Το Ford SuperVan 4.2 θα ηλεκτρίσει το φετινό Pikes Peak International Hill Climb

Του Γιώργου Δαμιανίδη

Με μια πρόταση που ηλεκτρίζει – το ολοκαίνουργιο και βελτιωμένο Ford SuperVan 4.2– η Ford Performance ετοιμάζεται για τη συμμετοχή της στην 101η διοργάνωση του The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, που σας προσφέρει το Gran Turismo. Σε αυτή την πολυαναμενόμενη εκδήλωση θα παρουσιαστεί η πρωτοποριακή εξέλιξη του οχήματος επίδειξης, το οποίο διαθέτει καινοτόμο σχεδιασμό, προηγμένες τεχνολογίες, αλλά και μοναδικά χαρακτηριστικά που βελτιστοποιούν την απόδοσή του για την απαιτητική ανάβαση.

Με ένα Model T να συμμετέχει στον πρώτο αγώνα της διοργάνωσης το 1916,τα οχήματα της Ford κατάφερναν πάντανα αφήσουν το στίγμα τους στο εμβληματικό Pikes Peak International Hill Climb. Φέτος, ο οδηγός-θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού Romain Dumas θα αναλάβει το πηδάλιο του SuperVan 4.2, στην όγδοη συμμετοχή του στη συγκεκριμένη διοργάνωση, με την τεράστια εμπειρία και το εξαιρετικό σύνολο των δεξιοτήτων του να τον καθιστούν ως την τέλεια επιλογή προκειμένου να συνεχιστεί η πλούσια παράδοση της Ford στον πιο διάσημο «ορεινό» αγώνα της Αμερικής.

Για ακόμα μια φορά, η Ford Performance και οι ειδικοί της STARD Advanced Research and Development ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργήσουν το SuperVan 4.2που θα κατακτήσει το αμερικανικό βουνό και θα αναδείξει τα ανεξάντλητα όρια της ηλεκτρικής ισχύος. Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, το SuperVan 4.2 έρχεται στο προσκήνιο επιδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με την αναθεωρημένη αεροδυναμική του και ένα ειδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης ανάβασης, το SuperVan 4.2 θα ηλεκτρίσει το θρυλικό Pikes Peak International Hill Climb.

«Μαζί με τους συνεργάτες μας από την STARD, κατασκευάσαμε το E-Transit SuperVan 4.2 για να είναι ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μηχάνημα που επικεντρώνεται στο να φτάσει γρήγορα στην κορυφή του βουνού», δήλωσε ο Mark Rushbrook, Global Director, Ford Performance Motorsports. «Το Pikes Peak Hill Climb αποτελεί την τέλεια ευκαιρία να αναδείξουμε την τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων της Ford και να τονίσουμε την απόδοση τους».

Προερχόμενο από το SuperVan 4, το SuperVan 4.2 έχει επανασχεδιαστεί πλήρως με επίκεντρο την αεροδυναμική. Στόχος των αλλαγών ήταν αφενός η αεροδυναμική απόδοση στο μεγάλο υψόμετρο στο οποίο διεξάγεται το Pikes Peak, αφετέρου η αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης, η οποία φτάνει πάνω από τα 1.995 κιλά με ταχύτητα 241χλμ./ώρα. Τα βασικά χαρακτηριστικά της αεροδυναμικής περιλαμβάνουν ένα ελαφρύ σπόιλερ από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος και ένα εμπρός splitter, που βοηθούν το SuperVan4.2 να παραμείνει «κολλημένο» στην άσφαλτο και στις στροφές του αμερικανικού βουνού. Το βάρος του πλαισίου του SuperVan 4.2 μειώθηκε, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής ισορροπίας και την παροχή ευελιξίας στην ανάβαση.

Βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Μειώνοντας τον αριθμό των 6-φασικών κινητήρων STARD UHP από τέσσερις σε τρεις και χρησιμοποιώντας τις κυψέλες NMC Li-Polymer Ultra High Performance της STARD, το βαν επιτυγχάνει βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους ενώ διατηρεί το σύστημα τετρακίνησης με έναν κινητήρα να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς και δύο τους πίσω. Με διαθέσιμη συνδυασμένη ισχύ πάνω από 1.050 kW (1.400 HP), το SuperVan 4.2 μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητές του, αξιοποιώντας παράλληλα τη νέα αναγεννητική ισχύ των 600 kW από τη μπαταρία για βέλτιστη χρήση της ενέργειας.

«Οι ομάδες Ford Performance και της STARD εργάστηκαν σκληρά για τη βελτιστοποίηση του SuperVan 4.2 για το Pikes Peak Hill Climb», δήλωσε ο Mike Norton, WRC Program Supervisor & Motorsports Regulationsand Homologation, Ford Performance. «Από την αεροδυναμική μέχρι το αναθεωρημένο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, πιστεύω ότι οι χρόνοι που θα σημειώσουμε στο βουνό θα είναι αξιοπρόσεκτοι».

Η Ford Performance και η STARD εξόπλισαν το SuperVan 4.2 με ένα αναθεωρημένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης με κεραμικούς δίσκους, ενώ παρόντες είναι και οι σφυρήλατοι τροχοί μαγνησίου, που συνδυάζονται με αγωνιστικά ελαστικά Pirelli PZeroΤΜ. Επίσης, αναβαθμισμένοι είναι και οι άξονες μετάδοσης κίνησης. Την ίδια στιγμή, το παρμπρίζ του SuperVan 4.2 είναι κατασκευασμένο από perspex, ενώ το μινιμαλιστικό, αγωνιστικού τύπου εσωτερικό δεν προσθέτει περιττό βάρος ώστε το ηλεκτρικό βαν να επιτύχει την καλύτερη δυνατή επίδοση στο διάσημο αμερικανικό βουνό.

Κοινοποίηση