Τ. Χανλίογλου: «Του Τσέλιου το γιοφύρι»

του Τάσου Χανλίογλου

Πολλά χρόνια μελετώ, από ιδιαίτερη αγάπη προς την αυτοκίνηση, τον κύριο εκπρόσωπό της που δεν είναι άλλος από το αυτοκίνητο. Και με τις γνώσεις που αποκόμισα εκ του μικρού (τότε ) πολυτεχνείου, μια άποψη την δικαιούμαι. Γνωρίζω τα περί της δομής του, ήτοι, σασί, αυτοφερόμενο αμάξωμα, χωροδικτυώματα, αντοχές υλικών, αποσβέσεις κραδασμών, σημεία φορτίσεων , ελαστικά παρεμβύσματα, σταδιακές παραμορφώσεις, κέντρο βάρους, κέντρο περιστροφής, αεροδυναμική/υδροδυναμική , και πολλές άλλες λεπτομέρειες. …………

Πολύς λόγος τελευταίως περί της πολύπαθης, άλλα ιστορικής γέφυρας του ρέματος των Αγίων Αναργύρων, με την ονομασία ΤΣΕΛΙΟΥ. Την επισκέφτηκα και την περιεργάστηκα από την κάτω πλευρά. Ανακάλυψα (δεν είμαι γεφυρολόγος, ούτε γεφυροποιός) ότι συνυπάρχουν αρμονικά δυο γέφυρες. Μια μεταλλική ίσως του 19ου αιώνος , το μαρτυρούν άλλωστε τα πιρτσίνια, και μια τσιμεντένια του 20ου όπως διατείνονται οι ιστορικοί. Με ένα μικρό αλφάδι που, επί τούτου, κουβάλαγα μαζί μου διαπίστωσα ότι παρά τις καταπονήσεις που υπέστη στην πολύχρονη ζωή της παραμένει επίπεδη. Καλό κρατούμενο για έναν μηχανικό γεφυρών. Συνειρμικά όμως έκανα συγκρίσεις με την δομή ενός οχήματος και διαπίστωσα ότι συναφώς διαβιούν ( αυτοκίνητο – γέφυρα).

Η γέφυρά μας (Τσέλιου) διατηρεί, όχι βέβαια και ανέπαφο, το “σασί” της το οποίο ειρήσθω εν παρόδω χρήζει φροντίδος, καθώς είμαι βέβαιος ότι ουδόλως έτυχε κάτι τέτοιο τα τελευταία 200!! χρόνια. Και να σκεφτούμε ότι μας υποχρεώνει, και καλώς, η πολιτεία να υποβάλλουμε τα οχήματά μας, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, εις την δοκιμασίαν του τεχνικού ελέγχου-ΚΤΕΟ.

Όσο και αν αναζήτησα, δυστυχώς, υπηρεσία που να πράττει ανάλογον τεχνικόν έλεγχο επί των γεφυρών , έστω και κάθε 50 !!! χρόνια, δεν κατέστει δυνατόν να ανευρεθεί. Υπόψη ότι μια γέφυρα προσομοιάζει με όρους επιστήμης τα του αυτοκινήτου. Όταν ένα όχημα διασχίζει το οδόστρωμα μιας γέφυρας συμβαίνουν τα πάντα όλα, ίδια μεταξύ τους.

Το όχημα επιβάλλει ανάλογες, σαν αντεστραμμένη εικόνα, καταπονήσεις και φορτίσεις μεταδίδοντάς τες στην υποκείμενη γέφυρα. Εξυπακούεται ότι ο κατά καιρούς έλεγχος και πιστοποίησης είναι επιβεβλημένος. Θαρρώ ότι η επισκευή – συντήρηση, της συγκεκριμένης, δεν απαιτεί τα όσα ακούγονται και γίνονται. Προϋπόθεση πάντα να μην χαθεί η ιστορικότητα της.

Δουλειά μου σαφώς και δεν είναι, όμως θα κληθώ να συμβάλλω ( ως πολίτης) στα έξοδα αμελείας υπηρεσιών η ακόμη και του κενού νόμου. Ένας φορέας ελέγχου γεφυρών θα μας απάλλασσε στο μέλλον από καταστροφές, συνεχείς μελέτες, και επισκευές. Επιπλέον θα τις καταστήσει απόλυτα ασφαλείς.

Ας ξεκινήσει η πολιτεία ή ο ΔΗΜΟΣ από αύριο. Και επί τέλους ας της δοθεί με βούλα και υπογραφή το επιτρεπόμενο αναλογούν ωφέλιμο φορτίο όπως και σε ένα φορτηγό αυτοκίνητο.

Έτσι η γέφυρα του ΤΣΕΛΙΟΥ θα παραμείνει λειτουργική στην ιστορικότητά της.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •