
Χωρίς πιστούς και με αυστηρά μέτρα, λόγω κορονοϊού, αλλά με τη δέουσα λαμπρότητα, έγινε σήμερα το απόγευμα, η περιφορά της εικόνας του Αγίου Νικολάου, στην τοπική κοινότητα Ιβήρων, του Δήμου Βισαλτίας.

Το «παρών» έδωσαν ο Δήμαρχος Βισαλτίας Αθανάσιος Μασλαρινός, οι Αντιδήμαρχοι Θ. Μπιμπλιάς και Γ. Αδαμούδης, η επικεφαλής αντιπολιτευόμενης παράταξης του Δ.Σ. Βισαλτίας Βάνα Πλιάκου, οι δημοτικοί σύμβουλοι Γιώργος Μαυρίδης και Βάιος Βαδαρλής και φυσικά ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Ιβήρων Γιάννης Δεληκωνσταντάς.

Η ιστορική πορεία του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου είναι συνυφασμένη με την πορεία των κατοίκων του δημοτικού διαμερίσματος των Ιβήρων στο διάβα των χρόνων. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922, 200 οικογένειες περίπου ξεριζωμένων Ελλήνων, εγκαταστάθηκαν στην περιοχή. Πότε ακριβώς ανεγέρθηκε ο Ναός δεν είναι γνωστό. Μπορεί όμως να προσδιοριστεί, με βάση την εικόνα της Παναγίας της Πορταΐτισσας, περίπου στα 1930.

Ο Ναός αυτός υπέστη πολλές επισκευές και ανακαινίσεις. Κρίθηκε όμως σκόπιμο, ότι για τις λατρευτικές ανάγκες της ενορίας θα έπρεπε να ανεγερθεί νέος Ιερός Ναός. Στη θέση εκείνου του αρχικού ναού πού κατεδαφίστηκε ανεγέρθηκε το 1988 ο μεγαλοπρεπής Ιερός Ναός που τιμάται και πάλι στο όνομα του Αγίου Νικολάου. Είναι τρίκλιτη βασιλική με τρούλο και εγκαινιάστηκε στις 14 Μαΐου του 1996 από τον μακαριστό Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης Μάξιμο.























