Στον ιερό Ναό Αγ. Αντωνίου του μικρού ακριτικού χωριού Βαμβακιά Σερρών, με τους 300 περίπου κατοίκους, ιερούργησε, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, σήμερα, 30 Μαρτίου 2025, Δ’ Κυριακή των Νηστειών της αγίας και μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Κατά την διάρκεια δε της θ. Μυσταγωγίας, στην οποία, μεταξύ άλλων, παρέστησαν συμπροσευχητικώς η Βουλευτής Ν. Σερρών κ. Φωτεινή Αραμπατζή και ο Πρόεδρος της τοπικής Κοινότητος κ. Ελευθέριος Τουλής, τελέσθηκε, συμφώνως προς την εκκλησιαστική τάξη, η ειδική ακολουθία «ἐπί σαλευθείσῃ ἁγίᾳ Τραπέζῃ», καθώς οι υλικές φθορές, τις οποίες επέφερε ο πανδαμάτωρ χρόνος, κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη εκτεταμένων εργασιών ανακαινίσεως και εξωραϊσμού στο ιερό βήμα του ως είρηται ιερού Ναού. Προϊούσης της ιεράς ακολουθίας, ο Σεβ. κ. Θεολόγος ερμήνευε στους πιστούς τα τελούμενα και ανέλυε τον θεολογικό συμβολισμό τους.
Προ της απολύσεως της θ. Ιερουργίας, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της κατά Σέρρας και Νιγρίτα συνεκλεκτής, κ. Θεολόγος, απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα αναφέρθηκε στην σημασία της λειτουργικής ευταξίας, καθώς και του πρωτίστου, όπως είπε, έργου της Εκκλησίας μας, το οποίο είναι ο αγιασμός και η εκκλησιαστικοποίηση του κόσμου, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Μας ηξίωσε, αγαπητοί μου αδελφοί, το έλεος του αγίου Θεού, να συναχθούμε και πάλιν στο Πανάγιο Όνομά Του, στην ευχαριστιακή αυτή λειτουργική Σύναξη της Εκκλησίας μας, δια της οποίας φανερούται και βιούται, στον συγκεκριμένο μάλιστα τόπο και χρόνο, το αγιώτατο μυστήριο του Χριστού.
Η σημερινή ιερά ακολουθία, ως έκφραση της λειτουργικής ευταξίας της αγίας Εκκλησίας μας, καλλιεργεί το πνεύμα της κατά Θεόν προκοπής, ευταξίας και τελειώσεως, της ανακαινίσεως του έσω της καρδίας ανθρώπου. Είναι ένα κάλεσμα του Θεού, δια της Εκκλησίας Του, στον καθένα μας, να γίνουμε άνθρωποι νέοι, κατοικητήρια έμψυχα του Θεού, σκηνώματα της δόξης Του.
Πρώτιστο έργο της Εκκλησίας μας, η Οποία εργάζεται αγιαστικώς, εν τω κόσμω, χωρίς να είναι εκ του κόσμου τούτου, είναι ο αγιασμός και η εν αγίω Πνεύματι μεταμόρφωση του κόσμου, σε κοινωνία πίστεως, αληθείας και αγάπης. Ζώντας μέσα στην αγία Εκκλησία του Χριστού, ως μέλη του Παναγίου Σώματός Του, κατά την διάρκεια μάλιστα της θ. Λειτουργίας, όλα τα σωτηριώδη γεγονότα της θ. Οικονομίας, ως ένα δυναμικό παρόν, αντλούμε ως από ακένωτη και αθάνατη πηγή, δύναμη, έμπνευση, φωτισμό, ευλογία, αγιασμό, αποκτούμε δηλαδή, εμπειρία παραδείσιας ζωής, για την οποία ηγωνίσθησαν και τώρα απολαμβάνουν οι άγιοι της πίστεώς μας.
Ο Ίδιος ο Δεσπότης Χριστός σε κάθε θ. Λειτουργία ‘’στρώνει’’ το ψυχοτρόφο τραπέζι της Βασιλείας Του και μας προσκαλεί όλους να γίνουμε συνδαιτημόνες στο δείπνο της ζωής. Είναι ο προσφέρων και ο προσφερόμενος στην πνευματική Του τράπεζα, ο μέγας και αιώνιος δειπνοκλήτωρ στο συμπόσιο της πίστεως και της αθανάτου ζωής. Εκείνος μας καλεί να προσέλθουμε ελευθέρως και με το ανάλογο ένδυμα στον θείο Κρατήρα της Ζωής, διά του οποίου γινόμεθα χριστοφόροι, θεοφόροι, ναοφόροι».
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος, προχείρισε σε Πνευματικό τον καλό εφημέριο του ιερού Ναού Αγ. Αντωνίου Βαμβακιάς, αιδεσιμολ. Σταυρ. Οικονόμο π. Γρηγόριο Μαντζιάρη, τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«Οι πρεσβύτεροι της Εκκλησίας μας, ως υπηρέτες Θεού και οικονόμοι των θείων μυστηρίων είναι και οι συνεχιστές του ανακαινιστικού έργου των αγίων Αποστόλων, οι οποίοι, ως αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες του Λόγου παρέλαβαν από τον Κύριό μας την σώζουσα Ευαγγελική αλήθεια και μετέφεραν στον κόσμο την ζωηφόρο και αγιαστική ευλογία Του, της οποίας φύλαξ, ταμειούχος και οικονόμος είναι η αγία Ορθόδοξος Εκκλησία μας. Το έργο των κληρικών της Εκκλησίας μας έχει σταυροαναστάσιμο πρόσημο, είναι έργο Θεού, αποστολή, διακονία και μαρτυρία Ιησού Χριστού, που σε καιρούς δυσκόλους και πικρούς εμπνέει και υπηρετεί τον άνθρωπο στην ολότητά του.
Η Εκκλησία μας, που είναι ο Ίδιος ο Χριστός παρατεινόμενος στους ατελεύτητους αιώνες, ονομάζει και τιμά ως πατέρες πνευματικούς τους κληρικούς Της, οι οποίοι με ταπεινό φρόνημα, θάρρος και πίστη, διακονούν το λειτούργημα της πνευματικής πατρότητος, εν αναφορά βεβαίως πάντοτε, προς τον Δεσπότη Χριστό, τρέφουν πνευματικώς τον λαό του Θεού, δια του θείου κηρύγματος και της μελέτης του ιερού Ευαγγελίου, κυρίως όμως, δια των ιερών μυστηρίων, με πρώτιστο αυτό της θ. Ευχαριστίας, δια του οποίου γινόμεθα μέτοχοι θείας φύσεως, σύσσωμοι και σύναιμοι με τον Δεσπότη και Σωτήρα μας Ιησού Χριστό, τον έναν και μόνον Σωτήρα του κόσμου».