Νέα καμπάνια ετοιμάζει η Κυβέρνηση με τηλεοπτικά σποτ για να ενημερώσει τους πολίτες για τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό τον επόμενο μήνα όπως έκανε γνωστό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο κύριος Πέτσας τόνισε ότι “η ενημέρωση σώζει ζωές. Βρισκόμαστε σε κρίσιμη φάση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η Ελλάδα εξακολουθεί να τα καταφέρνει καλύτερα σε σχέση με άλλες χώρες» για να προσθέσει «θα υπάρξει νέα εκστρατεία ενημέρωσης. Η προηγούμενη του «Μένουμε Σπίτι – Μένουμε Ασφαλείς» συμπεριέλαβε 1.232 ΜΜΕ από όλη την Επικράτεια και αποδείχθηκε σωτήρια”.
Η συγκεκριμένη εκστρατεία ενημέρωσης θα αφορά μόνο τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας και το ποσό θα είναι περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ
“Η διαδικασία που ακολουθούμε έχει υποδειχθεί από την ευρωπαϊκή επιτροπή στην οποία απευθυνθήκαμε για οδηγίες και από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιών Συμβάσεων. Η εκστρατεία ενημέρωσης αφορά μόνο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Το ποσό που θα διατεθεί σε αυτή τη φάση θα είναι περίπου 2 εκατ ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και πληρωμή αναδόχου. Στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση πολιτών” ανέφερε ο κύριος Πέτσας.
ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σε κανάλια: Μη δεχτείτε αυτή την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση
Η αντίδραση δεν άργησε να έρθει από τα κόμματα της αντιπολίτευσης με τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία να καλεί τα ΜΜΕ να μην δεχτούν αυτή την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Ο κος Μητσοτάκης βρίσκεται σε απόλυτο αδιέξοδο. Η διαχείριση της επόμενης μέρας μετά το lockdown αποδείχτηκε τόσο τραγική που έχει ήδη βυθίσει την οικονομία σε πρωτοφανή κρίση, την κοινωνία σε απόγνωση και την πανδημία σε πρωτοφανή αναζωπύρωση.
Και επειδή είναι ανίκανος να διαχειριστεί την πορεία των πραγμάτων, για άλλη μια φορά φροντίζει μόνο την προπαγάνδα. Και δίνει και άλλο κρατικό χρήμα στα κανάλια, με στόχο να εξαγοράσει τη σιωπή ή τη φιλοκυβερνητική στάση.
Τη στιγμή που οι πολίτες στενάζουν σε υποστελεχωμένα νοσοκομεία, υπεράριθμες τάξεις και ανύπαρκτα δρομολόγια συγκοινωνιών, αντί να δίνει χρήματα για να αντιστρέψει την εικόνα, δίνει στα κανάλια ώστε να μην προβάλουν την εικόνα.
Αυτή τη φορά το δημόσιο χρήμα μοιράζεται μόνο στα κανάλια εθνικής εμβέλειας για μηνύματα που βάσει νόμου προβάλλονται δωρεάν, αφήνοντας εκτός σύσσωμο τον περιφερειακό Τύπο, εφημερίδες και ιστοσελίδες με χιλιάδες εργαζόμενους και δημοσιογράφους.
Δεν πρόκειται μόνο για ανήθικη και χυδαία συμπεριφορά αλλά και για προσβολή της νοημοσύνης των πολιτών, για βαθιά πληγή στο σώμα της δημοκρατίας.
Καλούμε τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τους ιδιοκτήτες τους να μην δεχθούν αυτήν την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση.
Ως επιχειρήσεις που πλήττονται έχουν δικαίωμα να ζητήσουν ενίσχυση με διαφάνεια και κριτήρια.
Όχι όμως «πέτσινα» χρήματα με αζημίωτο την προπαγάνδα.
Άλλωστε όση προπαγάνδα και να απαιτήσει η κυβέρνηση, η επιδείνωση της καθημερινότητας των πολιτών δεν θα αλλάξει με διαφημιστικές καμπάνιες.
Μόνο η αναξιοπιστία των ΜΜΕ θα επιδεινωθεί περεταίρω στη συνείδηση των πολιτών.
Τροπολογία από ΚΙΝΑΛ για την χρηματοδότηση των ΜΜΕ
Από την πλευρά του και το Κίνημα Αλλαγής ασκεί κριτική στο θέμα και με υπογραφές όλων των βουλευτών του κόμματος κατέθεσε τροπολογία για τη θέσπιση αντικειμενικών, όπως αναφέρεται, κανόνων για τη χρηματοδότηση ΜΜΕ ώστε να δημοσιεύσουν ή μεταδώσουν καμπάνια ενημέρωσης για την πανδημία του κορονοϊού.
“Η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν μπορεί να αποτελεί το άλλοθι στις κυβερνητικές προσπάθειες ελέγχου και επιρροής των Μέσων Ενημέρωσης”, επισημαίνουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής και αναφέρουν ότι “για δεύτερη φορά σε λίγους μήνες το Μαξίμου ζητά εν λευκώ εξουσιοδότηση, για χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης, χωρίς κανόνες, κριτήρια, όρους και προϋποθέσεις. Χωρίς διαφάνεια. Με προφανή στόχο την άσκηση επιρροής στα μέσα τώρα που η φθορά της Κυβέρνησης από τις συντηρητικές πολιτικές και τα λάθη της, είναι ορατή” σημειώνουν στην τροπολογία οι βουλευτές.