«Ενεργοί Πολίτες Σερρών- Myseety»: «Παρεμβάσεις σε σχολικά κτήρια- Λίγες και ανεπαρκείς»

(Φωτογραφία αρχείου)

Να υιοθετήσει ο Δήμος Σερρών πρακτικές άλλων Δήμων, όπως για παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης, με τη συνεχή επιστασία της Αντιδημαρχίας Παιδείας που έχει στα σχολικά κτήρια, για να μην υπάρχει κενό εποπτείας και τη σύναψη σύμβασης που καταρτίζει η οικία Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, ύστερα από προκήρυξη, με εργολάβους για τη συντήρηση όλων των σχολείων, τον έλεγχο στατικής επάρκειας, τον ηλεκτρολογικά έλεγχο, την πυρασφάλεια, τη συντήρηση καυστήρων, των χώρων υγιεινής κτλ., προτείνει η κίνηση «Ενεργοί Πολίτες Σερρών- Myseety».

Επί πλέον ζητά να ενταθεί η προσπάθεια για την ανεύρεση οικοπέδων για νέα σχολεία ή για την ανάπτυξη των υπαρχόντων που ασφυκτιούν μέσα στα οικόπεδα που αναπτύσσονται.

Η κίνηση ζητά από το Δήμο απαντήσεις για το σχεδιασμό του, αλλά και για τα ερωτήματα που θέτει.

Αναλυτικά, το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της κίνησης «Ενεργοί Πολίτες Σερρών- Myseety», έχει ως εξής:
«Τρέχει ήδη το Πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου», διαφόρων βαθμίδων, του Υπουργείου Μεταφορών, με τη σύμπραξη των συναρμόδιων Υπουργείων, Εσωτερικών, Παιδείας, Οικονομικών, τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, ως εκπροσώπου των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, που συμμετέχουν με 100 εκατομμύρια ευρώ, για παρεμβάσεις ανακαίνισης σε 426 σχολικά κτήρια σε όλη τη χώρα. Όλα αυτά σε ένα γενικότερο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών ύψους 400 εκατομμυρίων εν συνόλω, που αφορά και 24 νέα Σχολεία, 23 ενεργειακές αναβαθμίσεις σε σχολικά κτήρια και συντηρήσεις.
Οι εργασίες που προβλέπει το τρέχον πρόγραμμα, αφορούν σε ανακαινίσεις χώρων υγιεινής, πρόσβαση ΑμεΑ σε WC, εσωτερικοί εξωτερικοί χρωματισμοί, βελτιώσεις σε αύλειους χώρους, μπασκέτες, παιδικές χαρές σε Νηπιαγωγεία.

Και βέβαια είναι καλά όλα αυτά, ύστερα από τόσα χρόνια, πραγματικής υποβάθμισης της δημόσιας σχολικής στέγης, που έχει άμεση σύνδεση με την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και τα δικαιώματα των παιδιών. Αλλά οι υπάρχουσες υποδομές, και όσες παρεμβάσεις αναγγέλλονται, δεν καλύπτουν τις πραγματικές σχολικές ανάγκες και τις υποδομές που χρειάζονται για να υποστηριχτεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα σχολεία. Λείπουν ως στάνταρ οι ειδικές αίθουσες του Ολοήμερου Σχολείου για τη χαλάρωση, τη σίτιση των μαθητών, διαδραστικοί πίνακες, και νερό σε κάθε αίθουσα, λείπουν οι οργανωμένες αίθουσες Καλλιτεχνικών, οι αίθουσες των Εργαστηρίων, της Μουσικής, της Γυμναστικής με όλο τον εξοπλισμό, να μην πούμε για τις πισίνες, το στίβο για την ανάπτυξη του αθλητισμού, που διαθέτουν οι σχολικές εγκαταστάσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Γενικά η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων σχολικών κτηρίων στην Ελλάδα, τοποθετήθηκε σε στενά και ακατάλληλα οικόπεδα, με ανεπαρκείς αύλειους χώρους, με έλλειψη βοηθητικών αιθουσών, με φτωχή αρχιτεκτονική, ένα σχολείο του περασμένου αιώνα, που έκτιζε ο ΟΣΚ και τώρα η ΚΤΥΠ ΑΕ με τα ΣΔΙΤ, χωρίς ποτέ καμιά διερεύνηση των αναγκών που αναπτύσσονται, με τα νέα Προγράμματα Σπουδών και τις νέες ειδικότητες που μπήκαν στα σχολεία και χωρίς καμία συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους συλλόγους των γονέων.

Στο Νομό μας αυτό που αναλογεί είναι η συντήρηση 15 σχολείων, η ανακαίνιση 5 σχολείων με τους όρους του προγράμματος «Γιαννάκου», και η ενεργειακή αναβάθμιση 2 σχολείων. Δεν θα αλλάξει κάτι λοιπόν εδώ δραματικά, γιατί οι ελλείψεις που προαναφέραμε δεν καλύπτονται και χρειάζεται πολιτική βούληση, σχέδιο, συνεχής μέριμνα και χρήματα.

Όσον αφορά στο Δήμο Σερρών ας υιοθετήσει κι αυτός κάποιες καλές πρακτικές άλλων Δήμων, όπως για παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης, με τη συνεχή επιστασία της Αντιδημαρχίας Παιδείας που έχει στα σχολικά κτήρια, για να μην υπάρχει κενό εποπτείας και τη σύναψη σύμβασης που καταρτίζει η οικία Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, ύστερα από προκήρυξη, με εργολάβους για τη συντήρηση όλων των σχολείων, τον έλεγχο στατικής επάρκειας, τον ηλεκτρολογικά έλεγχο, την πυρασφάλεια, τη συντήρηση καυστήρων, των χώρων υγιεινής κτλ.

Επί πλέον πρέπει να ενταθεί η προσπάθεια για την ανεύρεση οικοπέδων για νέα σχολεία ή για την ανάπτυξη των υπαρχόντων που ασφυκτιούν μέσα στα οικόπεδα που αναπτύσσονται. Τι θα γίνει επιτέλους με την καθυστέρηση δεκαετιών στην παράδοση των απαλλοτριωμένων οικοπέδων, γύρω από το 19ο Δημ. Σχολείο επί της Μεγάλου Αλεξάνδρου;

Υπάρχει σχεδιασμός ώστε να παραχωρηθεί επί πλέον χώρος από το οικόπεδο του Κεντρικού Πάρκου Σερρών, για την ανάπτυξη του 1 ου και 7ου Δημ. Σχολείων, καθώς και του 8ου και 25ου Δημ. Σχολείου με το προκάτ Νηπιαγωγείο που στριμώχνεται στην αυλή του;
Αυτή είναι η πραγματική κατάσταση των σχολείων, όπως τη βιώνουν τα παιδιά όλων των βαθμίδων και οι εκπαιδευτικοί. Από το Δήμο Σερρών θα περιμένουμε μια απάντηση για το σχεδιασμό του και για τα ερωτήματα που του θέτουμε».

Κοινοποίηση