«Έπεσαν» το μεσημέρι της Τετάρτης 13 Ιουλίου, οι υπογραφές για την κατασκευή της γέφυρας της Μαυροθάλασσα, μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Παναγιώτη Σπυρόπουλου, παρουσία του πρώην Αντιπεριφερειάρχη Ιωάννη Μωυσιάδη και του εκπροσώπου της αναδόχου εργολαβικής εταιρείας, στην αίθουσα «Κωνσταντίνος Καραμανλής» του Διοικητηρίου των Σερρών.
Πρόκειται, για ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχές, οι οποίοι εδώ και παρά πολλά χρόνια απαιτούσαν την ανάγκη κατασκευής της γέφυρας στον ποταμό Στρυμόνα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Μαυροθάλασσας – Πεθελινού – Μύρκινου. Το αίτημα των κατοίκων υφίσταται από την δεκαετία του 1990 και σήμερα 20222 θα πάρει «σάρκα και οστά».
Σύμφωνα με την σύμβαση, προϋπολογισμού 13.780.000 ευρώ προβλέπεται να κατασκευαστεί φορέας επτά ανοιγμάτων, υποστηριζόμενος από δύο ακρόβαθρα και έξι μεσόβαθρα, διατεταγμένα κατά την ορθή διεύθυνση, συνολικού πλάτους 13.50m (συμπεριλαμβανομένων των πεζοδρομίων).
Το συνολικό μήκος της γέφυρας ισούται 278.30m ως τεχνικό (συμπεριλαμβανομένων και των πτερυγίων ακροβάθρων).
Σύμφωνα με την γενική περιγραφή του έργου προβλέπεται φορέας επτά ανοιγμάτων, υποστηριζόμενος από δύο ακρόβαθρα και έξι μεσόβαθρα, διατεταγμένα κατά την ορθή διεύθυνση, συνολικού πλάτους κατά την ορθή διεύθυνση 13.50m. Το συνολικό μήκος της γέφυρας ισούται 278.30m ως τεχνικό (συμπεριλαμβανομένων και των πτερυγίων ακροβάθρων). Οι οδικές προσβάσεις που θα κατασκευαστούν έχουν μήκος της οδικής πρόσβασης από το Δήμο Ν. Ζίχνης 298.00m και μήκος της οδικής πρόσβασης από τον Δήμο Βισαλτίας 436.00m.
Για όλο το μήκος γεφύρωσης και αντιστηρίξεων οι Ο.Μ.Ο.Ε. για τη διατομή γ2 (ενιαίου καταστρώματος) καθορίζουν τεχνικό συνολικού εύρους 13.50 m (με τοίχο αντιστήριξης ή γέφυρα με πεζοδρόμιο). Το συνολικό πλάτος επί του τεχνικού προκύπτει ως:
· Δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3.50m
· Δύο λωρίδες σήμανσης λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.) πλάτους 0.25m
· Δύο πλάτη ελεύθερου περιθωρίου λωρίδας εκτάκτου ανάγκης (Λ.Ε.Α.) 1.00m μέχρι το πεζοδρόμιο
· Δύο πεζοδρόμια πλάτους 2.00m
Προβλέπονται δύο ασφαλτικές στρώσεις, μία ισοπεδωτική των 5cm, επί σκυροδέματος κλίσεων ελάχιστου πάχους 5cm, και μία αντιολισθηρή των 4cm
Σε δήλωσή του, ο Αντιπεριφερερειάρχης Σερρών κ. Σπυρόπουλος επεσήμανε τα εξής:
«Σήμερα είναι μία ημέρα – σταθμός για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ειδικότερα την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών. Ένα όνειρο και αίτημα δεκαετιών γίνεται πράξη.
Με την υπογραφή της σύμβασης, η κατασκευή της Γέφυρας της Μαυροθάλασσας μπαίνει στην τελική ευθεία. Μετά από μακρά σειρά ενεργειών, οι οποίες διήρκεσαν σχεδόν είκοσι χρόνια, ένα δύσκολο πρόβλημα βρίσκει οριστικά την λύση του και διευκολύνεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η συγκοινωνία μεταξύ των δύο άκρων του νομού.
Επιθυμώ να ευχαριστήσω πρωτίστως τον Περιφερειάρχη μας Απόστολο Τζιτζικώστα για την σθεναρή και αμέριστη υποστήριξή του για την τελική κατασκευή του έργου, αλλά και όλους τους προκατόχους μου στην θέση αυτή από την εποχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι εργάσθηκαν άοκνα για την ικανοποίηση αυτού του πάγιου αιτήματος της τοπικής μας κοινωνίας. Η υπογραφή της σύμβασης αυτής αποδεικνύει ότι η Διοίκηση έχει συνέχεια.
Τέλος, επιθυμώ να εξάρω το επαγγελματικό ήθος και την υπηρεσιακή ακεραιότητα των στελεχών της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής μας Ενότητας, που έφεραν εις πέρας αυτόν τον απαιτητικό, διοικητικά και διαδικαστικά φόρτο εργασίας, που συνεπάγεται η ολοκλήρωση ενός τόσο δύσκολου, τεχνικά και οικονομικά, έργου».
Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Σερρών Γιάννης Μωυσιάδης αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου και στους «σκοπέλους» που καθυστερούσαν την κατασκευή της γέφυρας.
«Το αίτημα υπήρχε αλλά κανένα ουσιαστικό βήμα δεν γινόταν. Το 2008 έγινε μια προκήρυξη για να δημοπρατηθεί και να ανατεθεί η εκπόνηση της μελέτης. Έγινε η επιλογή από την επιτροπή και ο πρώτος υποψήφιος προσέφυγε στα δικαστήρια θέλοντας να πάρει το έργο και έτσι βάλτωσε η υπόθεση. Φτάσαμε στο 2011 όταν είχα αναλάβει και με μία προσωπική παρέμβαση βρέθηκε τρόπος να αποσύρει ο επιλαχόν την αγωγή και να έρθει άμεσα να υπογράψει ο υποψήφιος ανάδοχος, Μέσα σε δύο χρόνια είχαμε την έγκριση της προμελέτης το 2013. Μετά από δύο χρόνια, το 2015 είχαμε την έγκριση της περιβαλλοντική μελέτης και μετά από τέσσερα χρόνια είχαμε την έγκριση της οριστικής μελέτης. Το 2019 είχαμε την οριστική μελέτη, προχωρήσαμε άμεσα στην έγκριση δημοπράτησης του έργου και ταυτόχρονα μέσα σε τρεις μήνες, το Ιουνίου 2019 εντάχθηκε το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από εκεί και πέρα χωρίς καθυστερήσεις προχώρησαν τα υπόλοιπα βήματα και είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε ανάδοχο και υπογραφή σύμβασης για την υλοποίηση του έργου», τόνισε ο κ. Μωυσιάδης.
Ο ίδιος εξήρε το έργο που είχε γίνει από τις άοκνες προσπάθειες του αείμνηστου πρώην προέδρου της Μαυροθάλασσας Γιώργου Παναγή. Συγκεκριμένα, ο πρώην αντιπεριφερειάρχης ανέφερε: «Για να μπορέσουμε να εντάξουμε άμεσα το έργο στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων υπήρξε ουσιαστική παρέμβαση του τότε προέδρου της Μαυροθάλασσας που μαζί μου έτρεχε για να πετύχουμε την ένταξη του έργου, πρώτος πήγαινε αυτός και ακολουθούσα εγώ μπορώ να πω».
Από πλευράς του και ο κ. Σπυρόπουλος αναφέρθηκε στον Γιώργο Παναγή λέγοντας ότι «έχουμε υποχρέωση να αναφέρουμε πως η βοήθειά του ήταν πολύ σημαντική για την εξέλιξη του έργου» και συνέχισε πως ευχαριστεί όλους όσοι είχαν εμπλακεί με το συγκεκριμένο θέμα, γιατί υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά και τους ενδιαφέρει το δημόσιο συμφέρον.
Κατά τη διάρκεια την υπογραφής σύμβασης, το λόγο πήρε ο τοπικός σύμβουλος της Μαυροθάλασσας και πρώην αντιδήμαρχος Χάρης Μαυρίδης, ο οποίος εκπροσωπώντας τους κατοίκους της περιοχής τόνισε πως η κατασκευή της γέφυρας θα φέρει πολύ κοντά τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής στην πόλη των Σερρών και στο Νοσοκομείο και πολύ κοντά στα χωριά της Φυλλίδας. Ο ίδιος ευχαρίστησε την νυν και πρώην κυβέρνηση για το έργο. «Εμείς οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την Ελληνική Κυβέρνηση και τη σημερινή και την προηγούμενη. Να ευχαριστήσουμε τον Περιφερειάρχη, τον αντιπεριφερειάρχη Σερρών Παναγιώτη Σπυρόπουλο που πράγματι κράτησε ζωντανό το όνειρό μας, τον πρώην αντιπεριφεριεάρχη Γιάννη Μωυσιάδη που ήταν πάντα δίπλα μας, καθώς σε κάθε κίνηση που κάναμε ήταν στο πλευρό μας. Ευχαριστούμε όλους που βοήθησαν στον στόχο αυτό. Επίσης, θέλουμε να ευχαριστήσουμε και έναν Μαυροθαλασσίτη που δεν βρίσκεται κοντά μας, καθώς έχει φύγει από τη ζωή, τον Γιώργο Παναγή, ο οποίος προσπάθησε όσο κανείς άλλος να γίνει αυτή η γέφυρα».
Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός ότι στην υπογραφή της σύμβασης δεν παρέστη ο δήμαρχος Βισαλτίας Αθανάσιος Μασλαρινός, ενώ από τους φορείς (νυν και πρώην αντιπεριφερειάρχη) δεν αναφέρθηκαν καθόλου οι ενέργειες που έγιναν για την εξασφάλιση των πιστώσεων για το έργο από τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Στέργιο Πιτσιόρλα, ο οποίος στις 13 Απριλίου 2019 είχε ανακοινώσει τότε ότι θα δημοπρατηθεί το εν λόγω σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης της Μαυροθάλασσας.
https://www.amna.gr/macedonia/article/352143/Kataskeui-gefuras-Maurothalassas-Neas-Petras-Serron