Το Δημοτικό Σχολείο Νέου Σουλίου, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης KA122, πραγματοποίησε άλλη μια προγραμματισμένη κινητικότητα.
Αυτή την φορά, ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Νέου Σουλίου συμμετείχε στο επιμορφωτικό σεμινάριο «Benchmarking SEN-Special Educational Needs», το οποίο έλαβε χώρα στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από τις 18 έως τις 24 Μαΐου 2025. Πρόκειται για ένα καινοτόμο επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιείται στη Φινλανδία και επικεντρώνεται στην ειδική αγωγή και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως εφαρμόζονται σε ένα από τα πιο επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης.
Το πρόγραμμα εστίασε στο να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες σε βάθος τη φιλοσοφία και τη δομή της ειδικής αγωγής στη Φινλανδία, να επισκεφθούν φινλανδικά σχολεία και να παρακολουθήσουν μαθήματα σε αυτά, παρατηρώντας από κοντά πρακτικές ένταξης. Επιπλέον τους έδωσε την δυνατότητα να επιμορφωθούν σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και ψηφιακά εργαλεία, καθώς και να αναπτύξουν σχέδια δράσης που ενσωματώνουν δεξιότητες του 21ου αιώνα αλλά και την αρχή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Το σεμινάριο περιλάμβανε βιωματικές δραστηριότητες, εργαστήρια με ειδικούς, ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ ευρωπαίων εκπαιδευτικών και πολιτιστική εμβάθυνση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διεύρυνση της επαγγελματικής και παιδαγωγικής οπτικής των συμμετεχόντων.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης και από διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης, γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα για ουσιαστική ανταλλαγή εμπειριών. Πιο συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολωνία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Βουλγαρία, την Ισπανία, την Εσθονία, την Μάλτα και την Ελλάδα.
Από το Δημοτικό Σχολείο Νέου Σουλίου συμμετείχαν ο Διευθυντής του σχολείου, Κωνσταντίνος Σταϊκόπουλος, ο αναπλ. Δ/ντης και εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Κοσμάς Συμεωνίδης, η εκπαιδευτικός γενικής Αγωγής, Ζωή Σιδερά και η εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, Ειρήνη Δινάκη.
Συγκεκριμένα, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης περιλάμβαναν:
• Εμβάθυνση στη φινλανδική προσέγγιση της ειδικής αγωγής, με την απόκτηση ουσιαστικής γνώσης για το σύστημα υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη Φινλανδία, καθώς και για τις αρχές της ένταξης και της διαφοροποίησης στη διδασκαλία.
• Εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών στην τάξη, μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την εφαρμογή σύγχρονων, μαθητοκεντρικών και συμπεριληπτικών μεθόδων διδασκαλίας στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο.
• Αξιοποίηση ΤΠΕ στην ειδική αγωγή, μέσα από την εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές που ενισχύουν τη μάθηση και τη συμμετοχή μαθητών με διαφορετικές ανάγκες.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τα κάτωθι σχολεία:
• Ammattiopisto Live, ένα επαγγελματικό σχολείο ειδικής αγωγής για μαθητές από 16 ετών και άνω.
• Kilonpuiston koulu, ένα σχολείο που φοιτούν μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής από 7 έως 15 ετών (Δημοτικό και Γυμνάσιο)
• Havukoski koulu, ένα Γυμνάσιο (τάξεις από 6 η έως 9 η ).
Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα, να συνομιλήσουν με εκπαιδευτικούς και διευθυντές, καθώς και να παρατηρήσουν από κοντά τις πρακτικές ένταξης και την σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Η εμπειρία αυτή τους έδωσε πολύτιμα εφόδια για να συγκρίνουν, να προβληματιστούν και να αντλήσουν ιδέες που μπορούν να προσαρμοστούν και να αξιοποιηθούν στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ κατέστη δυνατή χάρη στην οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΙΚΥ, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας στην εκπαιδευτική και επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και στην καλλιέργεια ενός κοινού πλαισίου εκπαιδευτικών αξιών και πρακτικών.
«Το σχολείο μας συνεχίζει με συνέπεια και όραμα τη συμμετοχή του στον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο, δίνοντας έμφαση στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη διαρκή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» επισημαίνεται τέλος στην ανακοίνωση του σχολείου.