«Κόντρες» για το αυτοκινητοδρόμιο στο Δ.Σ. Σερρών- Στο… ρινγκ Παπαφωτίου vs Χρυσάφη & Φωτιάδης vs Παπαβασιλείου


Κόντρες τύπου… dragster εκτυλίχθηκαν προχθές Τετάρτη, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών, με αφορμή την ερώτηση που κατέθεσε η παράταξη «Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων», σχετικά με τη χρηματοδότηση των 450.000 ευρώ του αυτοκινητοδρομίου από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Στο… ρινγκ της συνεδρίασης βρέθηκαν κάποια στιγμή αντιμέτωποι ο Δήμαρχος Σερρών Αλέξανδρος Χρυσάφης με την επικεφαλής της «Δύναμης Σερραίων» Αριάδνη Παπαφωτίου, αλλά και ο επικεφαλής της παράταξης «ΣΕΡΡΑΣ» Στέφανος Φωτιάδης με τον δημοτικό σύμβουλο της «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων» Βασίλη Παπαβασιλείου.

Τα ερωτήματα της «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων»

Σύμφωνα με την ερώτηση που κατατέθηκε, το έργο “Εκσυγχρονισμός αυτοκινητοδρομίου Δήμου Σερρών” προϋπολογισμού 450.000 ευρώ, είναι ένα έργο για το οποίο οι διαδικασίες υλοποίησής του ξεκίνησαν από το 2017 με την εκπόνηση της μελέτης αρ. 108/2017, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τη Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου Σερρών και με εργολάβο που αναδείχθηκε στις 29-8-2019, ενώ το θέμα μάλιστα της νομιμότητας της χρηματοδότησης του έργου από τη Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου Σερρών έχει ξεκαθαρίσει τον Αύγουστο του 2020 από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η χρηματοδότηση του έργου από τη Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου είναι νόμιμη.
Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν οι εξής:
1) Οι 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών θα αντικαταστήσουν τις 450.000 ευρώ της Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου;
2) Αν οι 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών διατεθούν για το έργο του αυτοκινητοδρομίου, το ποσό των 450.000 ευρώ της Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου, που θα διατεθεί;
3) Αν οι 450.000 ευρώ της Σ.Α.Τ.Α. του Δήμου, που ψηφίστηκαν για το έργο της ανακατασκευής της πίστας του αυτοκινητοδρομίου, διατεθούν για την υλοποίηση κάποιου άλλου έργου στο Δήμο, τότε γιατί το ποσό των 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών δεν διατίθεται απευθείας για το έργο αυτό, οπότε δεν χρειάζεται να γίνει αυτή η ανταλλαγή χρημάτων από κωδικό σε κωδικό; Τι νόημα έχει αυτή η ανταλλαγή των χρηματικών ποσών;
4) Γιατί δεν διατίθεται και το ποσό των 450.000 ευρώ του Υπουργείου Εσωτερικών και για άλλα έργα στο αυτοκινητοδρόμιο που τα έχει τόσο μεγάλη ανάγκη; Εννοείται, ότι και οι 450.000 ευρώ της Σ.Α.Τ.Α. για το έργο “Εκσυγχρονισμός αυτοκινητοδρομίου Δήμου Σερρών” θα παραμείνουν στο αυτοκινητοδρόμιο για την υλοποίηση του έργου αυτού.

Η απάντηση Αλ. Χρυσάφη

Αρχικά στην απάντησή του ο Δήμαρχος Σερρών ξεκαθάρισε πως το αίτημα της έκτακτης χρηματοδότησης που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών αφορά στο έργο της ανακατασκευής της πίστας, πρόκειται δηλαδή για έκτακτη χρηματοδότηση και όχι αντικατάσταση οποιουδήποτε ποσού.

«Μιλάμε για έκτακτη χρηματοδότηση για συγκεκριμένο έργο, το έργο της ανακατασκευής της πίστας, που πέρασε από ‘χίλια δυο κύματα’, που θεωρήθηκε αρχικά από την επίτροπο και το τμήμα του ελεγκτικού συνεδρίου ότι δεν είναι έργο υποδομής, ότι είναι έργο συντήρησης και απορρίφθηκε ως χρηματοδότηση από τον Δήμο μέσα από τη ΣΑΤΑ. Ευτυχώς επιμείναμε, παρόλο που κάποιοι από εδώ επέμειναν να μην το προχωρήσουμε καθόλου ή έλεγαν ότι η εξέλιξη δεν θα ήταν η πρέπουσα, ευτυχώς που προσφύγαμε στην Ολομέλεια και εκεί αποδείξαμε με επιπρόσθετα στοιχεία ότι το συγκεκριμένο έργο είναι έργο υποδομής, το οποίο ανήκει στο Δήμο και έτσι μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από τη ΣΑΤΑ κι αυτό έγινε δεκτό από την Ολομέλεια» ανέφερε ο Δήμαρχος Σερρών.

Ο κ. Χρυσάφης διευκρίνισε πως ο Δήμος δεν μπορεί να ενισχύσει το αυτοκινητοδρόμιο για οποιαδήποτε δαπάνη, δεν μπορεί να το επιχορηγήσει, δεν μπορεί να συμβάλλει στην πληρωμή των λειτουργικών του εξόδων και πως αυτό, το οποίο μπορεί και πρέπει να κάνει ο Δήμος είναι σε ένα τέτοιο έργο υποδομής, να αποδείξει ότι είναι έργο υποδομής και πως αυτό αποδείχθηκε μετά από πολύ προσπάθεια.

«Άρα για οποιοδήποτε άλλο έργο θα πρέπει να αποδείξουμε ότι είναι έργο υποδομής κι όχι έργο συντήρησης, για να προχωρήσει ο δήμος μέσω της ΣΑΤΑ την όποια ενίσχυσή του. Δεν μιλάμε για συντήρηση, δεν μιλάμε για λειτουργικά έξοδα. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Με αυτό που καταφέραμε, ουσιαστικά αποδεσμεύονται αυτά τα χρήματα από τη ΣΑΤΑ» τόνισε ο Δήμαρχος Σερρών.

Χρυσάφης vs Παπαφωτίου

Η αναφορά του Δημάρχου Σερρών, εμμέσως, σε παλαιότερη πρόταση της επικεφαλής της «Δύναμης Σερραίων» Αριάδνης Παπαφωτίου να ανακατασκευαστεί η πίστα του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών με δάνειο, αξιοποιώντας το άρθρο 44 της ΠΝΠ (Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 30/3/2020), από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ), προκάλεσε την έντονη και άμεση αντίδραση της τελευταίας.

«Και εννοείται δεν μιλάμε για δάνειο, το οποίο δεν θα μπορούσε να ληφθεί, γιατί ακούστηκαν στο παρελθόν κι αυτά και απαντήθηκαν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο,» ανέφερε- μεταξύ άλλων- στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Χρυσάφης, με την κ. Παπαφωτίου να ζητά το λόγο και να… εκτοξεύει ευθείες βολές κατά του κ. Χρυσάφη.

«Επειδή αναφέρεται ο δήμαρχος συνεχώς σε μία δική μου πρόταση, την οποία τη χαρακτηρίζει δάνειο για το αυτοκινητοδρόμιο και πραγματικά εκπλήσσομαι επειδή δείχνει ότι όχι μόνο δεν έγινε κατανοητή ούτε η δική μου πρόταση, ούτε η συγκυρία στην οποία κατατέθηκε, αλλά κυρίως ότι δεν γνωρίζει τι προέβλεπε η ίδια η πράξη νομοθετικού περιεχομένου στην οποία είχα αναφερθεί και καταθέσει την πρόταση, θέλω να διατυπώσω δύο ερωτήματα που αφορούν το συγκεκριμένο και ένα τρίτο που αφορά το αυτοκινητοδρόμιο.
Γνωρίζει ο κ. Δήμαρχος ότι η απάντηση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων στην πρόταση την οποία κατέθεσα ήταν θετική και διατυπώθηκε γραπτώς;
Γνωρίζει ότι η πρότασή μου ταυτόχρονα απευθυνόταν και στο ‘Αντώνης Τρίτσης’ που είναι χρηματοδοτικό κι όχι δανειοδοτικό πρόγραμμα, στο οποίο εντωμεταξύ μετονομάστηκε η δυνατότητα που έδινε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου; Γραπτή ήταν και η πρότασή μου προς το Αντώνης Τρίτσης.
Επομένως με τα δύο αυτά ερωτήματα που πιστεύω ότι θα δώσει μία τίμια και αντρίκεια απάντηση, πιστεύω ότι θα λήξει αυτή η σπέκουλα της δημοσιότητας στην οποία συνεχώς αναφέρεται, κάτι θέλοντας να πει που τελικά δεν το λέει,» υποστήριξε η κ. Παπαφωτίου, η οποία έθεσε και μία τρίτη ερώτηση για το αυτοκινητοδρόμιο και ήταν σε συνέχεια της ερώτησης που διατύπωσε η παράταξη «Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων».

Συγκεκριμένα, η ερώτηση που έθεσε η κ. Παπαφωτίου ήταν η εξής:
«Ποιο είναι αυτό το νέο έργο που θέλετε να κάνετε με τα χρήματα της ΣΑΤΑ που είναι εξασφαλισμένα για το αυτοκινητοδρόμιο για να γίνει η πίστα, για το οποίο απευθείας δεν μπορούσατε να ζητήσετε από τον κ. Πέτσα χρηματοδότηση, αλλά χρειαζόταν να φέρετε μέσω της πίστας αυτά τα λεφτά για να κάνετε ένα έργο που δεν μας λέτε και ποιο είναι;».

Φωτιάδης vs Παπαβασιλείου

Το θέμα του αυτοκινητοδρομίου, έφερε, όμως και την κόντρα μεταξύ του επικεφαλής της παράταξης «ΣΕΡΡΑΣ» Στέφανου Φωτιάδη και του δημοτικού συμβούλου της «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων» Βασίλη Παπαβασιλείου.

Αφορμή στάθηκε η «μπηχτή» του κ. Παπαβασιλείου και ο σχολιασμός του για την τοποθέτηση του κ. Φωτιάδη, όταν ο τελευταίος ζήτησε οικονομικά στοιχεία περί της καταστάσεως του αυτοκινητοδρομίου, έθεσε το ερώτημα που βρίσκεται ο Δήμος ως προς την αναζήτηση με βάση μοντέλο και την επιλογή της δημοτικής αρχής για αλλαγή της παρουσίας στη λειτουργία και της υπόστασης του αυτοκινητοδρομίου και τέλος ζήτησε τα ακριβή ποσά που πλήρωσε ο Δήμος σε εργολάβο ή εργολάβους από τις προσφυγές που έκαναν με την όποια διαχείριση της προηγούμενης δημοτικής αρχής για την περίφημη ασφαλτόστρωση.

Ο κ. Φωτιάδης δήλωσε αιφνιδιασμένος από το γεγονός πως ο Δήμαρχος Σερρών δεν αναφέρθηκε στην κατάσταση του αυτοκινητοδρομίου, ενώ πρόσθεσε πως η παράταξή του είναι επιφυλακτική ως προς τη διάθεση χρημάτων της ΣΑΤΑ για έργα συντήρησης.

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο κ. Παπαβασιλείου, ο οποίος στην αρχή της τοποθέτησή του δήλωσε: «Πράγματι ο κ. Φωτιάδης υπέβαλλε κάποιες ερωτήσεις σαφώς και πρέπει να απαντηθούν από τον κ. δήμαρχο και τη δημοτική αρχή για το τι έχει δαπανήσει ο δήμος προς το αυτοκινητοδρόμιο. Βέβαια με εντυπωσιάζει το γεγονός γιατί υπήρχε πάντοτε εκπρόσωπος της παράταξης του κ. Φωτιάδη και θα έπρεπε να τα γνωρίζει αυτά».

Κι αυτά ακριβώς τα λόγια ήταν που προκάλεσαν την μήνι του κ. Φωτιάδη, ο οποίος ζήτησε το λόγο να απαντήσει επί προσωπικού και ανέφερε χαρακτηριστικά απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βασίλη Κατιρτζόγλου:
«Κ. πρόεδρε είμαστε στη φάση των ερωτήσεων και είχαμε τοποθέτηση από τον κ. Παπαβασιλείου, στο μισό της τοποθέτησης είχαμε κρίσεις επί της δικής μου ερώτησης και νομίζω θα έπρεπε να τον διακόψετε Είχαμε ερώτηση ή τοποθέτηση; Αυτά που ρώτησα εγώ ήταν πολύ συγκεκριμένα κι αυτά στα οποία τοποθετήθηκε σαφέστατα ο κ. Παπαβασιλείου δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που ρώτησα. Ήταν μία προσωπική, ήπια επίθεση στον Φωτιάδη και θα έπρεπε να τον διακόψετε, δεν ήταν ερώτηση. Κ. πρόεδρε με πολύ σεβασμό σας το λέω και προς το θεσμό και προς το πρόσωπό σας, όταν κάνουμε ερωτήσεις παρακαλώ να είναι ερωτήσεις και κυρίως να μην είναι συγκαλυμμένες τοποθετήσεις και επιθέσεις σε προηγούμενους ομιλητές».

Σε ειδική συνεδρίαση το μέλλον του αυτοκινητοδρομίου

Εν κατακλείδι, αυτό που «βγήκε» από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης, είναι πως θα πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση του σώματος, οπότε και θα ληφθούν οι αποφάσεις για το μέλλον του αυτοκινητοδρομίου.

Κοινοποίηση