Του Πασχάλη Λογαρνέ
Σε Γολγοθά για τους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων πολυκατοικιών μετατρέπεται η υποχρέωση συμμόρφωσης με τις διατάξεις τής Ελληνικής Νομοθεσίας (ΦΕΚ 2604/2008) για την ασφαλή λειτουργία όλων των ανελκυστήρων στις πολυκατοικίες οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.
Οι ανελκυστήρες όλης της χώρας ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα ελεγχθούν από πιστοποιημένο Μηχανικό, θα εκδοθεί ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ και θα ενημερωθεί το ΜΗΤΡΩΟ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ σε κάθε Δήμο.
Τα χρονικά περιθώρια για τον έλεγχο, την εκτέλεση των απαραιτήτων εργασιών που απαιτούνται σε κάθε ανελκυστήρα για τη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές ασφαλείας και τελικά η πιστοποίηση, είναι ελάχιστα.
Μετά τη μικρή παράταση που δόθηκε, πρέπει όλα αυτά να έχουν ολοκληρωθεί μέχρις τις 30 Ιουνίου 2025.
Και μετά έρχονται τα πρόστιμα και η σφράγιση των ανελκυστήρων.
Μετά το πέρας της 30ης Ιουνίου 2025 έρχονται τα Διοικητικά πρόστιμα των 1.500 € στην οικοδομή και τον Διαχειριστή για κάθε ανελκυστήρα και η σφράγισή του.
Για τη συμμόρφωση με το Νόμο, είναι βέβαιο ότι όλοι οι ιδιοκτήτες κάθε πολυκατοικίας θα πρέπει να ανταποκριθούν στην υποχρέωσή τους καταβάλλοντας ένα σημαντικό ποσό, ενδεχομένως πάνω και από 1.000 €, για την ανακαίνιση του ανελκυστήρα της οικοδομής.
Είναι βέβαιο ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό στους δύσκολους καιρούς που περνάμε; Όταν μάλιστα υπάρχουν οφειλές κοινοχρήστων δαπανών που δεν καταβάλλονται λόγω οικονομικής αδυναμίας από ορισμένους ιδιοκτήτες;
Πολλοί δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή το τελικό σφράγισμα του ανελκυστήρα για να μην επιβληθεί το Διοικητικό πρόστιμο των 1.500 €.
Και τότε αρχίζει ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ του ανεβοκατεβάσματος με τις σκάλες, ειδικά για του ηλικιωμένους.
Πρέπει να σημειωθεί ότι επειδή οι περισσότερες πολυκατοικίες είναι παλαιές, το κόστος ανακαίνισης του ανελκυστήρα είναι αρκετά υψηλό και περιλαμβάνει: Πίνακα χειρισμού INVERTER, Κομβιοδόχους Θαλάμων και Ορόφων, Παπουτσάκια Αντιβάρων – Θαλάμου, Αντικατάσταση υποπίνακα ρεύματος με αντικεραυνική προστασία, Πορτάκια θαλάμου τύπου BUS, Τροποποίηση αντιβάρων και επιδιόρθωση θαλάμου.
Το συνολικό κόστος όλων των παραπάνω εργασιών με ΦΠΑ ξεπερνά τις 8.500 €. Στο παραπάνω ποσό πρέπει να προσθέσουμε και το κόστος πιστοποίησης του κάθε ανελκυστήρα που ανέρχεται σε 2.500 € περίπου. Τότε ξεπερνάμε τις 11.000 € για να έχουμε ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΑΣΦΑΛΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ.
Είναι βέβαιο ότι πάρα πολλοί συμπολίτες μας αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μια τέτοια υποχρέωση παρά το ότι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα του μέτρου για την ασφάλεια τους.
Το αναπάντητο ερώτημά τους όμως είναι: Γιατί η Πολιτεία δεν επιδοτεί μέσω ενδεχομένως Προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ΑΝΑΚΑΙΝΙΖΩ, ή ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ, όταν επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέχρι και 9.000 € ή ακόμη και ηλεκτρικού δίκυκλου; Είναι φιλολαϊκή πολιτική αυτή;
Και γιατί δεν έχουμε ακούσει από κανένα πολιτικό κόμμα κάποια πρόταση αντιμετώπισης του κοινωνικού αυτού προβλήματος που θα πάρει στην εφαρμογή του εκρηκτικές διαστάσεις;
Επίσης όλα του ΜΜΕ γιατί σιωπούν ενώ θα έπρεπε να γνωρίζουν το μέγεθος του προβλήματος και το τι θα επακολουθήσει;
ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΔΙΕΞΟΔΑ.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΥΜΗΣ ΛΥΣΗΣ.
ΠΡΙΝ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ.