόφασης

Συγκεκριμένα, το σκεπτικό της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης έχει ως εξής:

«Αφού σκεφθήκαμε
κατά το Νόμο
και ειδικότερα
1. Τις διατάξεις του άρθρου 116 του Ν.4555/2018, όπως ισχύει, σύμφωνα με τις οποίες, το άρθρο 225 του Ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: 1. Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων και των περιφερειών, καθώς και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο νομιμότητας στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α., εφόσον αφορούν: α)ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου, β) την ανάθεση έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών, αν το τίμημα υπερβαίνει το ποσό των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., γ) την αγορά και εκποίηση, λόγω πώλησης ή δωρεάς κατά κυριότητα, ακινήτων, δ) την κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, ε) τη μίσθωση ακινήτων από τρίτους, στ) τη σύναψη πάσης φύσεως δανείων, ζ) την ίδρυση πάσης φύσεως νομικών προσώπων, τη συμμετοχή σε υφιστάμενα νομικά πρόσωπα, καθώς και τη λύση και τη θέση σε εκκαθάριση νομικών προσώπων, η) τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 100 και θ) τη διεξαγωγή δημοτικού ή περιφερειακού δημοψηφίσματος…….2. Η απόφαση αποστέλλεται για έλεγχο νομιμότητας συνοδευόμενη από αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και από τα έγγραφα στοιχεία που είναι αναγκαία για την νόμιμη έκδοσή της, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου. Οι δήμοι, οι περιφέρειες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι ανωτέρω επιχειρήσεις τους υποχρεούνται να διαβιβάζουν αμελλητί και κάθε επιπλέον στοιχείο που ζητείται από την ΑΥΕ Ο.Τ.Α. 3. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την περιέλευσή της στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. και εκδίδει υποχρεωτικά ειδική πράξη. Η μη έκδοση της ειδικής πράξης του προηγούμενου εδαφίου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα του Επόπτη Ο.Τ.Α. ……4. …5. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. όπου στα άρθρα 128, 129 και 130 του παρόντος αναφέρεται Επόπτης Ο.Τ.Α., νοείται ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

2. Επειδή η υπό κρίση αριθ.462/2023 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών αφορά στην 31η αναμόρφωση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικ. έτους 2023.

3. Επειδή ο Προϋπολογισμός είναι η διοικητική πράξη – απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία προσδιορίζονται τα έσοδα και καθορίζονται τα όρια των δαπανών-πιστώσεων του Ο.Τ.Α. για κάθε οικονομικό έτος, το οποίο συμπίπτει με το ημερολογιακό. Ορίζεται επίσης ως μια κατάσταση λογαριασμών όπου εμφανίζονται σε κάθετη διάταξη τα ποσά των εσόδων, τα οποία υπολογίζει να εισπράξει ο ΟΤΑ στο επόμενο οικονομικό έτος από την κατάρτιση αυτού και τα ποσά των δαπανών που σχεδιάζει να πραγματοποιήσει στην ίδια οικονομική χρήση. Για την κατάρτιση, ψήφιση και εκτέλεση του Προϋπολογισμού των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), ως Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (Φ.Γ.Κ.) άρθρου 14 Ν. 4270/14, έχουν εφαρμογή οι Βασικές και Γενικές Αρχές του Δημοσιονομικού Δικαίου και της τηρούμενης νόμιμης δημοσιολογιστικής και δημοσιονομικής διαδικασίας.

4. Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 162 του Ν.3463/2006 (Έλεγχος προϋπολογισμού) και του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 (Προγραμματισμός, προϋπολογισμός και θέματα οικονομικής διαχείρισης των νέων δήμων) οι προϋπολογισμοί των δήμων υποβάλλονται για έλεγχο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και προβλέπεται επικύρωση αυτών.

5. Επειδή σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 23 Ν.3536/2007, υποβάλλονται για έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων που αφορούν στις αναμορφώσεις των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α., συνοδευόμενες από τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών και η αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκδίδει σχετική απόφαση περί της νομιμότητας της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου αναφορικά με την αναμόρφωση εντός αποκλειστικής προθεσμίας 10 ημερών (παρ 5 του άρθρου 23 του Ν.3536/2007), υπό την προϋπόθεση ότι έχει στην διάθεσή της όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση του ελέγχου.

6. Σύμφωνα με πάγια νομολογία, η προθεσμία που τάσσεται από τις προαναφερόμενες διατάξεις του Ν.4555/2018 προς το αρμόδιο να αποφανθεί όργανο, ήτοι (μεταβατικά) τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ είναι μεν αποκλειστική, αρχίζει όμως, όχι απλά από την περιέλευση της αποφάσεως επί προληπτικού ελέγχου (άρθρο 116) και από την υποβολή της προσφυγής (άρθρο 118), αλλά από τη λήψη της προσβαλλόμενης πράξης και των στοιχείων που προβλέπονται από το νόμο για την έκδοσή της και είναι κρίσιμα για την διάγνωση της υποθέσεως, ώστε ο Συντονιστής να δύναται να αποφανθεί επί του προληπτικού, αυτεπάγγελτου ή κατόπιν προσφυγής ελέγχου νομιμότητας (ΣτΕ 734/201 1, 21 1 5/2009, 2242/2008, 1 530/2006, 637/2002, 1 74/2002, 2484/2001 & αριθμ. 1 4351 /1 3-5-201 3 έγγραφο του ΥΠΕΣ).

7. Σε περίπτωση που λείπουν κάποια από τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον έλεγχο και ζητηθεί η αποστολή ή συµπλήρωσή τους, η προαναφερόμενη αποκλειστική προθεσµία άρχεται από την περιέλευση αυτών, εφόσον έκτοτε είναι δυνατόν να διαµορφωθεί ολοκληρωµένη κρίση για τη νοµιµότητα ή µη της πράξης. Ως εκ τούτου στην προκειμένη περίπτωση το αριθ.35063/2023 έγγραφο του Δήμου Σερρών περιήλθε στις 16-10-2023(αριθ. Εισερχομένου138815).

8. Επειδή έχει προηγηθεί η αριθ.121649/7-9-2023 του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης που αφορά στην εν μέρει ακύρωση της αριθ.403/2023 απόφασης (ορθή επανάληψη) του Δημοτικού Συμβουλίου για την 28η αναμόρφωση του προϋπολογισμού ως προς συγκεκριμένα μέρη αυτής.

9. Επειδή στην προκειμένη περίπτωση στη συνεδρίαση της 27ης Σεπτεμβρίου 2023 το Δημοτικό Συμβούλιο αναμορφώνει τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του Δήμου Σερρών βάσει της αριθ.581/2023 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, κατόπιν της αριθ.32516/22-9-2023 πρότασης για αναμόρφωση του Αντιδημάρχου Οικον. Λειτουργιών, Ηλεκτρον. Διακ/σης, Προγραμματισμού, Ανάπτυξης & Επιχειρηματικότητας, καθώς και των αριθ.32523 & 32524/22-9-2023 εισηγήσεων της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Σερρών.

10. Επειδή στην αριθμ.849/65437/2023 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με τη λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου, ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, επισημαίνεται ότι «από την εφαρμογή της διάταξης του αρ.65 παρ. 5 του ν.3852/2010 δεν καθίσταται εν αμφιβόλω η συνέχεια της διοικητικής δράσης του δήμου και επομένως θέματα που αφορούν την καθόλη λειτουργία του (όπως η ψήφιση του προϋπολογισμού) μπορούν να αποτελούν αντικείμενο λήψης απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο μέχρι το τέλος της τρέχουσας δημοτικής περιόδου».

11. Επειδή σύμφωνα με το αριθ. 81328/28-9-2023 έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ. ως προς τις αναμορφώσεις του προϋπολογισμού ειδικότερα, εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι το δημοτικό συμβούλιο μπορεί κατά την προεκλογική περίοδο να πάρει απόφαση για τροποποίηση προϋπολογισμού όταν αυτή αφορά υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων, αντιμετώπιση επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, καθώς και αποδοχή επιχορήγησης/ χρηματοδότησης που, αν δεν γίνει αποδεκτή, θα διαταράξει τη συνέχεια της διοικητικής δράσης της περιφέρειας (ή αντίστοιχα του δήμου) και την εύρυθμη λειτουργία της. Το ποιες από τις αποφάσεις τέτοιου είδους νομίμως λαμβάνονται σύμφωνα με το σκεπτικό της προαναφερόμενης εγκυκλίου και βέβαια το πνεύμα της επίμαχης διάταξης του ν.3852/2010, δεν μπορεί παρά να κρίνεται κατά περίπτωση και με βάση τα πραγματικά δεδομένα».

12. Με την γενική αρχή του δικαίου η νομιμότητα της ελεγχόμενης πράξης κρίνεται βάσει του νομικού καθεστώτος που ισχύει κατά το χρόνο της έκδοσής της. Κατά τον έλεγχο αυτό ερευνώνται, πέραν της παράβασης κανόνα δικαίου και:
α)η πλάνη περί τα πράγματα, δηλαδή, εφόσον αποδεικνύεται ότι ο ΟΤΑ πεπλανημένα εξέλαβε ότι υφίστανται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την έκδοση της πράξης, β) η κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας ή υπέρβαση των άκρων ορίων της. Αυτό συμβαίνει στις ατομικές διοικητικές πράξεις, οσάκις η ρύθμιση που επιβάλλεται με αυτές δεν βρίσκεται σε αρμονία με τον κανόνα δικαίου που την προβλέπει. Έτσι έχουμε τα ακόλουθα στοιχεία που συνήθως συνιστούν κακή χρήση ή υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας: η τήρηση της αρχής της ισότητας, η αρχή της χρηστής διοίκησης, η αρχή της αναλογικότητας και τα ελαττώματα της αιτιολογίας ή η έλλειψη αυτής. Στοιχεία της αιτιολογίας είναι η αναφορά των κανόνων δικαίου στους οποίους στηρίζεται η έκδοση της πράξης, η τυχόν ερμηνεία τους, η ουσιαστική εκτίμηση των πραγματικών καταστάσεων, καθώς και τα κριτήρια και οι σκέψεις του οργάνου σχετικά με την άσκηση της διακριτικής ευχέρειας.
Στην τελευταία περίπτωση η αιτιολογία μπορεί να προκύπτει και από τα στοιχεία του φακέλου. Η αιτιολογία πρέπει οπωσδήποτε να έχει τα εξής χαρακτηριστικά: να είναι ειδική (όχι γενική και αόριστη), δηλ. σχετική με την ελεγχόμενη πράξη, να είναι πλήρης ή επαρκής, δηλ. να περιέχει με σαφήνεια τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά, ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την ορθότητα της απόφασης του Δήμου ή της Κοινότητας, να ανταποκρίνεται στα στοιχεία του φακέλου.

13. Επειδή με το αριθ.133351/3-10-2023 έγγραφό μας ζητήθηκαν τα στοιχεία εκείνα που αφορούν στα πραγματικά δεδομένα των συγκεκριμένων επιμέρους τροποποιήσεων του προϋπολογισμού δεδομένου ότι κατά την άσκηση του προβλεπόμενου ελέγχου νομιμότητας εξετάζεται από την υπηρεσία μας η νομιμότητα της αιτιολογίας για το εξαιρετικό των συνθηκών που δικαιολογούν, κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τη λήψη απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

14. Επειδή από το περιεχόμενο της υπό κρίση απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, της εισηγητικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με τη συνημμένη αλληλογραφία καθώς και τα συμπληρωματικά στοιχεία που περιήλθαν στην υπηρεσία μας προκύπτει ότι
α) το τρίτο μέρος της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού που αφορά στη μείωση του Κ.Α.Ε. 60.7413.001 «Μελέτη αποπεράτωσης Κλειστού Γυμναστηρίου» με το ποσό των 35.008,89€ το οποίο έχει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «ΕΛΛΑΔΑ 2004 ΑΤΤΙΚΗΣ 780» και αποτελεί υπόλοιπο χρηματοδότησης από την υλοποίηση έργου το έτος 2020. Το συγκριμένο υπόλοιπο σύμφωνα με το αριθ.35063/16-10-2023 επεξηγηματικό έγγραφο του Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου Σερρών παραμένει ανεκμετάλλευτο τη τελευταία 20ετία και μπορεί να διατεθεί σε άλλες δαπάνες χωρίς καμία δέσμευση από πρόγραμμα και τις διατάξεις του άρθρου 161 του Ν.3463/2006 όπως ισχύουν, οι οποίες ορίζουν ότι :
επιτρέπεται η μεταφορά πίστωσης από έργο σε έργο ή και από έργο για την ενίσχυση ή δημιουργία οποιουδήποτε άλλου κωδικού αριθμού δαπάνης, συμπεριλαμβανομένων των υποχρεωτικών δαπανών, υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται ο ανταποδοτικός ή εξειδικευμένος χαρακτήρας των πιστώσεων και με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων για τις πιστώσεις αυτές.
Επιπρόσθετα η αξιοποίηση του προαναφερόμενου υπολοίπου δεν πληροί τις περιοριστικά αναφερόμενες στην κείμενη νομοθεσία περιπτώσεις θεμάτων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων.
β) στο τέταρτο μέρος της αναμόρφωσης αφορά στη δημιουργία του ΚΑΕ 4219.04 στο σκέλος των εσόδων με την ένδειξη «Επιστροφή δόσης δανείου ΔΕΥΑΣ (παρακράτηση από ΤΠΔ) με το ποσό των 312.015,36€ καθώς και στη δημιουργία αναντίστοιχου κωδικού εξόδου ΚΑΕ 10.8113.001 με την ένδειξη «Οφειλές ΠΟΕ Ύδρευσης ( λογιστική τακτοποίηση από εισπραχθέντα δανείων ΔΕΥΑΣ) για τακτοποίηση οφειλόμενων ποσών ύδρευσης με το ποσό των 550.000,00€, ποσό που αντιστοιχεί στην εκτέλεση υπολοίπου της διαταγής πληρωμής που εκδόθηκε κατά του Δήμου Σερρών και δεν αφορά σε εισπραχθέντα-βεβαιωθέντα ποσά δόσεων δανείων ΔΕΥΑΣ (παρακράτηση από ΤΠΔ).
Από το περιεχόμενο της υπό κρίση απόφασης και τη συνημμένη αλληλογραφία δεν προκύπτει ότι η συγκεκριμένη λογιστική τακτοποίηση εμπίπτει στις έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης δεδομένου ότι αναφέρεται ως υπόλοιπο της διαταγής πληρωμής κατόπιν της αριθ. 31/10-3-2023 απόφασης Μονομελούς Πρωτοδικείου Σερρών, η οποία έχει ήδη εκτελεστεί κατά ένα μέρος.

15. Επειδή τα προαναφερόμενα μέρη της αριθ.462/2023 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Σερρών εγκρίθηκαν σε χρονικό διάστημα κατά το οποίο το δημοτικό συμβούλιο δε νομιμοποιείται να αποφασίζει για θέματα παρά μόνο για τις περιοριστικά αναφερόμενες στην κείμενη νομοθεσία περιπτώσεις θεμάτων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων.

16. Επειδή η υπό κρίση απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ως προς το 3ο τρίτο και 4ο τέταρτο σκέλος ελήφθη κατά παράβαση νόμου και συνεπώς χρήζει ακύρωσης.

Για τους παραπάνω λόγους
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Ακυρώνουμε εν μέρει την αριθ.462/2023 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σερρών ως προς το τρίτο και τέταρτο μέρος του αποφασιστικού της σκέλους για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσης απόφασης και τη θεωρούμε νόμιμη προς τα υπόλοιπα μέρη αυτής.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 151 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη στην οδό Τ.Οικονομίδη & Καθ. Ρωσσίδου 11 Τ.Κ. 54008 Θεσσαλονίκη, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής».

Κοινοποίηση