Η Audi Sport GmbH γιορτάζει τα 40 της χρόνια

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Βασικά στοιχεία που αντιπροσωπεύουν την Audi Sport Gmb H όπως 40 χρόνια ζωής, περισσότερα από 250.000 οχήματα κατασκευασμένα μόνο την τελευταία δεκαετία και περισσότεροι από 400 τίτλοι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συνάντησαν τα 20,832 χιλιόμετρα, τις 73 στροφές και τις υψομετρικές εναλλαγές άνω των 300 μέτρων του θρυλικού Nordschleife – γνωστού και ως «Πράσινη Κόλαση» – του Nürburgring. Αυτή η πίστα αγώνων έχει διαμορφώσει την Audi Sport GmbH όσο καμία άλλη. Η πίστα στην περιοχή του Eifel και η πλήρως ιδιόκτητη  θυγατρική της AUDI AG μοιράζονται μια στενή σχέση – τόσο στους αγώνες όσο και στα οχήματα υψηλών επιδόσεων της γκάμας. Η Audi Sport είναι επίσημος συνεργάτης του 24ωρου αγώνα από το 2002 και παρέχει τα «επίσημα αυτοκίνητα» στους διοργανωτές του αγώνα. Από το 2009, το Audi R8 LMS αγωνίζεται στον μαραθώνιο του Eifel, που είναι ένα από τα ετήσια highlights των αγώνων πελατών της Audi Sport. Το τμήμα αγώνων πελατών είναι μέρος της πρώην quattroGmbH από το 2011. Με έξι νίκες γενικής και τρεις επιπλέον στην κατηγορία GT3 μέχρι σήμερα, η Audi είναι ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής στην GT3 εποχή του κλασικού αγώνα αντοχής στο “Green Hell”. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Audi Sport GmbH ξεκίνησε τις δράσεις της για να τιμήσει τα γενέθλιά της στο Nürburgring: Στην εφετινή έκδοση του 24ωρου αγώνα, τα τέσσερα Audi R8 LMS των AudiSportTeams διαγωνίστηκαν με ρετρό σχέδια για τον εορτασμό της 40ης επετείου της AudiSportGmbH, με διάσημα γραφικά από την ιστορία της Audi στον  μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σύμφωνα με το πνεύμα των γενεθλίων, οι πρώην πρωταθλητές του DTM Mike Rockenfeller, Timo Scheider και MartinTomczyk έφεραν το 40 ως αριθμό συμμετοχής. Το AudiR8 LMS τους από την Audi Sport Team Scherer PHX βασίστηκε οπτικά στο Audi V8 quattro DTM του 1992.

Λόγω των απαιτητικών χαρακτηριστικών της πίστας, το Nordschleife δεν αποτελεί μόνο μια πρόκληση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και ένα κριτήριο για τα οχήματα παραγωγής της Audi Sport GmbH. Κάθε νέο μοντέλο R και RS συμπληρώνει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα στην ποικιλόμορφη πίστα στο Eifel κατά τη φάση ανάπτυξής του. «Το Nürburgring είναι η πιο σκληρή πίστα αγώνων στον κόσμο. Είναι ένα μαγικό μέρος για εμάς και γι’ αυτό είναι ιδανικό για να ξεκινήσουμε τα 40α γενέθλια της εταιρείας μας στον 24ωρο αγώνα», λέει ο Rolf Michl, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH και Επικεφαλής Motorsport της Audi. «Το Nürburgring-Nordschleife θεωρείται ως η Μέκκα για όλους τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για μένα, ο 24ωρος αγώνας είναι ένα από τα πιο όμορφα πράγματα που μπορείτε να ζήσετε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά το Nürburgring είναι επίσης απαραίτητο για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων παραγωγής μας. Όλα τα μοντέλα μας δοκιμάζονται εκεί κάτω από ακραίες συνθήκες και καθίστανται έτοιμα προς παραγωγή.»

Συναρπαστικές δράσεις για την επέτειο

Στο πλαίσιο των εορτασμών παρουσιάστηκαν διάφορα μοντέλα από την ιστορία της εταιρείας στο ring boulevard. Αυτά περιλάμβαναν τα Audi R8 και RS 4 Avant πρώτης γενιάς, το τρέχον R8 GT και το RS 4 Avant με το πακέτο competition. Ένα άλλο highlight ήταν το πλήρως ηλεκτρικό AudiS1 Hoonitron, με το οποίο ο αξέχαστος Ken Block προκάλεσε σάλο στους δρόμους του Λας Βέγκας στο βίντεο «Electrikhana». Και λίγο πριν τον 24ωρο αγώνα, οι θεατές θαύμασαν μοντέλα υψηλών επιδόσεων από τη σπορ θυγατρική της Audi σε μια αυτοκινητοπομπή κατά μήκος της διάσημης πίστας.

Οι φίλοι της μάρκας μπορούν επίσης να περιμένουν με ανυπομονησία τους εορτασμούς στα κεντρικά γραφεία της Audi Sport GmbH στο Neckarsulm. Η επετειακή έκθεση «40 χρόνια Audi Sport GmbH – Fascination Meets Performance» θα παρέχει μια σχεδόν πλήρη επισκόπηση της ιστορίας της Audi Sport GmbH από τις 14 Ιουνίου: Εκτός από τα χαρακτηριστικά μοντέλα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το πρώτο όχημα της πρώην quattro GmbH και διάφορα μοντέλα από το πρόγραμμα αγώνων πελατών και την υπάρχουσα γκάμα μοντέλων, θα υπάρχουν επίσης αξιόλογα εκθέματα από τη συλλογή της Audi στο Audi Forum Neckarsulm. Η έκθεση λειτουργεί ταυτόχρονα με την ειδική έκθεση «150 Years of NSU: Innovation, Daring, Transformation» για την ιστορία της παραδοσιακής μάρκας NSU.

Τέλος, ένα άλλο highlight αναμένεται το φθινόπωρο: Για τον εορτασμό των γενεθλίων της Audi Sport GmbH, έχει προγραμματιστεί ένα ράλλυ για τους λάτρεις του κόκκινου ρόμβου στις 14 Οκτωβρίου, με προορισμό το Audi Forum Neckarsulm. Η Audi Sport GmbH προσκαλεί τους επισκέπτες σε μια ξεχωριστή μέρα εκεί. Ενημερωτικές ξεναγήσεις στην ειδική έκθεση, η οποία θα συμπληρωθεί αποκλειστικά για αυτήν την ημέρα με περαιτέρω εκθέματα σε τέσσερις τροχούς που διαφορετικά δεν είναι προσιτά στο κοινό, θα επιτρέψουν στους επισκέπτες να κάνουν ένα συναρπαστικό ταξίδι στην 40χρονη ιστορία της εταιρείας. Ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα επί σκηνής θα συμπληρώνει το θέαμα που θα προσφερθεί στους επισκέπτες.

Σε πολύ καλή θέση για το μέλλον

«Η Audi Sport GmbH έχει γράψει μια πραγματική ιστορία επιτυχίας τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες. Με πάθος και ομαδικό πνεύμα, πολλά συναρπαστικά projects υψηλών επιδόσεων αναπτύχθηκαν και έφτασαν στην παραγωγή, δημιουργήθηκαν μοναδικές εμπειρίες πελατών και σημειώθηκαν μεγάλες επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό», λέει ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη της AUDI AG και Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής της Audi Sport GmbH. «Έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο: να μεταφέρουμε με επιτυχία το σπορ DNA των τεσσάρων δακτυλιδιών στο ηλεκτρικό μέλλον». Ο Διευθύνων Σύμβουλος Sebastian Grams προσθέτει: «Η εταιρεία παρέμεινε πιστή στο πνεύμα της όλα αυτά τα χρόνια, ήταν πάντα θαρραλέα και τόλμησε να κάνει νέα πράγματα. Αυτό το πνεύμα καινοτομίας μας χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα. Θέλουμε να διαμορφώσουμε το μέλλον της κινητικότητας στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων με βιώσιμο και προοδευτικό τρόπο».

Η Audi Sport GmbH δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε τέσσερις επιχειρηματικούς τομείς: Εκτός από την ανάπτυξη και την παραγωγή μοντέλων υψηλών επιδόσεων, είναι υπεύθυνη τόσο για το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας όσο και αυτό των πελατών. Επιπλέον, η εξατομίκευση του οχήματος μέσω του προγράμματος Audi exclusive και η πώληση υψηλής ποιότητας συλλογών lifestyle από την Audi collection είναι ανάμεσα στους βασικούς τομείς της. Η Audi Sport GmbH αυτή τη στιγμή απασχολεί περίπου 1.500 άτομα. Το 2022, η εξ ολοκλήρου θυγατρική της AUDI AG σημείωσε και πάλι ρεκόρ πωλήσεων με 45.515 αυτοκίνητα. Με 16 μοντέλα, το χαρτοφυλάκιο οχημάτων είναι μεγαλύτερο από ποτέ, από το compact Audi RS 3 Sportback και το SUV υψηλών επιδόσεων RSQ8 μέχρι το σούπερ σπορ αυτοκίνητο R8 Coupé και το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο, το RS e-tron GT. Με το πλήρως ηλεκτρικό τετράθυρο κουπέ, η σπορ θυγατρική της Audi επιδεικνύει ένα πρωτοποριακό πνεύμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Πέρυσι, 10.042, ή περίπου το ένα τέταρτο των οχημάτων που παραδόθηκαν από την Audi Sport GmbH, ήταν ήδη μοντέλα της οικογένειας e-tron GT, με περίπου ένα στα τρία από αυτά να είναι μοντέλο RS. «Θέλουμε να κάνουμε τη σωστή προσφορά για κάθε κατηγορία στους πελάτες μας. Αυτό κυμαίνεται από την ευρεία ηλεκτροκίνηση μέσω ήπιων υβριδικών έως την ευελιξία των μελλοντικών plug-in υβριδικών μοντέλων επιδόσεων έως την ειδική οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», εξηγεί ο Sebastian Grams την εταιρική στρατηγική. «Με το RS e-tron GT, ξεκινήσαμε την εποχή των έμπλεων συναισθημάτων και ηλεκτρικών οχημάτων – με τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Audi Sport στην πλατφόρμα PPE, όπως το πρώτο ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, θα συνεχίσουμε αυτό το κεφάλαιο. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το χαρτοφυλάκιο πρόκειται να μετατραπεί 100% σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας (BEV) και μερικώς ηλεκτρικά (PHEV). Ταυτόχρονα, θέλουμε να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο την τεχνογνωσία μας στα μικρά μοντέλα για οχήματα που θα προκαλούν έντονα συναισθήματα στο μέλλον».

Η Audi Sport GmbH είναι επίσης βασικός μοχλός ηλεκτροκίνησης για την Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Υπό την ηγεσία της, δημιουργήθηκε το πρωτοποριακό πρωτότυπο Audi RSQ e-tron το 2021 για την πρώτη του συμμετοχή στο θρυλικό Ράλι Ντακάρ. Το concept του συστήματος κίνησης του οχήματος συνδυάζει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μια μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας υψηλού βαθμού απόδοσης που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Ο μετατροπέας ενέργειας αποτελείται από έναν κινητήρα TFSI από το DTM συνδεδεμένο με μια μονάδα μετάδοσης κίνησης από τη Formula E ως γεννήτρια. Από το 2026, τα τέσσερα δαχτυλίδια θα αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της FIA.

Οι νέοι κανονισμοί στηρίζονται σε μεγαλύτερη επέκταση της ηλεκτροκίνησης και η ηλεκτρική μονάδα μετάδοσης κίνησης (MGU-K) θα έχει τότε σχεδόν τόση ισχύ όση και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες 1,6 λίτρων θα τροφοδοτούνται από βιώσιμο συνθετικό καύσιμο. Μια ανεξάρτητη εταιρεία, η Audi Formula Racing GmbH, ιδρύθηκε για να εισέλθει στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Διαρκής αλλαγή

Όταν η Audi Sport GmbH ιδρύθηκε ως quattro GmbH το 1983 με λίγους μόνο εργαζόμενους, σχεδόν κανείς δεν περίμενε ότι θα γινόταν κατασκευαστής οχημάτων υψηλής ποιότητας και υψηλών επιδόσεων με ένα εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. Στις πρώτες μέρες, πρωταρχικό μέλημα της εταιρείας ήταν να διασφαλίσει την προστασία του ονόματος «quattro» και των δικαιωμάτων marketing. Αλλά από τότε, η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται και να ανοίγει νέους επιχειρηματικούς δρόμους. Το 1984, για παράδειγμα, άρχισε να πουλά αξεσουάρ. Από τότε, τα αντικείμενα από τη συλλογή της Audi έχουν κάνει τις καρδιές των θαυμαστών να χτυπούν πιο γρήγορα. Είτε ρούχα και αποσκευές, είτε μοντέλα αυτοκινήτων, η συλλογή lifestyle επιτρέπει μια ολοκληρωμένη επώνυμη εμπειρία. Έντεκα χρόνια αργότερα, προστέθηκε ένας άλλος σημαντικός πυλώνας: Από το 1995, οι πελάτες της AudiSport, που αγαπούν το ασυνήθιστο, έχουν τη δυνατότητα να εξατομικεύουν τα οχήματά τους. Οι επιλογές και τα προγράμματα εξοπλισμού που προσφέρει η Audiexclusive είναι σημαντικές και αποτελούσαν πάντα εγγύηση για τεχνική και οπτική αναβάθμιση. Ένα από τα πιο ασυνήθιστα οχήματα ήταν πιθανότατα το καμπριολέ Audi «Picasso» με το δερμάτινο εσωτερικό του σχεδιασμένο από τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη.

Ακόμα ένα ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας ακολούθησε μόλις ένα χρόνο αργότερα: η quattro GmbH έγινε  και επίσημα κατασκευαστής οχημάτων και παρουσίασε το S6 plus, το πρώτο της μοντέλο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το 2007 έκανε ντεμπούτο το πρώτο της supersportscar από τη μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια: το Audi R8, που τώρα βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του. Η έκδοση GT3 του σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα στο κέντρο ήταν επίσης το σημείο εκκίνησης για το πρόγραμμα αγώνων πελατών, το οποίο έκτοτε επεκτάθηκε περαιτέρω με τα μοντέλα RS 3 LMS, R8 LMSGT4 και R8 LMSGT2. Μέχρι σήμερα, τα αγωνιστικά οχήματα πελατών που κατασκευάστηκαν από την Audi έχουν κερδίσει περισσότερους από 400 τίτλους και αμέτρητες νίκες σε αγώνες σε όλο τον κόσμο. Το 2014, το R8 απέκτησε μια πολύ ιδιαίτερη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Böllinger Höfe, το οποίο συνδυάζει  μονάδα κατασκευής και έξυπνο εργοστάσιο. Εκτός από το σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο, τα ηλεκτροκίνητα κορυφαία μοντέλα, το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT, κατασκευάζονται επίσης σε μια κοινή γραμμή παραγωγής που είναι μοναδική σε όλο το Group. Το 2016, η quattro GmbH μετονομάστηκε σε Audi Sport GmbH. Το όνομα Audi Sport βασίζεται στη μακρά και επιτυχημένη παράδοση των τεσσάρων δαχτυλιδιών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

«Η Audi Sport GmbH έχει ήδη πραγματοποιήσει μια πορεία 40 συναρπαστικών και πολύ επιτυχημένων χρόνων. Αυτό ήταν και είναι δυνατό μόνο χάρη σε μια δυνατή ομαδική προσπάθεια», λέει ο Rolf Michl. «Για εμάς, ένα πράγμα είναι βέβαιο: να ακολουθήσουμε νέα, ασυνήθιστα μονοπάτια και να εξελισσόμαστε συνεχώς περαιτέρω – αυτό θα συνεχίσει να χαρακτηρίζει την Audi Sport GmbH».

Κοινοποίηση